Wireless modem (speedtouch) werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03-2025
Hoi Forummers,

Ik heb een Alcatel Speedtouch 570 Router en een Alcatel Speedtouch 120 USB Adapter voor draadloos internetten. Nu krijg ik op geen enkele manier verbinding terwijl de afstand maar iets van 10 meter is.
Ik heb de SSID opgeschreven (onderkant router) deze is : Speedtouch8F5AD9
en deze toegevoegd in dit scherm (zie plaatje 1 onderaan).

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/filiusg/help2.jpg
Plaatje1

Maar hij vindt steeds een naamloos netwerk die ik op geen mogelijkheid in kan stellen of whatever. (zie plaatje 1)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/filiusg/help1.jpg

Ik ben nu al zo'n 2 uur aan het klooien (ook reset al gedaan). Maar kom er echt niet uit. Wie kan mij verder helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door gerwinf op 13-10-2003 19:29 ]

Verwijderd

ipv Rode knop achterop die 570 gebruiken, moet je met een vaste verbinding (utp kabel) ff naar de webinterface gaan. Daar kan je je adapater (mac-adres) toevoegen aan lijst van toegestane nic's. Werkt beter dan met de rode knop

[Edit]
Je hebt toch wel op die rode knop gedrukt ??
(zit aan de achterkant)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 19:34 ]

• gerwinf
Ja maar op welk moment moet ik dat doen? (zit trouwens op 2e etage dus even een utp kabel is niet mogelijk). Ik klikte op verbinding maken (zie plaatje2) en dan meteen op die rode knop. Maar dat deed helemaal niks.

[ Voor 20% gewijzigd door gerwinf op 13-10-2003 19:39 ]

Verwijderd

gerwinf schreef op 13 October 2003 @ 19:37:
Ja maar op welk moment moet ik dat doen? (zit trouwens op 2e etage dus even een utp kabel is niet mogelijk). Ik klikte op verbinding maken (zie plaatje2) en dan meteen op die rode knop. Maar dat deed helemaal niks.
Je moet ff alles aanzetten, en dan die rode knop indrukken totdat er een ledje op je router gaat knipperen dacht ik. Het kan ff duren voordat ze elkaar "zien".

Om op de webinterface van je router te komen hoeft ie aan de "telefoon" lijn aangesloten te zitten. Je kan 'm dus ff zo "los" mee pakken en dan een vast UTP kabel er in prikken.

• gerwinf
Dus utp van router naar mn nic in mn pc? en dan?

[ Voor 12% gewijzigd door gerwinf op 13-10-2003 19:48 ]

Verwijderd

gerwinf schreef op 13 October 2003 @ 19:46:
Dus utp van router naar mn nic in mn pc? en dan?
moet je ff via de browser naar de webinterface gaan, ip nr staat in de handleiding vermeld weet ik zo ff niet meer.

http://www.speedtouch.com/pdf/st570_manual.pdf
Bladzijde 29 onderaan :)
Daarna bladzijde 41 (moet je dus op Register duwen, als je dan dat USB ding ziet langs komen, zet je 'm op Allowed)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 19:54 ]

• gerwinf
alvast bedankt! ik ga even kijken...

• gerwinf
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/filiusg/help3.jpg

Hmmm ik wordt hier niet veel wijzer van, en die interface pakt hij ook al niet.....ik vrees dat ik een monteur moet laten komen...grrrr!

[ Voor 12% gewijzigd door gerwinf op 13-10-2003 20:23 ]

Verwijderd

Heb je dat ding bij KPN mee gekregen?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je had als netwerk-ID SpeedtouchXXXXXX ingevuld, maar maybe is het hoofdlettergevoelig. Ik heb ook met dit modem gewerkt en SpeedTouchXXXXXX ipv SpeedtouchXXXXXX zou maybe wel kunnen werken..

Verwijderd

misbehavingman schreef op 13 October 2003 @ 20:24:
Je had als netwerk-ID SpeedtouchXXXXXX ingevuld, maar maybe is het hoofdlettergevoelig. Ik heb ook met dit modem gewerkt en SpeedTouchXXXXXX ipv SpeedtouchXXXXXX zou maybe wel kunnen werken..
Klopt, is inderdaad hoofdletter gevoelig (had ik niet gezien in de startpost)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 20:25:
[...]

Klopt, is inderdaad hoofdletter gevoelig (had ik niet gezien in de startpost)
**Hoopt voor de TS dat dit dan de oplossing is...**

Als je t verandert hebt wel ff braaf de rooie knop induwen. Zo werkte het in mijn geval ook..

• gerwinf
Ja af en toe pakt hij hem wel...maar windows blijft constant mekkeren dat er steeds een draadloze internet verbinding beschikbaar is...die vervolgens leeg is. (zie plaatje 1).

