[A7V8X] UberBIOS?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ik heb hier een A7V8X-X, en zou deze graag wat OCen. Ik heb aardig wat gezocht, maar vond alleen pagina's waarin uberbios en a7v8x stond in combinatie met de N-force variant van dit bord.
Weet iemand of er een uberbios is van dit bordje?

Gregor van Egdom Krekr

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Zover ik weet niet.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Iemand anders misschien?
(of iemand die zoveel tijd overheeft om zelf een uberbios te maken? :P)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Denk dat je nog even zal moeten wachten wanneer er een uber bios voor je mobo uitkomt. Is nog niet uit, en kan nog een tijdje duren

Verwijderd

KT400 is niet zo'n OC-vriendelijk plankje, als je het mij vraagt. PCI en AGP neemtie namelijk mee, en officiëel wordt d'r geen FSB hoger dan 166 ondersteunt.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
waarvoor heb je die uber bios nodig? je kan prima overclocken met alleen de standaard bios. ik vraag me trouwens af of d'r sowieso een uber bios is voor die via boards van asus.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar zo een BIOS ik had in mijn ouwe bordje ook zoiets zitten, werkte perfect stabiel en supersnel.
Die BIOS-en zetten o.a. je v-link bus op 16 bit halen een hoop onnodige onzin eruit enz.

het is jammer dat niemand dit maakt voor dit bord.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Überbios is niks anders dan een bewerkt BIOS met alle hidden settings open en een iets aangepast menu. Dat kun je zelf ook prima doen met Modbin (voor Award 4.51PG en ouder) of met Awardmod (voor Award 6.00 en nieuwer, m.u.v. de speciale Medaillon BIOS) :)

Verwijderd

En niet te vergeten de CBRom Award Bioscombiner, DMI editor, Award Bios Patcher etc.
Overigens is eenmaal uncompressed de biosfile ook met een hex-editor te bewerken.
Die BIOS-en zetten o.a. je v-link bus op 16 bit
Waarom zou je dat willen? Die loopt toch standaard op 32bit (VT8233: V-Link, 32bit, 66MHz, 266MB/sec)?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 08:24 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die heb je toch niet nodig om wat hidden settings tevoorschijn te halen en de bootmessage aan te passen? Ze zijn wel handig om de CPU tabellen, EPA logo, etc te bewerken :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 15-10-2003 08:27 ]

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
BasieP schreef op 14 October 2003 @ 19:03:
waarvoor heb je die uber bios nodig? je kan prima overclocken met alleen de standaard bios. ik vraag me trouwens af of d'r sowieso een uber bios is voor die via boards van asus.
Omdat die -X versie alleen bijv. het voltage van de proc laat verhogen, verder niets.

Verder heb ik helemaal geen ervaring met BIOSen editen, bin files enz. En ik wil niet mn mobo verneuken :)
Een andere ziel met ervaring en hetzelfde mobo of wat tijd?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

offtopic:
BalusC: je bent een tweaker, dus je wilt alles veranderen in je eigen smaak

Nadeel bij veel van die getweakte biossen is dat de spanning wel softwarematig wordt verhoogd, maar dat in sommige gevallen de hardware daarop niet reageert. Kortom: je stelt 2V in bij je Bios, maar als je gaat meten blijft hij gewoon hangen op 1,85V. De enige manier waarop je dan nog verder kunt tweaken is een aanpassing maken op je moederbord bij je spanningsregelaar door er een weerstandje bij te solderen (voltmod).

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 23:12:
offtopic:
BalusC: je bent een tweaker, dus je wilt alles veranderen in je eigen smaak

Nadeel bij veel van die getweakte biossen is dat de spanning wel softwarematig wordt verhoogd, maar dat in sommige gevallen de hardware daarop niet reageert. Kortom: je stelt 2V in bij je Bios, maar als je gaat meten blijft hij gewoon hangen op 1,85V. De enige manier waarop je dan nog verder kunt tweaken is een aanpassing maken op je moederbord bij je spanningsregelaar door er een weerstandje bij te solderen (voltmod).
Ja, het gaat me niet alleen om de voltages, maar gewoon om alle kleine tweak instellingen.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Nog geen mod kunnen vinden voor deze BIOS, helaas.
Ook de modbin en awardmod werken er niet op (Medaillon bios is het idd)
Pagina: 1