Toon posts:

[Outlook Express] Dubbele emails door K9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in OE6 ingesteld dat de mail op de server blijft staan voor het geval mijn PC crashed oid zodat ik altijd na een nieuwe installatie alle mail weer opnieuw binnen kan halen.
Nu heb ik in de kader van de spam verdelging het programma'tje K9 geinstalleerd.
Dit werkt als een soort gateway tussen de mailserver en Outlook Express, maar nu heeft K9 alle mail weer opnieuw van de server afgehaald met als resultaat dat ik nu alle mail dubbel in mijn inbox heb staan.
Ik durf de dubbele mail niet weg te gooien omdat ik bang ben dat ze dan ook van de mailserver verwijderd worden.
Is er een manier om weer met een schone lei in OE te beginnen, zodat ik weer opnieuw de mail kan ophalen?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:31
Ja, zoek eens op je pc naar *.dbx bestanden. Dit zijn de bestanden waarin OE zijn e-mail opslaat. Waarschijnlijk als je die weg gooit maakt ie vanzelf nieuw(lege) aan. Let wel op eigen risico doen. Het beste kan je ze eerst even verplaatsen!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
urk_forever schreef op 13 October 2003 @ 15:18:
Ja, zoek eens op je pc naar *.dbx bestanden. Dit zijn de bestanden waarin OE zijn e-mail opslaat. Waarschijnlijk als je die weg gooit maakt ie vanzelf nieuw(lege) aan. Let wel op eigen risico doen. Het beste kan je ze eerst even verplaatsen!
Ik heb alle .dbx bestanden al gevonden, dus ik ga het maar proberen... :|

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 15:21:
[...]

Ik heb alle .dbx bestanden al gevonden, dus ik ga het maar proberen... :|
Je hebt natuurlijk kans dat K9 de bestanden wél van de server afhaalt. Dus maak iig even een backup van die .dbx files voordt je ze verwijderd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 13 October 2003 @ 15:26:
[...]

Je hebt natuurlijk kans dat K9 de bestanden wél van de server afhaalt. Dus maak iig even een backup van die .dbx files voordt je ze verwijderd.
Ik had al via de webmail gekeken, maar alles stond er nog. :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 18:08
K9 doet niks anders dan mail en commando's relayen. Als OE dus niks weggooit, gooit K9 ook niks weg. (Los van de web check optie)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. :)
Ik heb gewoon alle .dbx bestanden verplaatst, en ze werden keurig weer opnieuw aangemaakt.
Stom topic eigenlijk dit, want dit had ik beter gelijk kunnen doen... ;)

Nu ben ik dus op zoek naar een andere spamkiller zonder integratie met allerlei programma's.
Gewoon 1'tje die dus serverbased de spam analiseerd, en gelijk verwijderd.
Suggesties?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 15:52 ]

Pagina: 1