Hi, ik ben bezig met een scriptje dat via de IMAP functies in PHP mailtjes kan lezen. Nu lukt dat prima. Alleen wil ik wel wanneer een bericht geopend is, markeren dat het gelezen is. Nu kan dat volgens www.php.net met imap_setflag_full.
Nu gebruik ik dus deze functie, alleen wil die het mailtje niet markeren. In de headers van het mailtje blijft namelijk de "N" staan bij "Recent", wat betekend dat hij nog steeds niet is veranderd.
De volgende code gebruik ik, en zoals aangegeven in een comment op php.net gebruik ik ook geen "READ ONLY" flag bij de connectie wat een mogelijke oorzaak van dit probleem kon zijn...
Nu gebruik ik dus deze functie, alleen wil die het mailtje niet markeren. In de headers van het mailtje blijft namelijk de "N" staan bij "Recent", wat betekend dat hij nog steeds niet is veranderd.
De volgende code gebruik ik, en zoals aangegeven in een comment op php.net gebruik ik ook geen "READ ONLY" flag bij de connectie wat een mogelijke oorzaak van dit probleem kon zijn...
PHP:
1
2
3
4
5
| $inbox = @imap_open('{mail.server.nl/pop3:110}INBOX', 'email', 'test'); // ... code ... imap_setflag_full($inbox, imap_uid($inbox, $_GET['id']), "\\SEEN \\FLAGGED", ST_UID); |