cd-writer vaag probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik brand sinds een paar maanden alleen nog maar Sony CDR's.

Nog nooit iets mee mislukt.

Laatst moest ik voor iemand op school iets op CD zetten, hij gaf zelf een CD mee.

Het was zo'n doorzichtige zilvere merkloze cd, je kent ze wel...

Dus ik dacht; mij best, als ie mislukt draait die gast maar voor de extra kosten op.

Dus ik ga die CD branden... en ja hoor, de 1e CD in maanden die mislukt.
Maar de manier waarop ie mislukte is nogal vreemd: plotseling begonnen beide lampjes van mijn cd-writer oranje te knipperen, gelijktijdig.

Dus ik restart de computer... ze knipperen nog steeds.
Ik druk op reset -> nog steeds.
Power off, on -> nog steeds
Power off, stekker eruit, powerknop drukken zodat alle stroom eruit is, stekker erin, power on -> nog steeds :? :?

Kast open, kabels los, kabels vast -> opgelost

Mooi, ik weer een cd'tje branden, bij finalizing cd -> beginnen weer te knipperen!
CD wel gelukt, maar systeem hangt!

Hmmmz... zelfde verhaal, reset ensow helpt niet -> kabels weer los,vast -> opgelost

Dat heeft ie de 3 volgende cd's weer gedaan, en daarna niet meer, dus ik dacht mooi: dat is dus opgelost....
tot ik net windows restarte en toen .... -> ze begonnen bij het opstarten opnieuw te knipperen!!!

In het boekje staat als beide lampjes oranje zijn 'power on'

maar ja, waarschijnlijk omdat ze altijd heel even oranje zijn als de computer aangezet word... er staat niet ik het boekje wat het betekent als beide lampjes oranje knipperen!!!

....kutzooi.... hij reageert nu dus NERGENS op en staat ook niet tussen de apparaten bij apparaatbeheer.

KAN EEN CD JE WRITER MOLLEN!!?!?
hoe kan dit?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
welke writer?

• Wouter
  • Niet online
wat doet dat er nou toe?!

Yamaha 8424S SCSI 8x4x24

7 maanden oud of zo

• Wouter
  • Niet online
en natuurlijk heeft yamaha geen helpdesk in NL...

• Wouter
  • Niet online
niemand?

:( :( :(

Verwijderd

Het kan inderdaad wel eens voorkomen dat sommige noname cd'r bepaalde reflecties naar de laser sturen die ervoor kunnen zorgen dat de writer uit zijn doen is. Die cd'r zijn meestal voor 5-10% afgekeurd en zijn daarom goedkoper. Alle grote A-merken verkopen nonames onder verschillende "namen". Als je probleem blijft voordoen denk ik dat je je writer eens hardwarematig moet resetten. Hoe dit bij een Yamaha writer moet, kan ik helaas niet zeggen. Bij mijn Artec writer is dit wel goed gelukt, maar ik heb mijn les geleerd.
Er komt alleen nog maar TDK, Sony en Philips in mijn brander.

Verwijderd

Over resetten gesproken....
Hoe reset je een HP brander??

Verwijderd

Ik heb mijn writer in de garantieperiode opengemaakt en een groen pinnetje naar links geduwd en daarna weer naar rechts. Ik heb het nu over mijn Artec brander, hoe dit bij andere merken gaat weet ik niet. Maaruh, daarna heeft ie geen kuren meer gehad. Ik heb trouwens nog nooit mijn firmware versie geupdate, misschien kan dit voor jou ook een oplossing zijn (waar je die kan downloaden weet ik niet precies, denk gewoon bij Yamaha)

Verwijderd

waar slaat die extreem koe(le) muziek op?!? :D

Verwijderd

Ik heb net mijn computer opnieuw opgestart! Ik dacht dat ik gehackt werd. Echt waar, ik wist helemaal niet dat dit met GOT te maken had :+

• Wouter
  • Niet online
maar er zit nog wel garantie op

maar het komt niet altijd voor
dus straks krijg ik hem weer terug van: 'er is niks mee aan de hand'

..?
Pagina: 1