Toon posts:

Samba 3.0.0 in productie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk draaien we als sinds enige tijd Samba 2.nogwat in produktie, tot aller tevredenheid. Het uitkomen van samba 3 heeft echter zoveel voordelen t.o.v. v2 (active directory support, volledige pdc capaciteiten enz.) dat het heel aantrekkelijk wordt om de boel te upgraden. Nu ben ik altijd wat voorzichtig met het in produktie plaatsen van een nieuwe versie die zo vers van de pers is dus zou ik graag de ervaringen willen horen van mensen die wel al samba 3 in produktie hebben. Gaarne ook het aantal gebruikers vermelden en waarvoor samba allemaal gebruikt wordt.

thanks

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik ben ernaar aan het kijken om een testopstelling te maken. Vooralsnog voor 10 personen, maar dat aantal zal snel groeien naar ergens tussen de 30 en 100 personen. Hij wordt dan gebruikt als PDC/fileserver gecombineerd met een ldap-server.

Ik wil zelf eerst aan den lijve ondervinden wat de stabiliteit is van samba3 voordat ik uberhaupt denk aan een overstap. Ik ben normaliter niet zo happig op snel overstappen en ben vrij behoudend in het draaien van de nieuwste software op productie machines, maar zoals je zelf al zegt biedt samba 3 aardig wat voordelen.

Dus voorlopig eerst eens aanzien en wat mee experimenteren. Blijkt dat het stabiel is, dan zal ik het overwegen. :)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 20:46

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Wij zijn bezig om een testomgeving op te zetten hier (onder Gentoo). Zoals al meerdere malen gezegd is, het biedt gewoon veel voordelen tegenover Samba 2.

Ik zal testresultaten en dergelijke wel een keer posten als ik ze heb :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik wacht gewoon op idd de stable, en de debian packages. tot nu ben ik best te vreden met de samba2 versie van samba, werkt perfect! kan mooi op de shares aanloggen en de netlogon scripts zijn ook top.. mits je ze goed maakt uiteraard... best powerfull, en naar mijn mening zelfs sneller als win2k zelf.. (zeker als je kijkt hoe zwaar win2k server is tov samba)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties tot dusver. Ben benieuwd naar jullie resultaten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik draai dit ding sinds zondag. Op zich is het omzetten van een 2.2 naar 3.0 niet al te moeilijk, als je UIDs en RIDs maar gelijk blijven en je domain SID hetzelfde blijft merken je workstations niet eens dat er een andere DC is.

Op dit moment heb ik een Samba 3.0 LDAP PDC draaien met een Samba 3.0 memberserver voor de homes en de profiles. Dit gaat nog aangepast worden naar een Samba 3.0 LDAP PDC en een nieuwe machine waarbij de profile/home server ook als BDC met een replication LDAP server gaat werken.
(niet dat dit nodig is voor een thuisnetwerk, maar de bak die nu PDC is heeft een DDS3 tapestreamer en die panict de laatste paar dagen nog wel es op de st module waardoor ik mag rebooten voor ik de tapestreamer weer kan aanspreken, kut HP brol :()

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:00
Ik gebruik hem sinds kort en heb tot nu toe geen problemen tegengekomen. Kan alleen geen policies gebruiken omdat je daarvoor een win 2000 server nodig hebt. Je kan alleen policies voor nt werkstation gebruiken.

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35
_JGC_ schreef op 14 oktober 2003 @ 17:36:
(niet dat dit nodig is voor een thuisnetwerk, maar de bak die nu PDC is heeft een DDS3 tapestreamer en die panict de laatste paar dagen nog wel es op de st module waardoor ik mag rebooten voor ik de tapestreamer weer kan aanspreken, kut HP brol :()
hee ik ken dat, zeker ook een HP LPr server. wat ik gedaan heb ik de scsi snelheid 1 stapje lager gezet. van 80 naar 40. werkt als een trein sindsdien.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
We hebben op mijn werk samba 3.0 een paar uur gedraaid, maar het gaf veel problemen op het gebied van lange bestandsnamen:

- snelkoppelingen die opeens niet meer werken
- lange bestands- of directory namen in het profiel zorgen ervoor dat het profiel niet geladen kan worden

Verder gaf het gebruikersbeheer nog steeds veel vage foutmeldingen.
Dat wist ik zo snel even niet op te lossen, dus ik heb 2.2.8a weer terug gezet :'( (We draaien op Solaris 8, met smbpasswd als username/password backend)
Pagina: 1