Apache webserver benaderen vanaf internet

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoi, ik heb op mn netwerk van 1 computer een webserver gemaakt. Het is een apache met PHP en MySQL support.

On-topic, ik kan deze webserver van het netwerk benaderen onder 10.0.0.X. Nu wil ik vanaf mn externe IP (voor internet, 213.11.X.X) op die webserver komen.
Moet ik nu verder met het "grote poortmap verhaal"?
Want ik heb 213.11.X.X:80 verwezen naar 10.0.0.X, maar het werkt niet. Verkeerde poort wellicht?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Poort 80 is standaard de goede poort waar Apache op luistert. Heb je misschien een firewall draaien die connecties van buitenaf blokkeerd?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

HuggyB schreef op 13 October 2003 @ 16:56:
Hoi, ik heb op mn netwerk van 1 computer een webserver gemaakt. Het is een apache met PHP en MySQL support.

On-topic, ik kan deze webserver van het netwerk benaderen onder 10.0.0.X. Nu wil ik vanaf mn externe IP (voor internet, 213.11.X.X) op die webserver komen.
Moet ik nu verder met het "grote poortmap verhaal"?
Want ik heb 213.11.X.X:80 verwezen naar 10.0.0.X, maar het werkt niet. Verkeerde poort wellicht?
Je hebt hem dus al gemapt. Probeer je er zelf op te komen of laat je het door iemand anders proberen? Als ik van binnenuit m'n externe IP in de browser intyp kom ik ook niet op m'n server namelijk, da's normaal. (denk ik)

Verwijderd

Je bent vast vergeten de Apache htppd.conf aan te passen zodat je webserver voor extern verkeer bereikbaar wordt, bij phpdev staat dat volgens mij standaard uit :)

• HuggyB
Ik probeer er zelf op te komen.
Als ik dan 213.11.X.X intik, dan kom ik op de configuratie pagina van mn Alcatel Speedtouch.... wat mij overigens erg gevaarlijk leek. :)

ok, ik ga es even kijken

[ Voor 8% gewijzigd door HuggyB op 13-10-2003 17:03 ]

Verwijderd

HuggyB schreef op 13 October 2003 @ 17:02:
Als ik dan 213.11.X.X intik, dan kom ik op de configuratie pagina van mn Alcatel Speedtouch.... wat mij overigens erg gevaarlijk leek. :)

ok, ik ga es even kijken
Dat lijkt mij ook niet handig. Ik krijg die pagina alleen als ik intern 10.0.0.138 opzoek. Men kan daar inderdaad veel kwaad doen......

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HuggyB schreef op 13 October 2003 @ 17:02:

ok, ik ga es even kijken
lees dat poortmappings verhaal nog eens, daar staat iets over intern netwerk en poortmappings ;)

maw dat kan niet, je kan je poortmapping niet vanuit je lokale netwerk testen. Of je moet dat door iemand anders laten testen, of gebruik maken van een proxyserver (van bijvoorbeeld je isp)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/~Erkens/pics/portmap.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 13-10-2003 17:07 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Erkens schreef op 13 October 2003 @ 17:06:
(...) je kan je poortmapping niet vanuit je lokale netwerk testen. Of je moet dat door iemand anders laten testen, of gebruik maken van een proxyserver (van bijvoorbeeld je isp)
Of je gebruikt een anonymizer: http://www.anonymizer.com/ bijvoorbeeld.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rataplan schreef op 13 oktober 2003 @ 17:10:
[...]
Of je gebruikt een anonymizer: http://www.anonymizer.com/ bijvoorbeeld.
en dat gaat niet via een soort proxyserver zeker ;)

• HuggyB
Ja vaag hoor, waarom kan ik nu op mn Alcatel config screen komen met een extern IP?

In mn Apache config staat overigens Listen to 80.
Moet toch voldoende zijn?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HuggyB schreef op 13 October 2003 @ 17:22:
Ja vaag hoor, waarom kan ik nu op mn Alcatel config screen komen met een extern IP?

