Toon posts:

Van dual monitor naar één monitor..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had tot voor kort twee monitoren op mijn asus v8420 del. Een tft en een crt. Nu is mijn crt dood :( en heb ik de configuratie omgezet naar een monitor.. Alleen nu heb ik een probleem:

ik heb nView en Ultramon gedeinstalleerd, dus dat zou op zich geen problemen meer moeten geven. Echter, elke keer als ik winamp start, zie je niet winamp zelf verschijnen. Je ziet het in de taakbalk wel, en afspelen gaat ook gewoon, maar hij verschijnt niet op mijn monitor. Ik heb het gevoel dat dit komt doordat winamp eerst altijd mijn tweede (dode) monitor startte en ook stond.

Ook heb ik een probleem met msn messenger (versie 6.0). Elke keer als iemand iets tegen mij zegt, zie ik het popupschermpje, maar het bericht komt niet in mijn taakbalk te staan. Als ik op het popupje klik, komt hij er wel te staan en kan ik gewoon chatten. Als ik NIET op de popup klik, komt hij dus niet in de taakbalk, maar ik kan wel bij het bericht komen door op ALT + TAB te drukken. Dan verschijnt hij wonderbaarlijk genoeg wel in mijn taakbalk :S ? Ook deze chatvensters zaten vroeger altijd op mijn tweede monitor...

Ik weet zeker dat het dus iets te maken heeft met de instellingen die niet zo goed meer zijn, maar wélke instellingen zijn dat, en hoe kan ik ze weer zo krijgen dat ik winamp en msn berichten gewoon kan zien...

Vooralsnog ben ik alleen deze twee problemen tegengekomen en een duik in de search heeft mij ook niets opgeleverd...

Ik hoop dat ik niet de enige ben met dit probleem, want het is vrij irritant...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al geprobeerd je videokaart een keertje te verwijderen, evenals de eventueel geinstalleerde monitoren?!?
Heb zelf geen ervaring met dual monitor setups, maar kan me zo voorstellen dat dit zou kunnen werken/helpen...

Verwijderd

Je hebt een sneltoets in windos op je vensters trapgewijs te schikken ;-).

Weet alleen niet meer wel key komibinatie dat was.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

probeer een hogere resolutie (desnoods op een lage frequentie), misschien kun je daarmee je winamp weer terughalen...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
JC Ken, dat kan ook gewoon door rechts te klikken op je taakbalk, en dan voor die optie te kiezen. Is misschien makkelijker als je de sneltoets niet weet...

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 19:51:
Je hebt een sneltoets in windos op je vensters trapgewijs te schikken ;-).

Weet alleen niet meer wel key komibinatie dat was.
Rechtermuisknop op taakbalk -> vensters trapsgewijs schikken. :P

Maar dat gaat niet werken vrees ik.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

gewwwon 2 progama's eers herinstaleren

Verwijderd

Winamp:
edit de waarden pe_wx en pe_wy in je winamp.ini

Verwijderd

Topicstarter
six10again: geweldig ! die werkt nu tenminste..

- resolutie verhogen gaat niet werken.. ik zit nu op mn max res...
- monitoren / videokaart verwijderen had ik niet aan gedacht :| ik ga het maar eens proberen zometeen...

voor het geval dat het ook op een andere manier kan...
ik zit nu ook met het probleem dat kladblok en outlook geminimaliseerd starten.. als ik dan rechtsklik op outlook (in de taakbalk) en maximaliseren klik, zie ik hem weer.. maar als ik op vorig formaat klik is ie weer verdwenen.. maar staat wel nog steeds op de taakbalk..
Hetzelfde geldt overigens voor kladblok..

En het probleem van msn is natuurlijk ook nog niet opgelost..

alvast bedankt voor het winampprobleem.. nu zie ik tenminste welk nummer er komen gaat :)

Verwijderd

Een beetje halfbakken oplossing, maar 't werkte voor mij:

nView opnieuw installeren en sneltoets maken om alle applicaties op scherm 1 te verzamelen.

Vervolgens met de applicaties op 't scherm, nView uitschakelen en daarna de applicaties quitten.

Vervolgens even testen of 't gewerkt heeft :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grrr- een mij bekend probleem dit.

Hier draai ik met een hoomet twee monitoren, waarvan eentje ook aan een secundaire PC gekoppeld zit. Zo kan ik als ik alleen zit beide schermen gebruiken en als er een ander bij zit hebben we elk een scherm. Maar goed, ik heb tot nu toe geen enkel manier gevonden om automatisch en practisch alles naar de ene scherm te verhuizen als ik de andere voor het andere PC nodig heb (hier Matrox G450) en doe ik het met de hand.

Om het met de hand te doen zou je de TFT eenmalig op de secundaire uitgang kunnen hangen en alle vensters die je daar vindt van het scherm af kunnen schuiven. Het is een koeiemiddel, maar hij werkt. .ini aanpassingen zijn veel eleganter maar werken niet gegarandeerd bij alle programmata.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Wat je kunt doen is het volgende, ALT+SPATIE waarschijnlijk zie je niks maar da's niet erg omdat de winamp scherm "out off range is" druk vervolgens 2 keer op 'DOWN' druk op ENTER en vervolgens een heleboel keer op 'LINKS' je zult zien dat je winamp scherm naar links komt.
Het e.e.a kan anders zijn maar je gaat nu namelijk gebruik maken van de "move/verplaats" funtie maar dan via de keyboard. Als mijn volgorde niet juist is probeer het even bij jouw op een andere window en dan weer op je winamp schermpje.
Ik gebruik nu nog NT4 hier op m'n werk dus ik kan je alleen maar naar de juiste weg helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 13:09:
Wat je kunt doen is het volgende, ALT+SPATIE waarschijnlijk zie je niks maar da's niet erg omdat de winamp scherm "out off range is" druk vervolgens 2 keer op 'DOWN' druk op ENTER en vervolgens een heleboel keer op 'LINKS' je zult zien dat je winamp scherm naar links komt.
Het e.e.a kan anders zijn maar je gaat nu namelijk gebruik maken van de "move/verplaats" funtie maar dan via de keyboard. Als mijn volgorde niet juist is probeer het even bij jouw op een andere window en dan weer op je winamp schermpje.
Ik gebruik nu nog NT4 hier op m'n werk dus ik kan je alleen maar naar de juiste weg helpen.
Dat ik hier niet aan had gedacht zeg !
Geweldig, het werkt ! :) hartstikke bedankt _/-\o_

alle apps die niet op mn scherm verschijnen doe ik gewoon dit mee, 'verplaats' ze naar mn scherm en sluit ze.. Daarna start je ze weer op en ze staan vrolijk op je monitor...

Toppie man (Y)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Ik had precies hetzelfde probleem en zojuist heb ik ook hier de oplossing gevonden, WOEI!!!!!! idd, de alt+space
Pagina: 1