Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Meerdere fans op 1 potmeter van fancontroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yoohh,

Ik ben van plan een Coolermaster Aerogate 1 te kopen. (fancontroller)

even een plaatje: :)
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/45467-big.jpg

Maar aangezien er 4 draaiknoppen op zitten en ik 6 fans heb wil ik op 3 knoppen 2 fans laten draaien. Ik vroeg me af of dit verstandig is.

Aangezien een fan iets van 2 watt maakt, en de max capiciteit 13 watt denk ik dat het moet lukken. ik heb even Infornmatique gebeld en die zijden dat daardoor de potmeters kapot kunnen gaan door dubbelspanning ofzoiets, maar aangezien fan totaal maar 4 watt maken lijtk mij dat het gewoon kan.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

p.s De 6 fans zijn allemaal hetzelfde, geen verschillende types ofzo :) , thnx

Verwijderd

ik denk dat het wel moet gaan lukken,. aangezien de fans tegelijk aan gaan en ze parralel lang geen 13 watt zullen zijn :) gwoon proberen zou ik zeggen

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zolang je die 13W respecteert kun je gewoon meerdere fans parallel aansluiten, geen enkel probleem.

En dubbelspanning heb ik nog nooit van gehoord :X ;)

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE schreef op 13 October 2003 @ 15:37:
Zolang je die 13W respecteert kun je gewoon meerdere fans parallel aansluiten, geen enkel probleem.

En dubbelspanning heb ik nog nooit van gehoord :X ;)
ach ja, ik vind het ook maar vaag gelul van die mederwerker van informatique. Ik had hem er nioet bijverteld dat de fans allemaal hetzelfde ware. Maar ik ga het gewoon proberen.

offtopic:
Trouwens, weet iemand of er 4 pin naar 3 pin connectoren (standaart geleverd) zitten bij de Eagogate 1? Of moet ik dit erbij kopen? Is het duur? :) thnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 15:34:
....

Aangezien een fan iets van 2 watt maakt, en de max capiciteit 13 watt denk ik dat het moet lukken. ik heb even Infornmatique gebeld en die zijden dat daardoor de potmeters kapot kunnen gaan door dubbelspanning ofzoiets, maar aangezien fan totaal maar 4 watt maken lijtk mij dat het gewoon kan.

....
Hangt natuurlijk wel af van wat voor fan je er aan hangt jammer genoeg heb ik nog geen bay bus gevonden die meer dan 16Watt en 1.5A aan kan .. :(

Iemand suggesties...

Heb ik nodig voor mijn 120mm fans.. 12V 1.3A

Verwijderd

Nou, zelf maken dan maar...
Een gekoelde LM317 kan die fan best aan.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Die convertortjes zijn niet duur maar zelf maken is natuurlijk goedkoper (en leuker :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Oxi op 14-10-2003 01:12 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1