Toon posts:

[win2000]console quickedit uit, via prompt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij start in windows 2000 een console window, bijvoorbeeld JBoss automatisch op in quickedit mode. Dit wil ik echter veranderen. Hij moet namelijk opstarten zonder quickedit mode.
Hoe kan ik dit aangeven. Het kan via het register, maar ik zou graag een methode willen weten zodat het via een command-line opdracht kan. Zoiets als:

cmd /disable:quickedit, ofzoiets?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Als het een shortcut is kun je het gewoon instellen in de properties van je shortcut..
En anders kun je 't aanpassen vanuit een geopende cmd-console, windows vraagt dan of ie dit moet toepassen op alle console windows of alleen de huidige,.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Hoe stel je dit dan in, in de shortcut? dat weet ik niet!

• Krypt
Vraag de eigenschappen/properties eens op van je shortcut.. en dan even de tabbladen doorlopen; je zult het vast ergens tegenkomen als het een dosprogramma is..

Pvouput live

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

heicovdkamp,

Op GoT vinden we het belangrijk dat je zelf initiatief toont. We denken hierbij aan dat je zelf dingen opzoekt, uitprobeert en dergelijke. Ik kan in je startpost eigenlijk niets vinden van wat je zelf al geprobeerd hebt, en gezocht hebt. Zou je hier in het vervolg je startpost op willen aanpassen? Dit voorkomt dat mensen allerlei dingen suggereren die jij al lang geprobeert hebt.

Voor wat Krypt zegt - zie even dit artikel: HOW TO: Enable and Disable QuickEdit Mode for MS-DOS Programs in Windows 2000 - dit had je overigens ook gemakkelijk via de search kunnen vinden :)

Verwijderd

cmd /?

Verwijderd

Topicstarter
cmd /? heb ik al geprobeerd, maar kan niets nuttigs vinden.

Verwijderd

Topicstarter
verder weet ik ook wel hoe ik quickedit kan disablelen of enabelen. Echter ik wil dat zodra ik de run.bat van JBoss uitvoer, het consolu window dat geopend wordt automatisch niet in quickedit mode is.
En ik weet niet hoe dit moet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je de link gelezen die ik gaf? Als je een shortcut maakt naar 'run.bat' kan je hierop dezelfde actie uitvoeren en heb je je resultaat.

Zou je bovendien als je zelf de laatste poster bent, je bericht willen bewerken? Je kan dit doen door op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje te klikken

[ Voor 46% gewijzigd door elevator op 13-10-2003 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dat wel begrijp?denk ik? maar ik ben bezig met een installatie programmaatje in java. Deze copieert onder andere JBoss naar de harde schijf, en zet in het register een key erbij, zodat Jboss automatisch wordt opgestart als de computer opstart.
Maar ik weet nog steeds niet, hoe ik ervoor zorgt dat het console scherm van jboss automatisch in quickedit mode Off is.
Ik weet wel hoe ik dit moet doen door eenmalig iets in te stellen in de shortcut naar run.bat of de run.bat Maar ik wil dit zonder dit ooit eenmalig aan te passen. Dus dat via een standaard manier hij automatich in quickedit mode off wordt opgestart (via de ene key in het register)

• Krypt
Dan maak je toch een shortcut naar de file, verander in die shortcut de quickedit settings en gebruik die .lnk file in je installatie...

Deze .lnk file roep je dan aan vanuit de runkey in je registry.

Pvouput live

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 15:36:
cmd /? heb ik al geprobeerd, maar kan niets nuttigs vinden.
weet ik.
volgens mij is er ook geen commando voor... so live with it...

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 13 October 2003 @ 16:44:
Dan maak je toch een shortcut naar de file, verander in die shortcut de quickedit settings en gebruik die .lnk file in je installatie...

Deze .lnk file roep je dan aan vanuit de runkey in je registry.
_/-\o_ daar ben ik nou blij mee! :D
Pagina: 1