Iemand misschien ervaring met htmlArea (WYSIWYG-editor)? Ik gebruik het dus maar heb nu een probleem met de font size. Hij zet deze namelijk op <FONT size="1,2,3, etc. Voor de betreffende website gebruik ik Verdana 8pt, maar die zit net tussen 1 en 2 in!
Gebruik geen font-tag, maar css
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
| a { color : #000000; font-size : 12px; text-decoration : none; } |
[ Voor 64% gewijzigd door gorgi_19 op 13-10-2003 15:29 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Ja, dat snap ik ook wel. Ik gebruik dan ook inderdaad CSS. Maar die editor is zo gemaakt dat-ie wel een font-tag gebruikt. Daarom iemand met ervaring met deze editor, hoe je dit oplost (ofwel hoe je dat ding met px of pt laat werken of hoe ik een size 1,5 krijg)
Het gaat dus om: htmlArea
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 15:34 ]
Als je de beschikking hebt over PHP / ASP oid, dan zou je dat gewoon replacen netulek in je scripts.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Je kan allicht proberen om de maker te mailen, of om de tag serverside te overriden, zoals teedee al zegt.Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 15:31:
Ja, dat snap ik ook wel. Ik gebruik dan ook inderdaad CSS. Maar die editor is zo gemaakt dat-ie wel een font-tag gebruikt. Daarom iemand met ervaring met deze editor, hoe je dit oplost (ofwel hoe je dat ding met px of pt laat werken of hoe ik een size 1,5 krijg)
3 keer leesvoer:
***** Lees dit! Over topictitels in P&W *****
P&W FAQ - De "quickstart"
P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc...
Plus gratis move naar Webdesign & Graphics
***** Lees dit! Over topictitels in P&W *****
P&W FAQ - De "quickstart"
P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc...
Plus gratis move naar Webdesign & Graphics
Dat is inderdaad handig voor het opslaan. Maar terwijl je die editor gebruikt moet ie het ook goed laten zien, dat is nou juist het idee van zo'n WYSIWYG-editor. Ik ben dan ook op zoek naar een oplossing om het al in de editor te laten werken.
(je kunt een standaard CSS-meegeven, als je dan gaat tikken pakt ie de goeie lettergrootte, maar als je de grootte aanpast kun je niet meer terug)
(je kunt een standaard CSS-meegeven, als je dan gaat tikken pakt ie de goeie lettergrootte, maar als je de grootte aanpast kun je niet meer terug)
Ik heb sterk het vermoeden dat het niet tot de standaardfunctionaliteiten behoort van het component. Dat betekent dus dat je of een andere moet nemen, of zelf enige source gaan aanpassen, of de maker mailen voor een update.Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 15:37:
Dat is inderdaad handig voor het opslaan. Maar terwijl je die editor gebruikt moet ie het ook goed laten zien, dat is nou juist het idee van zo'n WYSIWYG-editor. Ik ben dan ook op zoek naar een oplossing om het al in de editor te laten werken.
curry684> gezien het code-gehalte van dit probleem leek het me beter bij scripting passen, vandaar de post in die categorie
Zo ver was ik al. Ik probeer dus zelf de code aan te passen, daarom deze post, misschien dat iemand anders een soortgelijk probleem is tegengekomen met WYSIWYG-editors!gorgi_19 schreef op 13 October 2003 @ 15:40:
[...]
Ik heb sterk het vermoeden dat het niet tot de standaardfunctionaliteiten behoort van het component. Dat betekent dus dat je of een andere moet nemen, of zelf enige source gaan aanpassen, of de maker mailen voor een update.
Overigens verder een erg fijne tool!
dan zul je die htmlarea dusdanig moeten tweaken dat ie geen font code meer gebruikt, maar bv alleen de keuze laat tussen enkele door jou vooraf opgestelde style classes.
edit:
laat maar
te laat laatste posts gezien.
edit:
laat maar
[ Voor 14% gewijzigd door slm op 13-10-2003 15:49 ]
To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.
Pagina: 1