Maargoed even resume:

1* Ik heb mn Wireless USB Adapter geinstalleerd.
2* Ik heb mn router even naast mn pc gezet (zonder telefoon aansluiting)
3* Vervolgens ziet windows een draadloos netwerk
4* Ik druk op verbinden (en rode knop router)
5* vervolgens gebeurt er niks en gaat hij terug naar punt 3

Mischien kan iemand mij via msn (pc overnemen?) helpen?

[ Voor 53% gewijzigd door gerwinf op 13-10-2003 20:34 ]

Verwijderd

Probeer eens even wat het resultaat is als je de Wireless Zero Configuration Service uit zet.
Start -> Uitvoeren -> services.msc

• gerwinf
Yes yes het is gelukt! (hoop ik...ik heb signaal). Ik laat het nog wel weten of het nog wel/niet gelukt is. Bedankt alvast voor de hulp!

[ Voor 73% gewijzigd door gerwinf op 13-10-2003 20:39 ]

• gerwinf
Ok ik kan nu draadloos bij mn router komen (das mooi). En heb de software van Planet geinstalleerd, maar kom alleen nog niet op internet. Wat zou het kunnen zijn?

Verwijderd

Heb je geen CD bij die router gekregen?
Een kennis had er 2cd's bij eentje van Alcatel zelf (konden we laten liggen) en eentje van HetNet , met de laatste werd alles goed ingesteld.

• gerwinf
Ja ik had eerst die van Alcatel gepakt...maar dat mocht dus niet (kleine lettertjes in 't boekje van planet). Daarna die van KPN zelf maar die kon niet mn router vinden. Dus ik heb die alcatel gepakt en de ini file (dus alle juiste instellingen) van die van kpn gepakt. Helaas nog niet werkend.

Verwijderd

Probeer nu nog 's die van KPN zelf ff.
Anders ff router resetten en opnieuw beginnen :)

Verwijderd

Je moet even http://www.speedtouchsupport.nl/downloads/570_config_09.exe downloaden. Dan het modem via UTP aansluiten en de downgeloade wizzard draaien.

Dan kies je de "PPP over ATM - NAT-router - DHCP server on LAN - User defines LAN-settings" optie om alle planet instellingen goed te krijgen.

Dan naar http://10.0.0.138/wireless.htm om je MAC adres van de wireless kaart toe te voegen, niet vergeten om allowed op YES te zetten en als je geen voorkeur heb alles via DHCP laten werken.

Dan je utp eruit trekken, router beneden zetten, telefoon erin en :)

• gerwinf
Hey bedankt voor de links choppert. Helaas vindt hij hem niet...alleen met het originele Alcatel Cdtje vindt hij hem! Maar volgens mij staan alle instellingen goed.

• gerwinf
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/filiusg/help5.jpg

Maar bij connecten van internet krijg ik dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/filiusg/help4.jpg

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

gerwinf schreef op 13 October 2003 @ 21:55:
Ja ik had eerst die van Alcatel gepakt...maar dat mocht dus niet (kleine lettertjes in 't boekje van planet). Daarna die van KPN zelf maar die kon niet mn router vinden. Dus ik heb die alcatel gepakt en de ini file (dus alle juiste instellingen) van die van kpn gepakt. Helaas nog niet werkend.
dat is in principe goed. Je hebt dus de ini file van kpn geupload :). Je kan nu dus de modempagina bereiken. Daar kan je bij "dial in" kijken of de modem verbonden is of niet, wellicht een verkeerde username gebruikt. Probeer kpn@adsltest met wachtwoord kpn eens? Dan kan je kijken of de instellingen goed zijn (en worden alle websites irritante kpn adsl test sites 8)7).

Overigens kan je met dit soort vragen beter de helpdesk bellen dan een topic openen. Je bent nu al vanaf 19:30 aan het klooien (wellicht al VEEL langer), een wireless modem heb ik op de helpdesk gemiddeld in 8 minuten online :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

gerwinf schreef op 13 October 2003 @ 23:31:
[afbeelding]

Maar bij connecten van internet krijg ik dit scherm:

[afbeelding]
Je moet ook niet connecten, je bent al connected. Ga naar control panel, internet options en zet daar bij tabblaadje "connections" het puntje bij "never dial a connection", of als je die kansloze internet explorer internet setup wizzard krijgt, kies dan zo vaak mogelijk voor "manualy" of "via a lan" enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• gerwinf
Ik begin vanavond even met een schone lij...dus even andere netwerkkaart eruit en dan winxp er opnieuw op. Kijken of het dan wel lukt.
Pagina: 1