Toon posts:

[W2K] CUR_USER voor alle accounts van 2 groepen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een machine (windows 2000) beveiligen door een file (nu een .reg) automatisch te laten opstarten als een user inlogt. Het registry file voert handelingen uit die de computer iets meer dicht zetten. Maar het zou dus voor 2 specifieke groepen moeten gelden en bijvoorbeeld niet voor administrators.

is dit mogelijk om op een simpele manier dit voor elkaar te krijgen? :*)

runas /user:jantje regedit file.reg bijv. werkt niet... |:(
regedit /r:jantje file.reg ook bijvoorbeeld niet |:(

thanx,

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

login script maken voor users en dan userafhankelijk de registery settings doorvoeren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DropRuitje,

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Zijn er dingen die je al geprobeerd hebt? Wat werkte er niet? Geef ons iets meer informatie - deze informatie is wel heel karig.

Zoek eens op [google=ifmember] hiermee kan je controleren ofdat eenn user in een bepaalde groep zit. Hoe je silent een registry file kan importeren kan je wel met de search vinden gok ik :)

Overigens - is het niet handiger via een policy de wijziging af te dwingen?

Verwijderd

Topicstarter
Het geen ik voor elkaar wil krijgen is om met 1 opstart bestand het volgende kan:
-users aanmaken
-groupen aanmaken en users erin gooien
-bestandspermissies op deny zetten voor de nieuwe groepen
-registrysettings (algemeen) invoegen
-registrysettings (userspecific) invoegen. (dit is eigenlijk het enige wat niet lukt. tenminste niet met regedit en/of runas)

het nadeel van dit alles is echter dat deze 'install of configuratie' op meerdere machines moet gedaan worden en dat geen van de machines in een domain zitten maar gewoon locals zijn zegmaar.. :)

wel relaxed dat ifmember want als ik het goed lees kan je dit in een script gebruiken om selectief te zijn op users (in een bep. groep)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 16:25:
-registrysettings (userspecific) invoegen. (dit is eigenlijk het enige wat niet lukt. tenminste niet met regedit en/of runas)

het nadeel van dit alles is echter dat deze 'install of configuratie' op meerdere machines moet gedaan worden en dat geen van de machines in een domain zitten maar gewoon locals zijn zegmaar.. :)
De HKEY_CURRENT_USER is precies dat - je current user. Als je dus instellingen wilt doen voor een bepaalde user in de HKEY_CURRENT_USER moet je zorgen dat die in de registry hive van die user terecht komen. Ik zou een logonscript instellen (je kan logon/logff scripts instellen in "Local Policy Editor"), en in dat login script testten op user en zo de aanpassing doen.

Overigens zou het allemaal een stuk mooier zijn als je het in een domain omgeving had ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat ben ik helemaal met je eens maar helaas is dat dus geen optie :(
Pagina: 1