In mn Apache config staat overigens Listen to 80.
Moet toch voldoende zijn?
lees jij echt niet?

speciaal voor jou nog een keer:
lees dat poortmappings verhaal nog eens, daar staat iets over intern netwerk en poortmappings ;)

maw dat kan niet, je kan je poortmapping niet vanuit je lokale netwerk testen. Of je moet dat door iemand anders laten testen, of gebruik maken van een proxyserver (van bijvoorbeeld je isp)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/~Erkens/pics/portmap.gif

[ Voor 42% gewijzigd door Erkens op 13-10-2003 17:24 ]

• HuggyB
In welke context is dat?

• HuggyB
Ik heb overigens dat John Woo portmap programmatje gebrprobeerd, maar dat werkt in zijn geheel niet.
Bij die van Mirdesign krijg ik dit:

Status: Creating record where 10.0.0.34:80:... [FAILED]
Status: The mappings have been created

Ik vind dit erg tegenstrijdig in de oren klinken.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zal ik dan het stukje maar quoten uit de FAQ?

Het Grote Poortmappingsverhaal
Opgelet !!!
Een poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.

code:
1
2
3
4
5
Wel:
-----> router (met poortmap) ------> interne server

Niet:
 router (met poortmap) <------> interne server

Dus als je zelf je poortmap test van je interne netwerkje op je externe adres, dan zal dit niet lukken.
Dit betekent niet dat je poortmap niet werkt !
Laat dus even iemand anders je poortmap uittesten.

Gebruik zelf je interne ip, of maak gebruikt van een je dns naam en map die naar je lokale ip in het hosts bestand.

[ Voor 35% gewijzigd door Erkens op 13-10-2003 17:41 ]

Verwijderd

Het is al vaak gezegd, maar ik zeg het nog maar eens duidelijk: Laat iemand van buiten je netwerk connecten. Vraag even een vriend via ICQ ofzo om jouw externe IP-adres in z'n browser in te kloppen.
Drie minuutjes werk, en direct duidelijkheid.

• HuggyB
Ik laat iemand uit denemarken mn externe IP bereiken.

Hij krijgt een 404 als hij dat doet... geen Alcatel config gezooi gelukkig.
Anyway, om maar even terug te koppelen, volgens mij is er geen stront gemapped. Ik heb handmatig entrys ingevoerd, maar zelfs zo failed hij. En dat dekt "het grote portmap verhaal" niet.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Toevallig heb ik gisteren met hetzelfde probleem te kampen gehad. Advies van een vriend: Je kunt wel van binnenuit testen of je bereikbaar bent van buitenaf. Gebruik geen Internet Explorer, maar een ssh client, zoals F-secure. Wanneer je daarin je buiten ip adres tikt, kun je de tekst van de test pagina van Apache zien (of wat je er al op heb staan)

• HuggyB
Ja ik begrijpen :)

Maar we zijn er vanuit gegaan dat het portmappen gelukt was. Maar ik krijg nu blijkt het helemaal niets gedaan met die modem/router. Beetje klote.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HuggyB schreef op 13 October 2003 @ 17:54:
Ja ik begrijpen :)

Maar we zijn er vanuit gegaan dat het portmappen gelukt was. Maar ik krijg nu blijkt het helemaal niets gedaan met die modem/router. Beetje klote.
Als het een echte 404 pagina is die men te zien krijgt is er wel iets gemapt.

Waarom post je je ip niet gewoon? Als je toch een webserver gaat draaien is dat toch niet zo spannend?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

HuggyB schreef op 13 October 2003 @ 17:48:
Ik laat iemand uit denemarken mn externe IP bereiken.

Hij krijgt een 404 als hij dat doet... geen Alcatel config gezooi gelukkig.
Anyway, om maar even terug te koppelen, volgens mij is er geen stront gemapped. Ik heb handmatig entrys ingevoerd, maar zelfs zo failed hij. En dat dekt "het grote portmap verhaal" niet.
Kijk, hier kunnen we wat mee. Kan die jongen je externe IP-adres wel pingen?

