Toon posts:

Van Kabelfoon naar ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al een hele tijd te lezen naar een goede provider maar er staat zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Hopelijk mag dit wat ik nu doe, anders wordt hij ook wel gesloten denk ik.

Maar hier komt mijn 'probleem'.

Ik heb nu kabelfoon. Upload maximaal van kabelfoon is 384 Kbits met een 30 GB per 2 maand datalimiet.

Ik zag dat BBNet zijn upload verhoogt heeft naar 1024 Kbits.
Ik heb wat prijzen vergeleken en kom tot de conclusie dat er 3 providers zijn die een betaalbare verbinding geven.

Demon
TweakDSL
SpeedXS

Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen Tweak en Speed.

Voordeel van Speed is dat ze in omgeving utrecht de hoogste upload leveren volgens speedtest (Speed 71Kbyte tegen 49 Kbyte voor Tweak), en ik heb voor hetzelfde geld 8 mb down. (50+8)
Bij TweakDSL krijg ik 2048/1024 voor 60 euro (eerste 6 maand voor 34).

Zijn er hier mensen die op 1 van deze 3 providers een gameserver hebben draaien en wat de upload ongeveer is? Ik woon zelf 1242 meter van de centrale af volgens cistron postcode check.

Zijn de 2 providers een beetje betrouwbaar?

Als er iemand tevreden is of juist niet geef dan een reden waarom.

Groetjes

Scorpion*PR*

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik ben zelf ook over gestapt van fabelfoon naar xs4all, nu moet ik eerlijk zijn als je handig bent(dus niet in contact hoeft te treden met fabelfoon) en het limiet wel aangenaam vind zou ik blijven.

als je over wilt stappen dan zou ik er rekening mee houden dat ADSL staat voor Asynchroon Data Subscriber Line en zeker het async is wat jou zou kunnen killen want Up + download verkeer is iets wat je als gamer kan nekken. iets wat je met kabel niet meemaakt. maar je kan er wel op gamen maar tegelijkertijd downloaden en uploaden is een killer.

maar alles is beter. zou gewoon gaan voor de beste .. (ik vind xs4all het best want daar kan je de nieuwsserver van 2.5 TB ofzo even bekijken ;)

Tja vanalles

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik zou gaan voor Demon. Hoge snelheden als XS4ALL (tenzij duurste abbo) en goede prijzen. XS4ALL heeft immers alleen zijn duurste abo via BBnet. De rest via KPN. En dan kan de upload een probleem zijn, bij Demon is deze 512 reeds bij het abo van 39,00 euro.

Enne bij demon heb je een nog betere newsserver als bij xs4all. Maar kijk daarvoor maar in het demon draadje.

Tweakdsl vind ik zelf te duur voor wat ze bieden, demon is goedkoper. Daarbij heb ik heel goede ervaring met de demonservice. Speedxs ken ik niet

Mmm, keek even bij SpeedXS, zag 35 euro staan. Denk he goedkoper als demon? Maar addertje onder het gras. 99 euro per jaar aan contractkosten. Tja, dan is het dus 43,25 euro per maand. Duurder dus. Enne bij demon geen opstart kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberpope op 13-10-2003 15:35 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het mij hoofdzakelijk gaat om de UPLOAD.
Download zou ik niet doen tijdens het hosten, maar wel bv overdag als ik aan het werk ben ofzo :D.

Ik vondt die site van Demon een beetje onoverzichtelijk, en 6-7 weken wachten. Op zich niet erg want ik ben toch pas van kabelfoon af op 31 december (verder niets met ze te maken, alleen ik nog niet niet de helft van wat ik zou kunnen halen, 768 ... volgens test haal ik de 200 nog niet, en upload kun je helemaal vergeten 384 ... pfft. Beetje game heeft toch wel 512 nodig).

Xs4all heb ik nog niet gekeken. Dat zal ik gelijk even doen.

prijs is wel een beetje belangrijk, maar niet super belangrijk omdat de 'gaming groep' waar ik zit de helft mee betaald.

Verwijderd

Topicstarter
euh, xs4all ... hmmm.
85 euro (is toch 25 euro per maand duurder, wel veel) voor 1024 upload.

Als ik op speedtest kijk komt speedXD toch als hoogste uit met de upload in verhouding met de anderen. Alleen ik ken SpeedXS pas sinds vandaag :D Ze waren wel snel met terugmailen trouwens, net als TweakDSL ... van 4 anderen heb ik nu na 2 weken nog geen antwoord op mijn vragen.

News server gebruik ik niet dus dat boeit me niet :D sorry.

Verwijderd

Even een vraagje, als je kabelfoon had en je woon omstreken Utrecht, kom je dan uit de buurt van Loenen?? als dat het geval is, dan zijn die Demon, tweak en Speed niet bewschikbaar voor jou, en alleen de KPN adsl abbo`s

EDIT: laat maar ik zie in je profiel ijselstein, Nou dan heb je misschien het geluk nog dat je wel die abbo`s kunt nemen. Ik zou kijken of tiscali Familly of die nog hogere beschikbaar zijn, dat zijn echt hele goede abbo`s

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De controle of ik ze kan nemen heb ik al gedaan.

Tiscali heeft bij de LiVE verbinding 512 Mb upload.

