Toon posts:

[Word] zoeken op selectievakje X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Is het mogelijk om (m.b.v. een zoek programma) binnen Word een selectie vakje te zoeken?

We hebben hier een CD met 1035 Word bestanden, maar slechts enkele zijn van belang. Diegene die we nodig hebben, hebben bij 'selectievakje45' een kruisje staan.

Om nu te voorkomen dat we alle bestanden 1 voor 1 moeten controleren op een X'je :/ vroeg ik me af of dit ook makkelijker kon vanuit de verkenner.

info:
- Word '97
- Win XP

dank u voor uw aandacht

Verwijderd

Vanuit de verkenner ? Niet.
Wellicht is er nog een tooltje te vinden wat worddocjes geavanceerd kan doorzoeken...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 15:18 ]

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Hier heb je VBA bij nodig. Met de code van deze post (t/m regel 18) heb je 90% al voor elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door KingRichard op 13-10-2003 15:35 . Reden: tagfoutjes ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
Courage:
Kunnen die tooltjes dan wel zien of er wel of geen x'je in zo'n keuze vakje staat? het is niet de bedoeling dat alle .doc's gepakt worden die een 'selectievakje45' hebben...

KingRichard:
Als ik het goed lees plakt die code de bestanden aan elkaar. Het is achter de bedoeling dat ik de betreffende bestanden naar een andere map kan kopieren voor verdere verwerking.

toch bedankt voor jullie inzet, ik zal eens verder kijken naar die tooltjes en misschien kan ik die vba-code zo aanpassen dat hij de bestanden kopieert naar een andere locatie.

• KingRichard

KingRichard

:( Als je mijn post goed had gelezen had je begrepen dat ik daar geen volledige oplossing biedt. Het is op GoT gebruikelijk om mensen met een vraag op weg te helpen in plaats van een kant en klare oplossing te bieden.
Als je de bovengenoemde code aanpast heb je een array met alle documenten, die je vervolgens achter elkaar kunt openen. Daarna kun je kijken of
Visual Basic:
1
ActiveDocument.FormFields("Selectievakje45").CheckBox.Value = True
... waarna je het betreffende ergens anders kunt opslaan met ActiveDocument.SaveAs, bijvoorbeeld.

[ Voor 2% gewijzigd door KingRichard op 13-10-2003 15:56 . Reden: het moest natuurlijk vakje 45 zijn. ]

Verwijderd

Topicstarter
Rustig maar, ik begrijp best dat je me alleen maar op weg wilt helpen, en daar ben ik je dankbaar voor. _/-\o_

maar als jij mijn post goed had gelezen had je ook kunnen lezen dat ik al van plan was om het kopieren te gaan onderzoeken ;)

• KingRichard

KingRichard

offtopic:
:X Blaatpenguin: "maar als jij mijn post goed had gelezen had je ook kunnen lezen dat ik al van plan was om het kopieren te gaan onderzoeken"
Inderdaad. Maar je eerste reactie klinkt toch anders. Mijn excuses. Succes met je code.

[ Voor 4% gewijzigd door KingRichard op 13-10-2003 16:37 ]

Pagina: 1