[c#] frames halen uit avi bestand *

Pagina: 1
Acties:

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 07:52

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Ik wil graag uit AVI filmpjes losse frames in BMP'tjes gooien met C#
Ik kan in de DirectX api wel vinden hoe ik avi's moet afspelen, maar wat meer handmatige controle zoals getFrame() ofzo kan ik niet vinden. Verder weet ik ook hoe ik van AVI naar BMP in C++ moet, maar als ik dit in c# wil doen moet ik volgensmij losse dll's aan roepen. Dat vind ik te omslachtig en werkt bij mij fouten in de hand. Dus weet iemand of ik van AVI naar BMP kan met DirectX en waar ik dan in de api reference moet kijken, of weet iemand een andere benadering om dit probleem op te lossen. Een referentie naar een API is voldoende, de rest kan ik dan zelf wel uitvinden.

Hoop dat het nu wel eenn beetje duidelijk is.

Grzz

Are you following me, Are you following me?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Wil je het persé zelf maken of mag het ook met een ander extern programma/site? Ik krijg namelijk aardig wat sites door te [google=AVI to BMP] :)

The devil is in the details.

• djlinsen

djlinsen

Topicstarter
Ja, ik wil het perse zelf en in c# maken, ik weet dat er veel standaard pakketjes en tooltjes zijn die dit al kunnen. Het wordt een onderdeel van een grotere applicatie dus wil ik niet hoeven switchen naar een tooltje enzo.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hoe speel je 'm nu af? Met Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback.Video? (daarom is het belangrijk dat je volledige info geeft, dan zijn dit soort vragen overbodig, en dat scheelt jou ook weer tijd).

Maar in Video heb een methode RenderToTexture, daar kun je wel wat mee denk ik

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 13-10-2003 21:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

VirtualDub
LES 1
Eerst moet je VirtualDub+ filters downloaden van mijn site.

Als je het programma start zie je dit scherm,
Afbeeldingslocatie: http://www.vcdhelp.com/images/virtualdubdivx.png

Dan klik je op file en dan open video file. (Het kan eventjes een tijdje duren het openen als het geen avi is.)

Nu kan je met de balk (bij nummer 1 en 3) door het flimpje je kijken. (Tip:, met F10 zit je het tweede schermpje uit en gaat alles sneller. Hij gaat ook weer aan met F10 En F9 is voor de eerste scherm)

Bij somige flimpjes gaat het tijdes het gebruik van die balk het erg langzaam gebruik dan de < en > waar een key bij staat.
Afbeeldingslocatie: http://www.vcdhelp.com/images/virtualdubedit.png

Als je een leuk plaatje heb gevonden klikt dan op <__ (Nummer 2 in het plaatje). Druk dan op de pijltje van je toetsenbord naar rechts en klik dan op __> (Nummer 4).

Nu heb je een één plaatje geselecteerd, je gaat namelijk me je pijltoestjes één plaatje vooruit of achteruit.

Klik nu op File>Save Image sequence.
Nu krijg je een venster waar je kan opgeven welke naam je plaatje moet krijgen en waar hij moet worden opgeslagen. Bijvbeeld op je desktop, als je niks invult komt het op je C schijf te staan.
Nu hoef je aleen nog maar op Ok te klikken :).

Faq,
Als je plaat je zwart is moet je dit doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.vcdhelp.com/images/virtualdubdivx.png

Druk Ctrl+c in klik dan in het venster op Uncompressed RGB.

In de volgende les vertel ik hoe je Filters im VirtualDub kan genruiken.

Les 2 ;),
http://members.lycos.nl/rewinddigimon/les2.html

Nu weetje hoe je helemooie screenshots kan maken, je kan ook een heel stuk selecteren in een avi. Dan maakt die meer plaatsjes aan en geeft ze een nummer.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uhm, dit is Programming & Webscripting. Ik zie niet echt de programmeeraspect van je handelingen, jij wel?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• djlinsen

djlinsen

Topicstarter
Hehe, virtualdub was ik inderdaad tegen gekomen, maar hoe doen ze dat nou in c#, en dan wil ik eigenlijk alleen weten welke library's / componenten / api of wat dan ook gebruiken, want dan moet het mij ook wel lukken. Toch bedankt voor de moeite

• djlinsen

djlinsen

Topicstarter
.oisyn schreef op 13 oktober 2003 @ 21:15:
hoe speel je 'm nu af? Met Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback.Video? (daarom is het belangrijk dat je volledige info geeft, dan zijn dit soort vragen overbodig, en dat scheelt jou ook weer tijd).

Maar in Video heb een methode RenderToTexture, daar kun je wel wat mee denk ik
Das denk ik wel de goede richting, alvast bedankt, dit ga ik even verder uitzoeken. In die MSDN van directx staat alleen zo bar weinig informatie, vandaar mijn vraag.

• TheCameleon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 22:50
Wel geen standaard C++, maar mischien eens kijken naar TreasureLab Videolab ( www.openwire.org ) Erg mooi setje componenten welke zowel in C++ kunnen worden gebruikt als in Delphi. Verdere uitleg staat wel op de website en ik weet niet helemaal of het is zoas jij het wilt hebben, maar je kunt er mee frames uit avi bestanden halen en dan ook met de windows codecs (DivX e.d. dus ook)
Pagina: 1