Toon posts:

[XP] Netwerk driver laad niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik zit met een klein probleempje, bij <edit>de andere pc </edit> staat er bij apparaatbeheer een vraagteken bij netwerkcontroller, we zijn hier achter gekomen doordat we wilden gaan No mands landen (jah, broeder wilde dat, dus deed ik ma ff mee) :) , maar ik kon op de bak van onder geen server maken :/. dus wij verder loeren, bij apparaatbeheer ... en daar stond dus de netwerkcontroller met een ? ervoor. Nu zijn we nog verder gaan kijken, uitvoeren => dxdiag en daar stond bij netwerk deze error ( http://www.xs4all.nl/~tilmans/netwerk.JPG )..... ik heb geprobeerd om de netwerkcontroller opnieuw te installeren maar dat lukte me niet :(, iemand advies?

Er staat de nieuwste bios op, ik heb de nieuwste onboard-lan driver geinstalled... , en de via4in1 driver is ook installed, daar kan het dus niet aan liggen

System Specs:
Windows xp pro,
directx 9.0b

MSI KT4V (onboard-lan)
AMD 1800+
Creative soundblaster audigy
80 + 60 gb hdd
radeon 8500

Dingen die geprobeerd zijn:
1) Andere netwerkkaart erin en tevens in de bios de onboard-lan disabled => hielp nix => netwerkkaart er weer uit, en onboard-lan weer enabled

2) Nieuwste mobo-drivers => onboard-lan drivers + bios-driver + via4in1 driver => hielp nix

3) heb op got nog gezocht maar daar vond ik mijn antwoord ook niet

Bij voorbaat Dank _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 21:00 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat het ding wel aan in het BIOS? Dat iig ff nakijken. En verder ff DirctX 9 installeren, denk dat dat ook wel zal helpen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
het is of een driver , of een hardware (lees netwerk kaart hardware) probleem,

doet een andere netwerk kaart het er wel in?
al andere drivers geprobeerd, eerdere versies etc?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

volgens mij geeft zijn diag toch echt aan dat ze TCP/IP naar de knoppen is. Dus opnieuw installeren is het advies van TCP/IP stack.

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 13 October 2003 @ 20:34:
Staat het ding wel aan in het BIOS? Dat iig ff nakijken. En verder ff DirctX 9 installeren, denk dat dat ook wel zal helpen
Jah, de onboard-netwerkkaart is enabled in de bios, dit is zeker omdat we via deze netwerkkaart wel kunnen internetten en downloaden etc etc.....

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Hoezo kon je 'm niet opnieuw installeren? Je hebt toch de nieuwe drivers er op... hoe heb je dat dan gedaan?

Je verhaal is nou niet echt heel erg duidelijk... wat is een 'bak van onder'?

edit:
Oke, ik moet sneller typen...
Als je via die kaart wel kan internetten en downloaden werkt het ding toch gewoon?

[ Voor 40% gewijzigd door dreamscape op 13-10-2003 20:37 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
richardkraal
het is (bijna) zeker een software probleem, want we kunnen er alles (bijna alles dan :)) mee doen. ik zat ook meer in de richting van mutsje te denken.

maar hoe installeer ik tcp/ip opnieuw dan?....

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 13 oktober 2003 @ 20:35:
Hoezo kon je 'm niet opnieuw installeren? Je hebt toch de nieuwe drivers er op... hoe heb je dat dan gedaan?

Je verhaal is nou niet echt heel erg duidelijk... wat is een 'bak van onder'?

edit:
Oke, ik moet sneller typen...
Als je via die kaart wel kan internetten en downloaden werkt het ding toch gewoon?
Nou, ff vooraf aan beginnen dan, dit weekend hebben we een lan gehad, en daar hadden we die pc ook op de router aangesloten, maar de pc kreeg gewoon geen ip toegewezen, we hebben toen een andere netwerkkaart erin gezet maar dit hielp niets, dus hebben we handmatig alles in moeten stellen (vast ip, dns). Toen werkte het wel. Maar ik denk dat doordat het installeren/deinstalleren van "tijdelijke" netwerkkaart er software matig iets "rot" is geworden |:(

ik thuis (na de lan) dus de nieuwste on-boardlan driver geinstalled maar dat hielpt nix, dus ik d8 dan maar stuurprogramma bijwerken van de netwerkcontroller, maar ik had de installatiebestanden nergens,... stonden ook niet op de winxp cd of op de cd van het mobo

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gekke_Ui,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar een topic aan zou moeten voldoen. Een van de meest belangrijke dingen is dat je een duidelijke topic start maakt, waarin je zoveel mogelijk (relevante) informatie opnoemt. Wat we ook erg belangrijk vinden is dat je zelf initiatief toont. Wat heb je zelf al geprobeerd, wat heb je zelf al gevonden met de Search en met Google ?

In jouw openingspost mis ik toch een boel belangrijke punten. Je hebt het over een 'bak van onder' :?, je topic titel omschrijft je probleem niet, ik heb geen idee welk besturingsysteem je gebruikt, en ik zie ook niet wat je zelf al geprobeerd hebt.

Lees de volgende informatie eens door:
Voordat je een topic opent
De openingspost
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Probeer ook je problemen op te splitsen. Dat je DirectPlay niet werkt, kan goed komen doordat je netwerkcard niet goed werkt - door 2 vragen in 1 topic te gaan stellen, gaan mensen dingen suggereren waarvan jij niet zeker weet voor welke vraag ze nou horen, of kom jij met antwoorden die wij weer niet kunnen plaatsen.

Zou je je topicstart zodanig kunnen aanpassen dat het voldoet aan bovenstaande verhaal? Bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Elevator

Srry, had een beetje haast.. zal het zodanig aanpassen dat het wel in orde is :9

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 21:05 ]

Pagina: 1