HPT370 Raid 0 Config niet te zien in win XP setup

Pagina: 1
Acties:

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 13:48
Na een uur de faq doorspitten heb ik nog steeds het volgende probleem.
Aanwezige Hardware:

*PCI Highpoint 370 RAID Controller bios v2.34
*2 x Maxtor 60Gb 6Y060L0 7200rpm
*Soltek 75FRN nForce2 mobo, XP1700+, 2 x 256Mb DDR400, ati radeon9500pro, s3 4mb VGA kaart, IEEE1394 pci kaart.

Wat is het probleem:

De Array wordt onder geen door mij geprobeerde instelling gezien in de windows xp setup.

Wat is er al geprobeerd:
Deze configuratie heeft perfect gewerkt maar door een brakke windows installatie wilde ik de schijven formateren en een nieuwe installatie maken. Ik weet wel zeker dat toen de schijven niet gaar waren Dus:
- even in bios van mobo instellen eerst te booten van cdrom
- Cdrom win xp pro sp1 erin
- Er worden geen vasteschijfstations gevonden door de setup.

Hierna had ik de bestaande raid 0 array verwijderd en een nieuwe (zelfde) array aangemaakt in de bios van mijn highpoint kaart.
- Er worden geen vasteschijfstations gevonden door de setup. (ik heb tevens geprobeerd om een array te maken met verschillende bloksizes, 64Kb, 128Kb, 512Kb, maar dit haalde niets uit)

Ondanks dat de windows xp setup standaard drivers heeft voor de HPT370, toch nieuwe drivers gedownload van highpoint-tech.com van mijn bios versie.
- Tijdens installatie op F6 gedrukt om niet-microsoft drivers te installeren voor massa-opslagaapparaten.
- Tijdens de initialisatie van deze drivers krijg ik de volgende foutmelding:
"Het bestand \win_xp\hpt3xx.sys heeft een onverwachte fout (18) veroorzaakt op regel 2108 in d:\xpsp1\base\boot\setup\oemdisk.c" Druk op een toest om door te gaan :/

Iemand enig id waarom de setup deze raid 0 array niet wil zien ? Volgens mij toen ik een jaar geleden de configuratie voor het eerst aanmaakte deed hij het wel meteen.

Bij voorbaad dank voor alle gedachte kronkels

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nog een x downloaden :? zonder manager.
is d trouwens je cdrom of een hd ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 13:48
Het moest idd iets simpels zijn ... :) Maar chucky666, je had gelijk. THNX.
Re-downloaden, unzippen op andere diskette en werken !!!

Bleek dus dat als je de bios geupdate hebt dat de standaard drivers die in de setup zitten niet meer werken.