Toon posts:

[VB - Access] dll in Access laden voor VB code

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een access database van waaruit ik een mail wil kunnen versturen. Nou is dat geen probleem maar ik wil de mail kunnen versturen zonder dat er een mail client is geinstalleerd. Er is dus geen outlook etc maar alleen een internet verbinding op de computer waar de database draait.

Ik heb een dll die er voor kan zorgen dat ik kan mailen via elke willekeurige smtp server. In visual basic laad ik deze bij preferences. Werkt perfect.

Het probleem:
Ik krijg de dll in access niet geladen en ik krijg het niet voor elkaar om deze dll vanuit de VB code in access aan te roepen. Weet iemand hoe dit moet? Alvast bedankt.

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Als het een COM object is kun je een verwijzing maken (in VBA editor menu Extra, Verwijzingen) als het een gewone dll is moet je eens kijken naar Declare Function.

Verwijderd

idd, bij help kun je "declare" opvragen.. daar staat precies hoe je externe dll's kan aanroepen... tevens kan je eventueel met regsvr32 de dll nog registeren, maar je kan ook een absoluut pad opgeven met declare

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de informatie, ga meteen aan de slag.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33
Als je em in VB vindt bij references dan moet dat ik Access ook kunnen. Nix geen 'Declare' dus, dat is meer voor plain old dll's die je met vb niet zonder meer kunt maken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

farlane schreef op 13 October 2003 @ 17:24:
Als je em in VB vindt bij references dan moet dat ik Access ook kunnen. Nix geen 'Declare' dus, dat is meer voor plain old dll's die je met vb niet zonder meer kunt maken.
ja maar dan moet je dat ding dus wel registeren met regsvr32

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 11:01:
ja maar dan moet je dat ding dus wel registeren met regsvr32
Hij zegt dat 'ie 'em in VB ziet staan bij de references, wat betekent dat ie al geregistreerd is.

Hij zou 'em dus in Access ook gewoon moeten zien.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1