Als ik echt die 512 altijd zou krijgen is er nog over te denken, maar ik spreek uit ervaring dat je net iets over de helft werkelijk kunt gebruiken met Tiscali.

Na opnieuw kijken naar speedtest.nl zie ik dat TweakDSL een stabiel upload laat zien van 50 kb gemiddeld de laatste 4 weken, SpeedXS komt steeds hoger in de upload en staat nu gemiddeld op 85 (85 x 8 = 680 kb). Dat ziet er toch een stuk beter weer uit ...

Dus dan maar het risico lopen met een onbekende provider????

Verwijderd

Het grote verschil met upload komt doordat mischien 1 provider veel nieuwe klanten heeft die al de dubbele upload hebben. Ouwe klanten hebben dat nog niet dus. Zou je daar niet teveel op blind staren.

Als ik jou was zou ik Demon echt nemen. Das 1 van de top providers samen met CistroN en Xs4all

Verwijderd

ok ik ben nu ook van plan om een nieuwe Inet verbinding te nemen...ik heb nu een aantal jaar gebruik gemaakt van "Zeelandnet" breedband...1024 download 256 upload... jammergenoeg zit ik aan een limiet van 5000mb per maand wat voor mij veel te weinig is ik wil daarom ook een limietloze verbinding die bovendien snel is.

ik kwam uit bij het proDSL abonnement van Tweakdsl.. geen limiet downlaod van 2048 upload van 1024 en de prijzen vallen me ookw el mee vergeleken met wat ik nu betaal >ik betaal nu het zelfde voor minder!<

Nu zou ik graag willen weten of ik hier goed aan doe...ik ben een "fulltime" gamer en maak dikkels gebruik van FTP's..

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Zoals in mijn topic te vinden is zal Kabelfoon zowel de up- als downloadsnelheden verhogen:
*Ultra abonnement*
Prijs : verlaagd van EUR 76,90 naar EUR 66,90/mnd.
Modemsnelheid : Downstream: verhoogd van 3072 kbit/s naar 6144 kbit/s.
Upstream : verhoogd van 384 kbit/s naar 512 kbit/s.
Inbegrepen data : ongewijzigd 50 GByte per 2 maanden.
Ik weet niet hoor, maar dat vind ik toch net wat lekkerder dan 2048/1024 via TweakDSL/SpeedXS (ookal is de upspeed vrij laag). Als je struikelt over de datalimieten zijn er nu ook databundels verkrijgbaar.
5 GByte/2mnd : EUR 15,00/mnd (EUR 6,-/GByte)
10 GByte/2mnd : EUR 25,00/mnd (EUR 5,-/GByte)
20 GByte/2mnd : EUR 40,00/mnd (EUR 4,-/GByte)
40 GByte/2mnd : EUR 60,00/mnd (EUR 3,-/GByte)
80 GByte/2mnd : EUR 80,00/mnd (EUR 2,-/GByte)
Dus voor n euro'tje of 90 per maand heb je n 614,4KB/s lijntje(ong.) down, en n datalimiet van 60GB/2 mnd. Sowieso is 50GB/2 mnd ongeveer 800 Meg per dag. Da's ook al best veel.
Het abbo met 30GB/2 mnd is ook n tientje goedkoper, deze is idd nog 3072/384 met 30GB/2 mnd.

offtopic:
Hier in IJsselstein zijn idd BBNed abbo's beschikbaar. Versatel echter (nog) niet :)

[ Voor 52% gewijzigd door RSpliet op 19-10-2003 16:43 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben van Kabelfoon premium (768/128kbit) naar Demon gegaan (512/256). Nog geen seconde spijt van gehad, zeker niet nu Demon ook nog eens de abonnementen heeft verhoogd. Wat dus voor mij binnenkort 1024/512kbit wordt, voor nieuwe gebruikers gaat de nieuwe snelheid meteen in. Oftewel: Bij demon:
-Geen datalimiet
-Even duur/goedkoop
-Hogere upload (en nog heel even een hogere download tot de kabelfoon verhoging)

Ik snap echt NIET waarom de Kabelfoon de snelheid verhoogd maar de datalimiet ingeschakeld laat. Waarom denken ze dat mensen overstappen :?
/me haat limieten

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

* RSpliet haat ook limieten
Echter wilde ik alleen ff aangeven nog n keer goed na te denken over de keus, nu de snelheden worden verhoogd. Er komen nl. wel extra kosten bij(Modemaanschaf, administratiekosten die wegvallen bij TweakDSL ;)) en de winst zal dus minder zijn dan deze persoon denkt (van 6144/512 naar 2048/1024, ervanuitgaande dat deze persoon 66,90 wilt betalen voor een abbo).
TweakDSL krijgt ook mijn voorkeur gezien de prijs, hogere upload en datalimiet, maar t kost me wel ff 50 euro aan modem.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 19 October 2003 @ 17:02:
TweakDSL krijgt ook mijn voorkeur gezien de prijs, hogere upload en datalimiet, maar t kost me wel ff 50 euro aan modem.
TweakDSL is duur. Dat is meer om tweakers.net te sponsoren, anders is Demon (wat via hetzelfde netwerk loopt) een betere keuze. Bovendien heb je bij Demon geen extra kosten. Geen aansluitkosten en een gratis Zycxel modem (waar je bij TweakDSL dus 235,- voor moet lappen).
Pagina: 1