[MONITOR]Beeld golft over scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:41
Hallo allemaal,

sinds kort heb ik een LiteOn e1772NSL 17" monitor. Ik moet zeggen, ondanks dat het een low-budget monitor is bevalt hij goed.

Echter een nadeel vind ik wel dat er aan zit, namelijk het volgende. Als ik het scherm op 85Hz aanstuur dan golft het beeld een beetje. Het beeld gaat dan horizontaal op en neer, over het hele scherm. Eigenlijk een golfbeweging van boven naar beneden dus eigenlijk. Krom uitgelegd....

Misschien maakt dit het duidelijker:
\
/
\
/
Zo'n beweging, maar dan golvend.

Dit probleem van ik nu op door met Powerstrip de frequenties iets hoger te zetten (86Hz). Dit wordt iedere keer dat ik Windows ingesteld. Echter in Linux heb ik hetzelfde probleem maar daar moet ik het iedere keer zelf instellen.

Powerstrip is dus wel een oplossing, maar toch lijkt het probleem niet normaal. Wat kan het evt. zijn?

Mijn systeem:
ASRock K7VT2 (Via KT266a)
Athlon 1800+
256MB DDR-2100
Club3d Radeon 7200 64MB DDR

Mijn oude monitor had dit probleem niet, maar die kleurde compleet geel dus die zit nu op mn dos-machine :P. Verschillende drivers, voor zowel monitor als videokaart helpt niet. Ook heb ik alle boxen al eens weggehaald, inclusief de tl-balk die in de buurt hangt, maar dat hielp mijn inziens ook niet.

Ik heb overigens 2 jaar on-site garantie op het ding, mocht het aan de monitor liggen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou em gewoon voor garantie terug sturen...

[ ik ben op dit moment mijn 17 inch ook voor een tijdje kwijt :'( , tsjek ][rml][ CRT] Nieuwe Samsung 753dfx tikt ![/rml]

Als je het niet bevalt, terug brengen of voor garantie.
Dat kan ik je alleen aanbevelen.

I browse with Vivaldi

Verwijderd

RvL schreef op 13 October 2003 @ 13:57:
..8<..
Dit probleem van ik nu op door met Powerstrip de frequenties iets hoger te zetten (86Hz). Dit wordt iedere keer dat ik Windows ingesteld. Echter in Linux heb ik hetzelfde probleem maar daar moet ik het iedere keer zelf instellen.
..8<..
Dit ruikt toch erg sterk naar interferentie.

En dat hoeft niet persé elektro-magnetische interferentie te zijn in 't gebied van de radiogolven.

Sterker nog, 't kan dus gewoon licht zijn, van een andere monitor/TV toch die TL-lamp(of zelfs spaarlampen! - die vaak worden vergeten, omdat ze door de normale fitting vaak als gloeilampen worden gezien... )

Ziet 't er net zo uit (bij benadering uiteraard) als een TV die met een camera is opgenomen, en 't resultaat daarvan op TV laat zien?

Heb je TL balk ook daadwerkelijk uit gezet om te kijken of alleen uit de buurt gehaald?

Heb je 't scherm ook in 't volledig donker bekeken? Als 't probleem daarna niet meer optreedt, is 't een kwestie van uitsluiten.

Schiet me nog net te binnen: Hang eens een verlengkabel tussen je monitor en je computer.

Zal je beeldkwaliteit niet ten goede komen, maar kan je wel helpen om te bepalen of de kabel héél toevallig bij 85Hz een vorm van eigen-resonantie heeft :P (Of toch misschien brakke filters op je videokaart?..)