Toon posts:

Binaire code in visual basic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand of en hoe het mogelijk is om de binaire code van een bestand op te vragen in Visual Basic? eventueel met dll-letjes.

ook enig ide hoe ik hiermee kan gaan goochelen? want een file van een paar kb is toch al rap een hoop 1jes en 0letjes.

thx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

:?

Ik heb geen idee wat je bedoelt? Gewoon openen in kladblok, of in een hex editor?

Edit:
Oeh en welkom op GoT :)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 13-10-2003 18:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
[google]file open binary[/google]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ahaa, je wilt in VB zelf een binair bestand openen, toch? Dat staat inderdaad duidelijk in de handleiding of [google=file open binary vb].

En goochelen als in manipuleren: inderdaad kan je gewoon willekeurig omgooien, maar dat 'veel 0letjes en 1tjes': natuurlijk moet je wel de structuur van het bestand kennen. Dat het er veel zijn maakt weinig uit, een beetje PC is snel zat ;)

Trouwens hoort een vraag over VB in Programming & Webscripting, maar die kant op verplatsen heeft geen zin aangezien er van uit wordt gegaan dat je de handleidingen hebt gelezen: Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 25-09* en FAQ topicstart zijn dan ook handig om te lezen voor je een volgend topic opent :)

Maar heb ik dus goed begrepen dat je wilt weten hoe een binair bestand te openen en manipuleren in VB? Dan zijn er zat handleidingen te vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:38
F_J_K schreef op 13 October 2003 @ 18:18:
Ahaa, je wilt in VB zelf een binair bestand openen, toch? Dat staat inderdaad duidelijk in de handleiding of [google=file open binary vb].

En goochelen als in manipuleren: inderdaad kan je gewoon willekeurig omgooien, maar dat 'veel 0letjes en 1tjes': natuurlijk moet je wel de structuur van het bestand kennen. Dat het er veel zijn maakt weinig uit, een beetje PC is snel zat ;)

Trouwens hoort een vraag over VB in Programming & Webscripting, maar die kant op verplatsen heeft geen zin aangezien er van uit wordt gegaan dat je de handleidingen hebt gelezen: Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 25-09* en FAQ topicstart zijn dan ook handig om te lezen voor je een volgend topic opent :)

Maar heb ik dus goed begrepen dat je wilt weten hoe een binair bestand te openen en manipuleren in VB? Dan zijn er zat handleidingen te vinden :)
Neej hij wilt code van een projectje omzetten naar binaire code, dus in plaats van "if bla bla = bla then bla" doe je iets van 01101010101110101010101010111101010101010 ofzo :P

Verwijderd

oorspronkelijk bericht is eigenlijk van mij, kameraad wilde helpen omdat ik het niet op een adnder forum kon vinden.

ik heb al een en ander zoekwerk gedaan, maar omdat ik slechts een beperkte kennis had wilde ik even vragen of het mogelijk is, bv, de binaire code van 1 file van 100 mb, in een geheel inladen, en bewerken.

Ik heb hieromtrend wat berekeningen gemaakt en ik kwam nogal onaangenaam hoge getallen uit.

anywayz, merci vr de hulp alvast, ga nog wat verder zoeken (heb ondertss de rulez ook nagelezen ;) )

groetjes
Pagina: 1