Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
(of iemand die zoveel tijd overheeft om zelf een uberbios te maken?
Verwijderd
Verwijderd
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Die BIOS-en zetten o.a. je v-link bus op 16 bit halen een hoop onnodige onzin eruit enz.
het is jammer dat niemand dit maakt voor dit bord.
Verwijderd
Overigens is eenmaal uncompressed de biosfile ook met een hex-editor te bewerken.
Waarom zou je dat willen? Die loopt toch standaard op 32bit (VT8233: V-Link, 32bit, 66MHz, 266MB/sec)?Die BIOS-en zetten o.a. je v-link bus op 16 bit
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 08:24 ]
[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 15-10-2003 08:27 ]
Omdat die -X versie alleen bijv. het voltage van de proc laat verhogen, verder niets.BasieP schreef op 14 October 2003 @ 19:03:
waarvoor heb je die uber bios nodig? je kan prima overclocken met alleen de standaard bios. ik vraag me trouwens af of d'r sowieso een uber bios is voor die via boards van asus.
Verder heb ik helemaal geen ervaring met BIOSen editen, bin files enz. En ik wil niet mn mobo verneuken
Een andere ziel met ervaring en hetzelfde mobo of wat tijd?
Verwijderd
BalusC: je bent een tweaker, dus je wilt alles veranderen in je eigen smaak
Nadeel bij veel van die getweakte biossen is dat de spanning wel softwarematig wordt verhoogd, maar dat in sommige gevallen de hardware daarop niet reageert. Kortom: je stelt 2V in bij je Bios, maar als je gaat meten blijft hij gewoon hangen op 1,85V. De enige manier waarop je dan nog verder kunt tweaken is een aanpassing maken op je moederbord bij je spanningsregelaar door er een weerstandje bij te solderen (voltmod).
Ja, het gaat me niet alleen om de voltages, maar gewoon om alle kleine tweak instellingen.Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 23:12:
offtopic:
BalusC: je bent een tweaker, dus je wilt alles veranderen in je eigen smaak
Nadeel bij veel van die getweakte biossen is dat de spanning wel softwarematig wordt verhoogd, maar dat in sommige gevallen de hardware daarop niet reageert. Kortom: je stelt 2V in bij je Bios, maar als je gaat meten blijft hij gewoon hangen op 1,85V. De enige manier waarop je dan nog verder kunt tweaken is een aanpassing maken op je moederbord bij je spanningsregelaar door er een weerstandje bij te solderen (voltmod).
Verwijderd
Ook de modbin en awardmod werken er niet op (Medaillon bios is het idd)