[Win2k] Windows mist codecs? Loopt vast op preview.

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:11
Ik heb gister m'n HD geformatteerd, en daarmee meteen een schone install van win2k.

Gister werkte alles prima, maar vandaag zijn er wat problemen. Ik heb al nagegaan wat ik als laatste geinstalleerd heb, maar dat heeft niks uitgemaakt helaas.

Het zit zo:

Als je in een map zit, dan is aan de linkerkant zo'n stuk gereserveerd voor filinfo/preview van media bestanden enz. Als je 1x op een mp3/wav'je klikt, dan komt daar zo'n mini player te staan en kan je zo'n bestand afspelen.

Als ik dat doe, gebeurt er niets. De play knop blijft grijs. Als ik dubbelklik op een wav/mp3 gebeurt er niets, maar loopt de map vast. Totdat ik hem sluit gebeurt er niets, daarna krijg ik windows media player omhoog met de vraag of ik de mpg layer3 codec wil installeren. Als ik dat doe krijg ik dat ie hem niet kan downloaden.

Het is dus net of windows wat codecs mist. Het stomme is dat ik met winamp wel wav/mp3 kan afspelen zonder problemen. Ook videobestanden waarvan ik de codec geinstalleerd heb werken prima. Ook in preview.

Dit geld trouwens niet alleen voor wav/mp3, maar voor alle media bestanden (mpg avi ogg doen het allemaal niet in windows. Alleen via third party programma's.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Verwijderd

Probeer Windows Mediaplayer eens te updaten, die wordt onder water namelijk gebruikt voor het afspelen van audio video in de mappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 16:29 . Reden: Spelling ]

Verwijderd

Als je 't niet erg vind om dit te missen kan je 't ook uitschakelen dmv een registry tweak .. weet alleen niet meer welke :P.. kan je even naar googlen?

• spokje
Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 16:32:
Als je 't niet erg vind om dit te missen kan je 't ook uitschakelen dmv een registry tweak .. weet alleen niet meer welke :P.. kan je even naar googlen?
Het gaat niet om het linker gedeelte uitschakelen, maar ik kan ook gewoon niet op een bestand dubbelklikken want dan loopt de map ook vast.

wmp updaten gedaan, maar met nog precies hetzelfde resultaat ;(

[ Voor 10% gewijzigd door spokje op 13-10-2003 16:57 ]

Verwijderd

spokje schreef op 13 October 2003 @ 16:45:
[...]
Het gaat niet om het linker gedeelte uitschakelen, maar ik kan ook gewoon niet op een bestand dubbelklikken want dan loopt de map ook vast.

wmp updaten ben ik zwaar op tegen, maar ga 't toch maar ff doen :)
Nou, ik weet niet of je dat bedoelt, maar zelfs al heb je 't linker gedeelte uitschakeld, hij laad TOCH WMP als je 't bestand selecteerd.
Veel mensen klagen daarover omdat ze opeens geen media files kunnen deleten, dat komt dus omdat ze gelockt zijn door een gecrashte WMP .. die je ook niet handmatig kan killen.

En WMP updaten .. tsja, je hebt altijd nog mplayer2 of MPC :)

• spokje
Ik heb net geupgrade (wmp), maar helaas met hetzelfde resultaat. Files dubbelklikken werkt op zich wel, maar het duurt iets van 15 seconden voordat winamp/wmp het nr in z'n playlist heeft staan (wat normaal niet langer dan 1 sec duurt)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik move dit topic even naar Software Algemeen omdat het probleem zich lijkt te concentreren op Windows Media Player.

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• spokje
elevator schreef op 13 October 2003 @ 18:20:
Ik move dit topic even naar Software Algemeen omdat het probleem zich lijkt te concentreren op Windows Media Player.

Windows Operated Systems >> Software Algemeen
Oh, nou dat was eigenlijk niet de bedoeling ;) de fout zit ergens in windows heb ik meer het gevoel, maar ok. Dit is wat niet goed gaat:

Preview van mp3/andere media bestanden bekijken (uitschakelen van preview heeft geen zin, omdat als ik dubbelklik precies hetzelfde probleem optreed (map loopt 'vast', hangt voor zo'n 10 seconden en dan werkt alles weer))

Verwijderd

Interessant probleem. Met name omdat ik vaak hetzelfde had. Oplossing was soms het kopieren naar een andere map (via de command prompt). Maar dat lost maar een gedeelte van het probleem tijdelijk op.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hej, net op school ook ff geprobeerd he, en daar was het zelfde verhaal. Hij vroeg zelfs in WMplayer 9 om de codec maar die konnie zo downloade :)

• spokje
Mjah ik heb inmiddels het probleem opgelost om te upgraden naar XP :X 1 van de laatste opties, maar werd er gek van. En ik had geen zin om win2k weer from scratch te installeren ;)
't Werkt iig weer :) Thx voor alle hulp :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Oplossing had geweest --> terugswitchen naar de 'classic interface' van windows... ik had namelijk exact hetzelfde probleem alleen met een ander verloop, zodra windows een preview probeerde te maken crashte de explorer gewoon... mijn probleem is opgelost dus door de classic interface weer te geven, maakt overigens je explorer ook nog een tikkeltje sneller !!

Deze plek is te koop.

Pagina: 1