Toon posts:

Debian unstable kde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer kde te apt-getten maar krijg unmet dependencies. Denk dat het probleem zit bij libsensors-1debian1.

Ik heb al ge-apt-cached maar het pakketje staat er niet bij. Op internet vind ik ook alleen maar dode links.

Heeft iemand ook problemen met kde en debian unstable?

The following packages have unmet dependencies:
kdebase: Depends: ksysguard (>= 4:3.1.3-1) but it is not going to be installed
E: Broken packages

ksysguard: Depends: ksysguardd (= 4:3.1.3-1) but it is not going to be installed

ksysguardd: Depends: libsensors-1debian1 but it is not installable

E: Package libsensors-1debian1 has no installation candidate

Er zijn meer mensen op google te vinden die dit probleem hebben. Ik kan alleen vinden dat het een bug is, maar geen oplossing

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

wat ik gedaan heb is de libsensorrs-1debian1 package uit stable halen, een van de eerste google links heeft mij dit verteld. Daarna moet je ff dpkg -i <package> doen en he presto...

Het heeft er mee te maken dat libsensors in meerdere packages zit ofzo, maar dat staat ook wel in de google links als je debian + package name intikt.... Ik snap alleen niet dat je alleen dit probleem kan vinden en geen oplossing, dus bij deze.

Verwijderd

Topicstarter
Geeft dat geen mogelijke problemen als je een pakketje uit een andere brache installeerd?

Zou toch denken dat het niet echt de bedoeling is om overal pakketjes vandaan te halen.

Maar zal het wel eens testen. Bedankt

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Werkt bij mij prima.. Het was ook niet bedoeld als (echte) oplossing, maar als tussentijds fix. Kennelijk stond libsensors in meerder packages, dat is verholpen, aangezien kde nog een dependency heeft naar het verkeerde pakket wat dus ofline is gehaald, is er een klein probleempje, met simpele work around. Als je unstable draait kun je dit soort problemen tegenkomen, meestal zijn ze ook redelijk snel weer gefixt. Je kunt dus ook gewoon wachten...