Toon posts:

Dolby Digital OUT standalone DVD --> Digital In SB Live

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat ik de Digital Out van mijn DVD speler aansluit aan mijn SB Live Line-In (of andere ingang) en dat ie dan de digitale signalen van de DVD speler om gaat zetten naar 5.1 signalen voor mijn boxenset die nu op mijn SB Live aangesloten heb?

Misschien evt. met behulp van Graphedit, dat ik dan mbv een Tulp naar banaanstekker de digital out van de standalone dvd speler aansluit op de line in, en dan de Cyberlink / Intervideo DirectShow filter ertussen zet, en dan via Directsound naar de DVD speler laat gaan...

Weet iemand of dit mogelijk is? Of heeft iemand zoiets (dergelijks) al werkend gekregen?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met een audigy kan het in ieder geval wel:

http://www.shspvr.com/reviews/xcard/dd51.html

Verwijderd

Topicstarter
OK dus als ik het goed begrijp, moet ik gewoon de DIGITAL OUT aansluiten op de SPDIF In van van SB Live, mbv die tutorial kan ik er dus voor zorgen dat hij dan die SPDIF In signalen om gaat zetten naar 5.1-kanaals geluid.
Het probleem is echter, ik heb geen LiveDrive, dus heb geen SPDIF In. Ik heb al gezocht in de Pricewatch, en op google maar deze kan ik echter nergens los komen :(

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10
Er bestaan ergens bracket waar een spdif-in opzit, die kan je aansluiten op de connector op je kaart.

Ik zal effe zoeken...

edit:

Dit is em:
Hoontech

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 13-10-2003 15:43 ]

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 15:38:
[...]

OK dus als ik het goed begrijp, moet ik gewoon de DIGITAL OUT aansluiten op de SPDIF In van van SB Live
Als het al gaat werken dan gaat het dat natuurlijk doen als je de ac-3 uitgang van je stand-alone op de sp/dif in van je sblive aansluit.
, mbv die tutorial kan ik er dus voor zorgen dat hij dan die SPDIF In signalen om gaat zetten naar 5.1-kanaals geluid.
Als je een audigy had gehad wel ja :).
Het probleem is echter, ik heb geen LiveDrive, dus heb geen SPDIF In. Ik heb al gezocht in de Pricewatch, en op google maar deze kan ik echter nergens los komen :(
Zoek eens op internet de pinlayout van je complete sblive op, daar zul je denk ik een stuk of vier sp/dif ingangen op vinden, ik zou niet weten waar je een livedrive voor nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nikel schreef op 13 oktober 2003 @ 15:46:
[...]

Als het al gaat werken dan gaat het dat natuurlijk doen als je de ac-3 uitgang van je stand-alone op de sp/dif in van je sblive aansluit.

[...]

Als je een audigy had gehad wel ja :).

[...]

Zoek eens op internet de pinlayout van je complete sblive op, daar zul je denk ik een stuk of vier sp/dif ingangen op vinden, ik zou niet weten waar je een livedrive voor nodig hebt.
OK :) Pinlayout gevonden, ik heb de twee nu op elkaar aangesloten en PCM decodeerd hij al (doh :P) wat ik nu nog moet doen is wachten totdat de drivers klaar zijn met downloaden, dan kan ik dus kijken of hij AC3 ook decodeerd

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:28

Maxow

Hidden Sound System

Net zoals de TS wil ik mijn geluid van de standalone dvd-speler naar mijn spdif aansluiting van m'n sb-live sturen. (ik heb een livedrive). Nou zat ik die site te bekijken die een X aantal posts terug was gepost, maar snap nog een paar dingen niet. Dat Xcard gebeuren, waar is dat nou precies voor nodig :? (net zoals xmedia player) en zit die ac3 spdif-in decorder in die driver/app packages van compaq?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

alleen een audigy platinum kan dat (op de bracket)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

waarom gaat dat niet op mijn SB live 5.1 platinum werken dan? Terwijl er wel de aansluitingen voor op zitten.

(kun je me misschien iig vertellen hoe ik aan die ac3 spdif decoder kom?)

Verwijderd

Alleen de Soundblaster Audigy kan dat(Platinum of non-Platinum), mits er maar een Digital-In aanwezig is, kloon-bracket kan dus ook

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

klinkt misschien beetje bot, maar kun je ook uitleggen waarom dat alleen op audigy kaarten werkt?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moeten we er dan verantwoording voor afleggen? :P. Omdat dat de enige is die het ondersteunt via de digitale ingang misschien? :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1