Post eens een overzicht van de lijst met gemapte ports.

En Marzman: doe maar niet :) Je weet niet wat voor figuren er meelezen hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 18:00 ]

• HuggyB
Ik heb NAT en LIST gedaan in telnet, en mn portmap staat er gewoon.. ??
Het zal allemaal wel, maar nu doe ik 10.0.0.34 en doet die het niet meer. :|
Word gek van dit gebeuren o_O

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt toch wel TCP gemapped he? Niet UDP. Wat zijn de exacte instellingen van je router eigenlijk?

Verwijderd

En 10.0.0.34 is het IP-adres van je webserver :? Zorg eerst even dat je webserver goed geconfigureerd is, en test hem eens door intensief te browsen vanuit je interne netwerk.

Ga daarna aan de slag met je modem.

• HuggyB
Nou, hij *deed* het wel. :)

Zal dalijk wel moeten kloten in die Apache config files dan.... ik rust deze thread even.
Avondeten, moet ook es gebeuren. ;)

-edit-

M'n webserver doet het alleen op loop 127.0.0.1 (op dezelfde computer) en was te bereiken op het netwerk met 10.0.0.34.
Ik zie dalijk wel.

[ Voor 33% gewijzigd door HuggyB op 13-10-2003 18:05 ]

• HuggyB
Ok mensen, mn Apache was gecrashed en nog wat onzin waardoor hij niet meer werkte.

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~burck010/host/telnetmap.JPG

Hij doet het nu wel via het netwerk (10.0.0.34 is de computer waar de Apache staat), maar mensen kunnen van buitenaf niet connecten. Geen 404, maar een time-out.
Hmmm

[ Voor 12% gewijzigd door HuggyB op 13-10-2003 22:00 ]

• HuggyB
Dit word wel heel erg hoor.
Als men mn webserver te pakken, dan crasht heel mijn apache.
Als deze is gecrashed, crashed heel mijn Windows XP!

Blauw scherm met
STOP 0x00000076 (0x00000076, 0x818F6AB0, 0x000000001, 0x000000000)

Hoe kan zoiets simpels zoveel problemen veroorzaken???

• HuggyB
Ok, ik heb Apache vervangen met Abyss Webserver.
En nu kan iedereen wel mn webpage zien. Apache is dus gewoon aan het kloten. Alleen nu doet mn MySQL het niet, dus zal ik Apache werkend moeten krijgen.
Kan ik voor Apache nog steeds op dit forum zijn?

-edit-

Ik weet dat er een edit knop is ;)
Maare, Apache ded het heel even bij iemand, en toen weer niet. Er vaag allemaal.

[ Voor 22% gewijzigd door HuggyB op 14-10-2003 00:00 ]

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Vast wel nadat je even op Apache homepage bent langsgeweest en je hele config hebt bekeken. En rustig hebt gezocht. En de al eerder gegeven hints eens bekijkt.

Hintje tussendoor trouwens even, er bestaat op dit forum een edit knop

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Sure :) Maar er is al heel wat afgebabbeld over Apache, dus... vul maar in

Probeer trouwens eens een minimale httpd.conf om zeker te weten dat het niet aan de instellingen ligt. Zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Listen 80

User nobody
Group nobody

ServerAdmin ik@host.nl
ServerName MijnServer
ServerRoot c:\apache

Documentroot c:\www

<Directory c:\www>
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>
Dit zou volgens mij wel moeten werken. (directory's ff aanpassen natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 13-10-2003 23:44 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

HuggyB schreef op 13 October 2003 @ 23:25:
En nu kan iedereen wel mn webpage zien. Apache is dus gewoon aan het kloten. Alleen nu doet mn MySQL het niet, dus zal ik Apache werkend moeten krijgen.
404's na de installatie houden meestal in dat je de DocumentRoot niet goed hebt ingesteld. Ook even daaronder staat een specifieke <Directory> voor jouw DocumentRoot. Die moet je ook aanpassen. Kortom: werk eens je hele config door.

