Toon posts:

[GF2+V3][W2k] hoe schakel ik die GF2 uit in win2k?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn GF2 uitschakelen in win2k en het lukt me niet.

Ik heb een dual monitor setup:
GF2mx AGP --> 15" monitor (bios 1e adapter)
Voodoo3 PCI --> 21" Sun monitor (win2k 1e adapter)

Die Sun kan alleen resoluties boven 1024*768 en geeft daarom geen POST, installatie en andere dingen weer. daarom heb ik de GF2 er in gestopt en de 15" aangesloten staan. als de ene dan geen beeld geeft dan geeft die andere wel beeld.

Maar in Win2k gebruikt die tweede videokaart te veel resources, ik merk duidelijk een prestatie verbeterig als ik die GF2 uninstall. maar als ik reboot dan duurt het laden van windows(na login) veel langer en als ik kijk zie ik dat de gf2 weer braaf is geinstalleerd.

ik heb die alleen nodig in dos e.d. en daarom staat in de bios ook de AGP als Primair. hoe zorg ik er voor dat win2k die kaart "niet ziet"??

offtopic:
P.S. ik vond heel veel dual monitor topic hier op GOT en ook op de "internationale" forums, maar zover gezien heb wilde de meeste mensen juist de twee videokaarten gebruiken en ik wil er juist 1 niet/zelden gebruiken.
P.S.S. een dual monitor FAQ zou wel op zijn plaats zijn.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

in devicemanager dubbelklikken op je gf2 en in het dropdown-menu "Do not use this device (disable)" kiezen?

[ Voor 8% gewijzigd door W1LL3M op 13-10-2003 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ehm willem, dropdown menu? bedoel je die balk beneden waar device usage bij staat? die is in iig grijs (dus niet beschikbaar). ik geloof dat dit in w98 wel kon idd

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

In xp kan ik kiezen welke devices ik wil uitschakelen, had dit geloof ik ook in w2k (idd bij device usage). Je hebt wel je voodoo als primary display staan? secondary kon ik altijd gewoon uitzetten....

Verwijderd

Topicstarter
na een paar keer uninstallen kreeg ik de kans om zelf te kiezen welke driver dattie installeerde, ik heb voor "VGA compatable" gekozen en die kon ik wel uitzetten

(waar jij zei willem, maar ook gewoon in het context menu wat je krijgt als je met rechts op de videokaart in de devicemanager drukt) waarom dat met de gf2 niet kon, geen id. iig bedankt