[linux] Reboot op afstand met nieuwe kernel

Pagina: 1
Acties:

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Heb mijn linux bakkie thuis staan en moet even rebooten, omdat ik nieuwe kernel heb gecompileerd. Nu is echter het probleem dat ik nu zo'n kleine 500 KM van mijn bakkie af zit en ik echt niet even er naar toe kan gaan om te resetten als er iets mis gaat met de opstart procedure.

Ik vraag me af (denk het niet) of het mogelijk is om in de opstart procedure mee te nemen dat op het moment dat het langer duurd dan x seconde hij gewoon mijn oude kernel weer pakt (mocht er nou iets niet goed gaan). Of kan ik misschien een emulatie van de nieuwe kernel uitvoeren?

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

zet in je lilo.conf (met grub zal het, zij het op andere wijze, ook wel werken):
code:
1
panic=30

als de kernel dan panict ofzo dan reboot tie automamagisch na 30seconden

tevens heb je je oude kernel gewoon als standaar staan, maar stel je lilo op deze wijze in:
code:
1
lilo -R 'nieuwekernel'

die start tie de eerstvolgende keer op, gaat het fout, dan start tie de oude kernel weer op

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Alleen bij panics helpt dat, als je inet verbinding, je shh daemon of een dergelijk noodzakelijke service niet opkomt door de nieuwe kernel heb je alsnog een probleem.

Je zou in je opstart script ook een reboot kunnen zetten aan het einde
als dat dan allemaal afgerond is dan reboot hij met de oude kernel (zie tips hierboven) en dan kun je in je logs nakijken of alles goed ging, als dat zo is kun je de nieuwe kernel definitief laten aanroepen.

Nog niet 100% zekerheid maar al wel weer iets meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 16:27 . Reden: layout/spelling ]

• Liqued
  • Laatst online: 09-01 18:51
Kijk hier kan ik wat mee!
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 16:25:
Alleen bij panics helpt dat, als je inet verbinding, je shh daemon of een dergelijk noodzakelijke service niet opkomt door de nieuwe kernel heb je alsnog een probleem.

Je zou in je opstart script ook een reboot kunnen zetten aan het einde
als dat dan allemaal afgerond is dan reboot hij met de oude kernel (zie tips hierboven) en dan kun je in je logs nakijken of alles goed ging, als dat zo is kun je de nieuwe kernel definitief laten aanroepen.

Nog niet 100% zekerheid maar al wel weer iets meer.
Ik denk dat ik gewoon een bash scrippie maak die na 5 min er voor zorgt dat de pc reboot. Zo heb ik nog genoeg tijd om in te loggen met ssh en dat scrippie uit te zetten. Hierdoor kan het meest lastige zijn dat ik ff 5 minuten moet wachten.