Verwijderd

HuggyB schreef op 13 oktober 2003 @ 23:25:
MySQL staat geheel los van de webserver. In je start-apache.bat (of hoe dat ook mag heten) staat een regel die verwijst naar het starten van MySQL. Copieer die regel in het batch-bestand waarmee je Abbys start, dan wordt ook MySQL geladen en kan je die gewoon bereiken

• HuggyB
MySQL staat geheel los van de webserver. In je start-apache.bat (of hoe dat ook mag heten) staat een regel die verwijst naar het starten van MySQL. Copieer die regel in het batch-bestand waarmee je Abbys start, dan wordt ook MySQL geladen en kan je die gewoon bereiken
ok klopt, maar als ik Abbys draai dan werkt MySQL net.
Ik heb bij Apache ook niets bijzonders gedaan.... werkte in 1 keer. Dus ik zocht er verder niets achter.

Maare, Apache draait nu gewoon, zonder te crashen. Mensen kunnen er gewoon opkomen, MySQL queries pakt hij ook gewoon.
Het enige wat ik heb gedaan is Apache stop te zetten, af te sluiten, en alleen de service opgestart. Enne... geen fouten nu.
Want dat snap ik eigenlijk niet helemaal. Je hebt dus een service van Apache, en een opstart bestand in de bin (en die in je systray). Als die samen aan staan, dan crashed de hele zooi na een tijdje, maar met alleen de service aan.... tja, werkt wel goed zo.

Ik weet niet of daarop nog wat aanvullends is op te merken, maar zolang het werkt (alleen service opstarten) kan deze thread wel gelocked worden wat mij betreft.
In ieder geval bedankt voor de inzet mensen :)

-edit-

Ah, kijk eens aan, weer gecrashed toe iemand een bestand wou opsturen. Is dat een andere port ofzo?
Ach ja... word niets met die Apache. Lama ;)

-edit-

WOOOHOOO
Hij werkt, en ik ben blij! Ben van Apache 2.0 naar Apache 1.3 overgestapt (ik kon het niet laten... kan het niet hebben als iets niet werkt) en alles werkt optimaal! :D
Heheh... eindelijk van dit gezeur af. :)

[ Voor 16% gewijzigd door HuggyB op 14-10-2003 02:13 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

HuggyB schreef op 14 October 2003 @ 00:48:
[...]
Want dat snap ik eigenlijk niet helemaal. Je hebt dus een service van Apache, en een opstart bestand in de bin (en die in je systray). Als die samen aan staan, dan crashed de hele zooi na een tijdje, maar met alleen de service aan.... tja, werkt wel goed zo.
Je kan een programma starten als Service of 'gewoon'. Als service wordt het programma al gestart voordat je inlogt, het programma draait dus altijd, voor alle users. Als je het programma daarna nog een keer handmatig gaat starten krijg je idd problemen. Het voordeel van de Apache Service is dat je dat windowtje niet de hele tijd open ziet staan.

Succes met je server :)

Wees consequent, maar niet altijd

• HuggyB
Net van het internet geplukt:

ZoneAlarm Users Read This First

If you will install Apache 2.0 on a PC with ZoneAlarm installed, you may discover that Apache 2.0 stops responding, and that when you stop the Apache 2.0 server or shutdown your machine, you may experience crashes (BSoD, or the Blue Screen of Death).

No further details are available at this time. See the following bug report for the details and observations that have been collected;

http://nagoya.apache.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=7932

The Apache HTTP Project does not support using ZoneAlarm, or other software firewall solutions in conjunction with Apache. It is the user's responsibility to determine the compatibility between any firewall product and the Apache HTTP Server.

Nou ja, weten we dat ook weer.
Pagina: 1