webstats/traffic voor windows/apache2

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb een eigen webserver draaien, waarop recent een 4 nieuwe sites zijn bijgekomen (problemen met de oude host).

Via apache2 heb ik virtual domains aangemaakt, netjes elke site in andere directory.

Nu is mijn vraag, bestaat er een windows programma die mijn netwerk activiteiten kan monitoren, waarbij hij kijkt dus naar de requests op de verschillende sites.

Via google blijf ik uitkomen op die php stats, die je in moet bouwen in je betereffende website. Nu het 3 forums zijn en een website, is het niet echt makkelijk dit dus _goed_ in te bouwen. Daarbij zie ik dan geen upload e.d.

Vaak blijkt dit een luix only iets te zijn, maar hoop toch dat er iets voor windows is.

Specs:
windows 2000
Apache2 met php/mysql

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

webaliser werkt gewoon met de access logs van je apache webserver... misschien dat je die zou kunnen proberen..

Deze plek is te koop.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik heb dit wel eens gebruikt op mijn Windows 2000 machine
http://www.topshareware.com/WebStats-2003-download-4641.htm

En dit gebruik ik op mijn Linux machine. Er is ook een win32 versie van.
http://www.webalizer.com/

[ Voor 43% gewijzigd door bolke op 13-10-2003 21:43 ]

http://www.hroling.nl

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
Wat te denken over MRTG? http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/
Ik heb het zelf proberen te installeren, maar dat ik tot op heden niet gelukt..

http://specs.tweak.to/5253

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
alvast bedankt voor de progs, ik heb nu webalizer, ik ken het programma van mijn hosting.

Helaas zie je niet de upload/download graphix, wat je dus bij die van Dimmu wel blijkt te zien :D die ga ik vanaaf zeker proberen. (wel op perl based, weet nie of dat goed gaat :S)

daarbij heb ik met webaliser klein probleem, hij ziet schijnbaar geen verschil tussen de verschillende subdomains :( (alle logs gaan naar die acceslog, geen apparte per domein ofzo).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
KarreMania schreef op 14 October 2003 @ 13:18:
alvast bedankt voor de progs, ik heb nu webalizer, ik ken het programma van mijn hosting.

Helaas zie je niet de upload/download graphix, wat je dus bij die van Dimmu wel blijkt te zien :D die ga ik vanaaf zeker proberen. (wel op perl based, weet nie of dat goed gaat :S)

daarbij heb ik met webaliser klein probleem, hij ziet schijnbaar geen verschil tussen de verschillende subdomains :( (alle logs gaan naar die acceslog, geen apparte per domein ofzo).
Mja.. ik denk dat bij mij ook de knijper is :( . Ik heb al wel cgi geinstalleerd (werk btw met IIS ipv apache) maar tot zover wilt het niet lukken
Misschien dit weekend ff prutsen, aangezien ik gewoon 40u p/wk moet stagelopen..

http://specs.tweak.to/5253

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
mocht het me lukken laat ik het zeker ff weten :D

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:45
Je moet per subdomain log files laten aanmaken. En aparte config files maken voor webalizer waarin je iedere keer een andere output dir geeft. Meer hierover staat in de manual van webalizer.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Weppel schreef op 14 oktober 2003 @ 17:06:
Je moet per subdomain log files laten aanmaken. En aparte config files maken voor webalizer waarin je iedere keer een andere output dir geeft. Meer hierover staat in de manual van webalizer.
ik had eerst ook alles per domein per log gehad en verschillende configs gemaakt. Kon alleen niet snel vinden hoe ik dit via een batch kon simpel laten uitvoeren. (zal wel met de command line de conf file aangeven).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
ok bumpje. Ik heb nu webaliser draaien, gaat helemaal perfect (nette overzichten en alles per domein).

maar ik ben alternatief gaan zoeken voor die MRTG en kwam PRTG tegen (peassler router traffic grapher).

Op basis van de SNMP van de router houd hij de up/download verkeer bij, netjes per "minuut" per uur en tot per maand. helaas is mijn SNMP van mn router niet al te "accuraat" en geeft hij wat lage traffic weer (bij mail versturen zegt hij 380kbit/s, maar moet zeker 500 zijn, 50kb/s upload).

Maar nadeel blijft, ik kan niet zien _waar_ mn upload aan opgaat. Mijn vraag is, bestaan er progs die kunnen uitlezen per programma danwel port de up/download kunnen monitoren?

Pagina: 1