Powermax doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb 3 maanden geleden een maxtor hd gekocht, die het op het moment niet goed doet. (hij geeft 'tikjes', en heeft bad sectors. Ik heb dit weekend mn schijf al een keer moeten formatteren)
Om beroep te doen op mn garantie, probeerde ik powermax te draaien.
Nu komt het probleem:
Het draaien van powermax gaat in het begin goed. Ik kom door de eerste twee pagina's heen. (daar waar je f8 in moet toetsen om verder te gaan)
Maar als je bij het keuzemenu uitkomt (tenminste, ik denk dat dat de volgende pagina zou zijn) dan kom je opeens weer terug in dos. Ik druk bij de 2e pagina op f8 om door te gaan, ik zie dan voor een halve seconde een volgende lege pagina, en dan zit ik dus opeens weer in dos.

Ik heb het met 2 floppy's geprobeerd (de 2e heb ik vooraf geformatteerd, alhoewel het installatieprogramma dat volgens mij zelf al doet), ik heb powermax 2 keer gedownload, dus op elke floppy stond een aparte gedownloade versie. (alhoewel het me sterk lijkt dat dit komt door een corrupte download)
Nu vraag ik me af waar het verder nog aan zou kunnen liggen? Heeft iemand suggesties? Ik heb zelf al gekeken op de maxtor website, maar daar heb ik niets nuttigs kunnen vinden...

p.s. Voordat iemand daarnaar vraagt; ik heb geboot van de diskette, ik heb het dus niet gedraaid binnen windows met msdos :P

System Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je het programma gedownload met een downloadprogramma?

Heb even een goed werkende versie naar je mailadres gestuurd.

[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 13-10-2003 16:10 ]

ARME AOW’er

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Heb je al geprobeerd om het ding te draaien *zonder* dat die maxtor-met-problemen aan je PC hangt? Doet 'ie het dan nog steeds niet?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• lrietveld
GuardianAngel schreef op 13 October 2003 @ 16:07:
Heb je het programma gedownload met een downloadprogramma?

Heb even een goed werkende versie naar je mailadres gestuurd.
Kben het nu even aan het proberen met een versie die niet gedownload is met een downloadprogramma.

System Specs

• lrietveld
Ik heb het nu geprobeerd met een gedownloade versie die niet gedownload is met een download programma, en ik heb het ook geprobeerd zonder mn kapotte maxtor, maar het werkt allebei niet.
Guardianangel: Zou je anders nog eens een goed werkende versie naar mn email kunnen sturen? De email die in mn profiel stond is afgesloten. Nu staat er wel een goed emailadres in. (lrietveld@hotmail.com) Alvast bedankt :P

[ Voor 1% gewijzigd door lrietveld op 13-10-2003 16:30 . Reden: typo ]

System Specs

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je zou nog een oude powermax versie kunnen proberen. Zie LoCuTuS2000 in "Powermax ziet geen Maxtor D740X 40 GB?" hoewel het daar gaat om het niet detecteren van de HD. Niet geschoten.... ;)

• lrietveld
Nou, ik heb dus de oude powermax versie geprobeerd. Hij deed het gelukkig wel, maar hij ontdekte geen errors :( . Ik moet dus maar wachten totdat mn harde schijf nog mee vern**kt is :P .

System Specs

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Je kan je harddisk ook aanmelden zonder code, alleen moet je dan de klacht aanpassen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33

BCC

Inderdaad. Maxtor doet daar niet zo moeilijk over. Ik heb er ondertussen honderden opgestuurd en nog nooit heb ik er eentje niet vergoed gehad. (Ja, ik werk bij een retailer)

[ Voor 57% gewijzigd door BCC op 13-10-2003 18:46 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het klopt ja, is een corrupte download. Al 2 weken ofzo. Heb ik met filesearching.com een vorige versie kunnen vinden wat het wel deed.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• lrietveld
Hmm, ok. Dan ga ik het gewoon maar proberen zonder code. Op hoop van zegen dan maar :) .

System Specs

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je hebt mail.

edit:
Je mailbox accepteert geen grote bestanden dus ging het niet door

[ Voor 82% gewijzigd door Guardian Angel op 13-10-2003 22:59 ]

ARME AOW’er

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
Als ik je systemspec mag geloven heb je een A7N8X moederbord?
Da's dus met een NForce chipset, en de tekst op de Maxtor downloadpagina meldt dat Powermax *niet* werkt op een NForce chipset.

Dat had ik dus ook. Oplossing: harddisk overzetten in een andere PC (zonder NForce chipset) en het daar nog eens proberen.

• lrietveld
In elk geval bedankt Guardianangel :) .
M_v_A schreef op 13 oktober 2003 @ 22:33:
Als ik je systemspec mag geloven heb je een A7N8X moederbord?
Da's dus met een NForce chipset, en de tekst op de Maxtor downloadpagina meldt dat Powermax *niet* werkt op een NForce chipset.

Dat had ik dus ook. Oplossing: harddisk overzetten in een andere PC (zonder NForce chipset) en het daar nog eens proberen.
Hmmmm. Had ik niet gelezen. Toch deed de oudere versie van powermax het wel. Misschien dat dit alleen het geval is bij de nieuwe versie, alhoewel dat natuurlijk wel een beetje raar zou zijn.
Ik denk dat ik het gewoon maar probeer om mn hd zonder powermax op te sturen. Dat kost minder moeite denk ik. (ik ben erg lui :D )

System Specs

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Via Meneer Google (my best friend) zie ik wel veel oude versies staan overigens.....

ARME AOW’er

Pagina: 1