[PHP /MySQL] Nieuwspagina van meer pages maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een nieuwspagina en guestbook in PHP en MySQL. Omdat mijn site een fixed hoogte heeft wil ik er een "volgende pagina" knop op maken zodat alles mooi in de layout blijft passen. Ik loop hiermee tegen een paar probleempjes aan.

Het is dus de bedoeling dat de "hoofdpagina" altijd mooi gevuld blijft. Wanneer er te veel nieuwsposts of guestbook posts komen moet er automatisch een "next page" knop verschijnen. Als met hier op drukt moeten de volgende items worden weergegeven. Het probleem is dat de nieuwst / guestbook posts van variabele lengte zijn en ik dus niet precies weet aan de hand van het aantal berichten wanneer de pagina vol is. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Afkappen....
code:
1
2
3
If Len(tekstbericht) > 500 Then
    Response.Write Left(tekstbericht,500) & "..."
End if

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

En om je nog iets gerichter in een richting te sturen. http://nl3.php.net/manual/en/function.strlen.php

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik weet niet of ik wat aan stringlengtes heb hier. Het gaat immers om meerdere berichten die allemaal uit meerdere regels KUNNEN bestaan. Simpelweg stringlengtes optellen is niet genoeg dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps..

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen we een deel van je code bekijken?
Misschien kan het op een andere manier, want zoals jij het uitlegt komt het nogal raar over!

Het kan best zijn dat je niet anders kunt dan afkappen of gewoon SELECT LIMIT doen hé.
Hoe ziet bijvoorbeeld je database structuur eruit en hoe lees jij je berichten/items juist uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bor_de_Wollef schreef op 13 oktober 2003 @ 20:09:
Ik weet niet of ik wat aan stringlengtes heb hier. Het gaat immers om meerdere berichten die allemaal uit meerdere regels KUNNEN bestaan. Simpelweg stringlengtes optellen is niet genoeg dan toch?
Heb je dan een vast design, met een vaste breedte en hoogte, met een vaste lettergrootte, waarbij de grootte op iedere browser exact hetzelfde is?

Verder zal je dan je scrollknop uit moeten zetten, waarbij ik me afvraag of dat de usuability ten goede komt (ikzelf vind het bijzonder prettig als ik een fontsize kan wijzigen)

[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 13-10-2003 20:20 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 13 oktober 2003 @ 20:18:
[...]

Heb je dan een vast design, met een vaste breedte en hoogte, met een vaste lettergrootte, waarbij de grootte op iedere browser exact hetzelfde is?

Verder zal je dan je scrollknop uit moeten zetten, waarbij ik me afvraag of dat de usuability ten goede komt (ikzelf vind het bijzonder prettig als ik een fontsize kan wijzigen)
Inderdaad, ik heb een fixed width en height voor de site. Het is mijn eerste site en min of meer een leerproject, vandaar. De fontsize moet niet wijzigbaar zijn (hoe regel ik dat) want de site is opgebouwd met tables voor de layout.

Code voor dit probleem heb ik nog niet gemaakt omdat ik niet precies weet hoe ik het aan moet pakken. Ik heb liever eerst een mogelijke oplossing in mijn hoofd. In het wilde weg gaan proggen helpt bij mij meestal niet.

De database:

De users database ziet er als volgt uit:

id (smallint, auto incr)
name (varchar)
password (varchar)

De News table ziet er ongeveer als volgt uit:

id (smallint, auto incr)
uid (smallint)
title (varchar)
content (varchar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Bor_de_Wollef schreef op 13 oktober 2003 @ 20:09:
Het lijkt me dat je toch aan de hand van stringlengte moet gaan bekijken wanneer je een nieuwe pagina moet beginnen zoals je je probleem hier omschreven hebt.

Ik wilde er al eerder bij zeggen dat ik het niet een van de meest logische manieren vind om je berichten over meer pagina's te gaan verdelen. Ik zou gewoon lekker het scrollen voor lief nemen en een vast aantal berichten per pagina neerzetten.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Hmm, dat zou in ieder geval wel een heel stuk makkelijker zijn ja. Nou we het over scrollen hebben. Hoe kun je trouwens het resizen van tekst op een pagina verbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Je bedoeld het resizen van een tabel? Gaat dat niet met nowrap ofzo?

Systeem | Strava

Pagina: 1