Toon posts:

Terratec Aureon Fun 5.1 "Center kraakt"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo MedeGoTters'

om maar even een los Topic te maken over mijn probleem het volgende.

ik heb al enige tijd deze geluidskaart en heb hem aangesloten Via de jackpluggen aan de achterkant naar mijn Reciever dus alles analoog !

Nu is het probleem dat ik vervelend geluid op de Center hoor bij een DvD film of AC3 bestand,. (geen ruis ofzo meer een soort digitaal gekraak)

er zijn geen analoge poortjes open die heb ik al dicht vanwege kleine ruis dus aux/cd/line staan dicht

ik heb al enige drivers enzo geupdate maar een verschil is er nog niet echt

Als bijv. een Hoofdtelefoon op de achterkant aansluit in de center/sub aansluiting hoor ik het zelfde..

zijn er meerdere mensen met deze ervaring ?
ik vind de kaart verder goed alleen ik irriteer me hier wel eens aan,. de kaart zelf is nog aardig nieuw en al zelfs een keer omgeruild door dit "probleem"

specs:
cpu : athxp 2200
mb : msi kt3 ultra2
mem : 512mb ddr
vga : ati radeon 9500 pro 128 mb ddr

om het een beetje te audiolaseren ;) hier een opname met pc microfoon vlakbij de speaker

Luister

Brand los :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

meer mensen met deze ervaring ?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 19:49 ]

Verwijderd

Heb ook die kaart, met een altec lansing 5100 maar ik heb totaal geen last van gekraak of geruis. Alleen als ik het volume vol zet wil hij nog wel is een beetje ruisen en kraken, maar dat lijkt me normaal.

Verwijderd

Topicstarter
hm,. het is echt een beetje digitaal gerommel als ik een koptelefoon aansluit op de center/sub hoor ik dat geluid bij een DvD zowel ook een beetje op het Sub kanaal maar op de Center klinkt het erger

edit:

ik heb de kaart ff in een ander mobo gestoken en het was weg

(dacht ik) maar toen ik het hele moederplankje had overgezet in mijn huidige case,. blijkt het weer terug te komen,.

waar kan dit aan liggen ?

de case is niet geaard oid.

ik word echt gek van dat geluidje :P hoor het ook een beetje door links en rechts bij bepaalde mp3s erger als anderen

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 16:23 ]