[msn 6] Kritieke fout bij game

Pagina: 1
Acties:

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 05:05

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Een vriendin van me heeft een probleem bij het starten van een spelletje via msn messenger. Ze krijgt dan de volgende foutmelding:
"Kritieke fout 2: De messenger spelservice kan geen toegang krijgen tot een essentieel bestand."

Nu heb ik al gegooglet, microsoft KB erbij gepakt en in nieuwsgroepen gezocht, maar het enige dat ik daaruit krijg is een ActiveX-fout door verkeerde instellingen in de internet opties. Dit hebben we aangepast, maar het helpt niet.

Weet iemand misschien hoe we dit moeten oplossen? (het probleem is ook een beetje dat ze niet alles kan op die pc, aangezien haar vader (ze is pas 16) de pc redelijk dicht heeft gegooid met betrekking tot veranderingen aan het systeem)

Kan dit door een beveiliging komen? iemand ervaringen?

Het is btw windows XP.

edit: nog even dit trouwens: ik heb geen fysieke toegang tot de pc helaas, maar op afstand kunnen we ook een hoop proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wokkels op 13-10-2003 15:06 ]

Permanent wintericon!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
*kick*

Permanent wintericon!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 22:05
Misschien moet je msn opnieuw installeren? Als dat niet helpt format, want bij mij deed msn errug vreemd, opnieuw installere hielp niet, na een format werkte het weer. (winXP, MSN 6)

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Roflmao schreef op 15 October 2003 @ 14:39:
Misschien moet je msn opnieuw installeren? Als dat niet helpt format, want bij mij deed msn errug vreemd, opnieuw installere hielp niet, na een format werkte het weer. (winXP, MSN 6)
Als jij een mug in je kamer hebt, steek je toch ook niet gelijk je huis in de fik 8)7 . Oftewel dit is wel een beetje overdreven reactie, ik geef toe dat het waarschijnlijk wel werkt ja, windows opnieuw installen, maar als je het niet aan de praat krijgt kun je altijd nog overstappen op een ander chat proggie als trillian ofzo.

Maar over het algemene probleem, waarschijnlijk mist er dus daadwerkelijk een bestand, is het een standaard spel wat je probeert te spelen of iets anders?

offtopic:
hoort dit eigenlijk wel bij Internet & Telefonie?

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
MachoM schreef op 16 oktober 2003 @ 14:28:
[...]
Maar over het algemene probleem, waarschijnlijk mist er dus daadwerkelijk een bestand, is het een standaard spel wat je probeert te spelen of iets anders?

offtopic:
hoort dit eigenlijk wel bij Internet & Telefonie?
Jah, het is gewoon een van de meegeleverde spellen, en het is nog steeds niet opgelost. Weet iemand misschien waar die spellen staan en welke bestanden erbij horen? (dll's enzo)
Dan kan ik het namelijk vergelijken.

offtopic:
euh...lijkt me wel toch? anders moet iemand hem maar verplaatsen :P

Permanent wintericon!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
geef je mss al zelf antwoord op je vraag (?):
Wokkels schreef op 13 October 2003 @ 15:05:
het probleem is ook een beetje dat ze niet alles kan op die pc, aangezien haar vader (ze is pas 16) de pc redelijk dicht heeft gegooid met betrekking tot veranderingen aan het systeem)
kan ze proberen of msn met uitgeschakelde beveiliging ook die fout geeft?

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
nou ik zou eerlijk gezegd niet weten wat voor veiligheidsinstellingen ervoor zouden kunnen zorgen dat de spelletjes van msn het niet doen. Ik heb iig de ActiveX-instellingen dus al goedgezet.

En verder lijkt het enige wat ze niet kan doen software installeren enzo. Ik neem aan dat ze niet op een admin-account zit namelijk. Maar als je daar meer over weet icm messenger....

Permanent wintericon!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zone.com requires that the following TCP ports be open to sign in, chat, or connect to game rooms or lobbies:
80, 443, 6667, 28800-29100
Waarschijnlijk zit één van deze porten dicht...
http://support.microsoft....9/0/31.asp&NoWebContent=1

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1