Toon posts:

[Printer geinstalleerd] Naam veranderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP Laserjet 4600 op het netwerk hangen. Als je die printer toevoegd (de printer heeft een ip-adres, hangt dus aan het netwerk, niet aan een computer), kan je niet een naam oid opgeven, maar krijg je een naam toegewezen, in de zin van "NMPLC789DF at xxx.xxx.xxx.xxx".

Dit vind ik dus helemaaaaaaaaal niet leuk, dus is er een mogelijkheid om de naam handmatig te veranderen? (Renamen kan niet, en als je rechtermuisknop -> opties op de printer doet, kan je ook niets veranderen.. :X)

BvD!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Bij mijn vorige werkgever beheerden we 200 HP's, en dat ging met een webapplicatie die we van HP gekregen hadden. We pleurden een printer neer, gaven hem een IP, zochten hem op met die applicatie en konden vervolgens alles wijzigen.

Die software werd bij de HP NetDirect (JetDirect) kaarten geleverd. Hoe het zo heet weet ik niet meer.

Verwijderd

tsja; lijkt mij niet vreemd. Printer "hangt" aan een printserver. Tijdens installatie is gekozen voor een bepaalde naam die door een Administrator gewijzigd kan worden (wil je niet want dan moeten alle clients de printer opnieuw installeren)

Als je dus de naam van een netwerk printer wilt wijzigen dien je netwerk administrator rechten te hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dat snap ik ;)
Ik heb het al gevonden; wist niet dat die printer een webserver had, en dat ik er gewoon heen kon serven :x Ik heb ff alles gewijzigd :)

Thnx voor de input anyways :)
Slotje :)