Toon posts:

Generals serious problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kom er even niet meer uit. Zowel Generals als Zero Hour willen niet meer starten op mijn systeem. Ik krijg de melding: "a serious error has occured"

Specs: Soyo KT333 DRAGON Ultra, XP 2000+, Asus GF4 4400 128MB, 1GB DDR, Zalman 400W.

Voorheen liep het perfect, maar na een stomme overclock was m'n harde schijf gecrasht. Die is toen vervangen door een striping RAID setup met IBM 180GXP schijven. Vanaf toen krijg ik het spel echter niet meer aan 't lopen. Ik heb verschillende drivers geprobeerd, patches geïnstalleerd, BIOS update, nieuwe DirectX 9.0b., processor en vga clock frequenties aangepast... zelfs een clean install van Win XP Pro, helpt allemaal niet.

Het geheugen en de videokaart heb ik al verwisseld, zonder resultaat. 3DMark 2001SE loopt zonder problemen. Wie o wie kan mij helpen? :|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al eens een memtestje geprobeerd?
het zou kunnen dat er een deel van het mem niet meer goed is, waardoor dit soort dingen vast blijven lopen.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 18:14:
Voorheen liep het perfect, maar na een stomme overclock was m'n harde schijf gecrasht. Die is toen vervangen door een striping RAID setup met IBM 180GXP schijven. Vanaf toen krijg ik het spel echter niet meer aan 't lopen. Ik heb verschillende drivers geprobeerd, patches geïnstalleerd, BIOS update, nieuwe DirectX 9.0b., processor en vga clock frequenties aangepast... zelfs een clean install van Win XP Pro, helpt allemaal niet.

Het geheugen en de videokaart heb ik al verwisseld, zonder resultaat. 3DMark 2001SE loopt zonder problemen. Wie o wie kan mij helpen? :|
Is dat zo?
Bij mij krijg ik hem namelijk niet meer aan de praat als ik DirectX 9.0b install. Hij begint dan te melden dat ie graag dx8.1 zou willen.

Wat zegt je eventlog? Ik neem aan dat daar wel wat in staat, en check je event dan ff bij event-id.net.

Heb je je bak nog steeds oc'ed? Zet hem dan nog eens terug op default.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een warmte-probleempje? Zit de koeler goed? Draai eens een zwaardere bench?

Het is www.eventid.net , zonder streepje :)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 13-10-2003 18:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Liam_xi schreef op 13 October 2003 @ 18:24:
[...]

Is dat zo?
Bij mij krijg ik hem namelijk niet meer aan de praat als ik DirectX 9.0b install. Hij begint dan te melden dat ie graag dx8.1 zou willen.

.
ja dat is zo ;)
dan moet je maar 3dmark 2001 build 330 installeren :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Terw-Dan: geheugen is al verwisseld, is het probleem niet.

Liam_xi: 9.0b had ik erop gezet, maar vervolgens win xp nieuw geïnstalleerd. Ik ga ervan uit dat daarmee directX 9.0b weer weg is. Dxdiag zegt in ieder geval van wel (versie 8.1).

anandus: koeling is eigenlijk wel dik in orde. Zalman CNPS7000A-AlCu op de cpu en een ZM80C-HP met extra fan op de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Liam_xi schreef op 13 oktober 2003 @ 18:24:
[...]Wat zegt je eventlog? Ik neem aan dat daar wel wat in staat, en check je event dan ff bij event-id.net.quote]

Zal niet werken aangezien de toepassing niet vastloopt, maar eenvoudigweg wordt afgebroken met de mededeling dat er een probleem is dat betrekking kan hebben op de hardware, temperatuur etc.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En is het puur en alleen met Zero Hour?
Dus Generals zonder doet het wel? (Ik ga ervan uit dat je na die schone install, eerste ook Generals sec geprobeerd hebt?)

Nb. Als het een weinig legale versie is dan ligt het overigens gewoon daaraan)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Zowel Generals als Zero Hour hebben er last van. Generals is legaal, Zero Hour heb ik alleen even geprobeerd, maar was inderdaad een kopie. Beide hebben overigens wel goed gewerkt voor de HD crash.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Ik heb de foutmelding ook eens gehad. Lag bij mij aan de kopieerbeveiliging... en dat met een legale versie :(

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maar heb je het probleem ook met andere games, b.v. Halo of Vice City (beiden gebruiken ook Direct3d). Anders is dit n.l. meer een probleem met Generals, en wordt dit topic naar SPV verplaatst. Dat 3dmark 2001 werkt zegt nog niet alles.

Verwijderd

Heb die melding ook gehad, wat ik deed was de omega drivers van mijn videokaart geinstalled. Loopt nu als een zonnetje

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:21
Deze verhuis ik van OH naar SPV :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 18:22 ]

Verwijderd

Bij mij gooit generals me eruit als ik via het netwerk allemachtig veel tanken heb... Geeft dan dezelfde error op beide pc's... Waarschijnlijk een bug in software.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Probeer eens de laatste update voor generals te installeren...

offtopic:
meervoud van tank is tanks
tanken bedoel je benzine tanken (of diesel :P)
Pagina: 1