Toon posts:

[putty]ssh verbinding xp->linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met Putty een ssh verbinding probeer te maken met linux krijg ik de melding connection reset by peer. Pingen werkt wel! Gisteren werkte het op dezelfde machines met win2000 wel.
Xp firewall is uitgeschakeld.

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zeer waarschijnlijk heeft 'de andere kant' geen resources meer over om een SSH te openen.
Hopelijk lost zich dit vanzelf op (doordat een process opgeruimd wordt b.v. ) anders zul je de bak moeten rebooten.

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet. Hij is net gereboot. Ik kan op linux wel een sessie naar zichzelf openen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

sta je in een eventuele firewall op die linux machine het inkomende en uitgaande verkeer voor ssh (poort 22) wel gewoon toe?

• alexcj
  • Niet online
Hmm, Ok, dan valt die mogelijkheid af. ;-)
Laat de Linux machine wel 'root' inloggen toe ?
Optie in sshd.conf 'allowRootLogin = yes'

[ Voor 25% gewijzigd door alexcj op 13-10-2003 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
alexcj schreef op 13 October 2003 @ 20:24:
Hmm, Ok, dan valt die mogelijkheid af. ;-)
Laat de Linux machine wel 'root' inloggen toe ?
Optie in sshd.conf 'allowRootLogin = yes'
Ja, Zoals ik zei onder w2k werkte het wel gewoon. Ik heb niets aan de linuxbak veranderd. Er draait geen firewall op.
Het moet haast wel iets in xp zijn

Verwijderd

wat krijg je als je vanuit WinXP een cmd boxje opent en dan
code:
1
telnet 192.168.0.1 22
uitvoert? (met natuurlijk het ipadres van de linuxbak)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 20:33:
wat krijg je als je vanuit WinXP een cmd boxje opent en dan
code:
1
telnet 192.168.0.1 22
uitvoert? (met natuurlijk het ipadres van de linuxbak)
kan connection naar host niet openen op port 22 Het lijkt wel of de poorten geblokt worden, maar door wat dan? (poort 23 doet het ook niet)

• alexcj
  • Niet online
Hmm, ik heb hier ook XP en log 'gewoon' in op mijn linux server. PuTTy is versie 0.51 bij mij.

Ik weet niet of die Windows XP machine een Dualboot is ? MIsschien heb je al eens ingelogd op de Linux machine maar dan in de 'tweede boot?'
Dan kloppen de 'host-keys' namelijk niet meer.
Kun je leegmaken op de Linux machine door in /root/.ssh/known_hosts te editen, en de regel die begint met jouw XP machine's IP address te verwijderen.
Daarna zou het weer moeten werken.

Verwijderd

of als je geen toetsenbord en monitor hebt aangesloten (op linux-server), kun natuurlijk in XP ook je ip adres aanpassen!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas bovenstaande helpt niets. Ook ip adres veranderd. 't wordt wel erg vaag nu

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Is het niet omdat je eigen PC niet in /etc/hosts staat bijv en zijn dns naam anders is dan het IP? Dus dat ie daarom direct de verbinding verbreekt omdat ie verwacht dat de naam en ip kloppen? In Debian heb je die optie standaard aan staan en dan heb ik dat probleem ook.

Verwijderd

misschien kun je iets meer vertellen over je linux (en evt. XP) opstelling:
heb je een iptables firewall?
heb je intern DNS of alleen IP adressen?
wat heb je in je SSH config bestand staan?

Verwijderd

Topicstarter
Na een beetje geklooi ontdekte ik een foutje in de linux firewall. Snap het nog niet echt omdat ik er niets aan veranderd heb. Of zou het door het vervangen van een netwerkkaart komen. anyway het werkt weer. Bedankt voor jullie adviezen
Pagina: 1