[XP] Laptop hangt*

Pagina: 1
Acties:

• wkunee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op mijn laptop heb ik een akelig probleem:

Windows XP Pro blijft sinds een poos vaak hangen, na 5 keer opnieuw installeren ben ik er achter gekomen dat XP vastloopt bij een bepaald iets, ik krijg dan geen BSOD maar gewoon een diepvries en begint mijn ventilator te draaien. Dat wil zeggen dat de processor warm wordt, en waarschijnlijk 100% bezig is met iets.

Als ik in het logboek van xp kijk zie ik dat 2 seconden voordat de pc vastloopt een service wordt gestart genaamd EAPOL. En die start graag als ik norton antivirus installeer.

Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen. Ik zit te denken aan een hack trojan geval.

Het volgende heb ik al gedaan, ram check, hd check, service pack, nieuwste drivers.
Virusscan lukt dus even niet.

Specs:

Acer aspire 1300
2000+ amd
512mb sdr
20gb
1e partitie: veeg ik steeds schoon voor windows xp
2e partitie: ouwe data.

Verwijderd

Misschien dat je procje zo warm word dat ie hangt? Probeer wat extra koeling?

• wkunee
  • Niet online
bij andere applicaties die veel van de processor vereisen wordt ie ook heel warm en vormt geen probleem...onder linux wordt ie ook heel warm en geeft ie ook geen probleem

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

InterdimBlue schreef op 13 October 2003 @ 13:54:
Als ik in het logboek van xp kijk zie ik dat 2 seconden voordat de pc vastloopt een service wordt gestart genaamd EAPOL. En die start graag als ik norton antivirus installeer.
Weet je zeker dat dit met elkaar te maken heeft?

Vaak krijg je een melding dat er een unexpected shutdown was, nadat er al een aantal services zijn gestart. Om uit te sluiten ofdat het een hardware, dan wel software probleem is, zou je kunnen overwegen om eens een tijdje met Knoppix te werken als dat mogelijk is, hiermee sluit je dan een driver probleem oid uit.

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Je kunt als test de startup options van de service EAPOL op disabled zetten, en dan kijken of hij wel verder opstart.

Verder kan je tweaki (Jermar software) installeren, die maakt een mooie lijst van alles wat er opstart op je laptop, met daarbij checkboxes om te selecteren wat je aan en uit wilt hebben. Zo kun je experimenteren om een eventueel rotte applicatie uit te zetten.

• wkunee
  • Niet online
Ja ik weet niet of dat de reden van de crash is, maar het is wel toevallig. Knoppix heb ik even niet bij me. <opschepmodus> kan hem hier wel even downloaden op het gigabit lan </opschepmodus> maar heb helaas geen cd's bij me. Maar linux doet het wel gewoon.
Misschien dat er een trojan van mijn andere partitie komt, want daar heb ik al mijn progs staan die ik na een xp install installeer (die misschien besmet zijn). maar die scan ik straks even als ik een andere virusscanner binnen heb. Ja is goed, ff tweaki runnen

[ Voor 6% gewijzigd door wkunee op 13-10-2003 14:07 ]

• wkunee
  • Niet online
trouwens, ik zie geen EAP of EAPOL services

Verwijderd

InterdimBlue schreef op 13 October 2003 @ 13:58:
bij andere applicaties die veel van de processor vereisen wordt ie ook heel warm en vormt geen probleem...onder linux wordt ie ook heel warm en geeft ie ook geen probleem
:) gewoon geen windows nemen :P ;)

• wkunee
  • Niet online
ja heb eigenlijk liever mac os x, omdat dat zo mooi is, maar ja.
trouwens ik zie in het logboek nog veel meer meldingen van netwerkservices die gestart worden, ook iets van fast-user switching!!!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

google search EAPOL + acer Je netwerkkaart levert problemen op.

• wkunee
  • Niet online
dit had ik eerder nooit, en ik heb ook geen wifi.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je geeft zelf aan dat EAPOL oorzaak is. dus ik zou eens in de authentication van je netwerk kaartje kijken.

• wkunee
  • Niet online
bedankt voor de tip.
ik heb nu een andere driver voor mijn ethernet kaart geinstalleerd, virusscanners willen tenminste nu wel installeren, hoop dat het voorbij is.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Geen probleem het was voor mij ook maar een gok maar je begon zelf al over EAPOL. Hopelijk is jou probleem nu opgelost. Is handig te weten voor eventuele andere gotters zodat deze de oplossing in deze thread kunnen vinden.

• wkunee
  • Niet online
ik bedoelde je google tip. maar ja precies, ik zie niet eigenlijk nooit een echte oplossing vermeld, daarom meld ik het even. is wel fijn

• wkunee
  • Niet online
hmm hij hangt nog steeds maar wel minder....dit trouwens gebeurde vrijwel direct na het starten van kazaa...

• wkunee
  • Niet online
Wel even heel nuttig. 8)

Flashpeak SlimBrowser was de schuldige. Sinds ik deze eraf heb gegooid werkt het hier perfect.

Deze bleef ook al hangen als ik hiermee adressen intikte als ---> \\ <-- vb. \\192.168.1.1

• wkunee
  • Niet online
okee en nu de echte oplossing:

http://bizforums.itrc.hp....1abdc0090277a778c,00.html

xp hotfix Q811493 deinstalleren dus

[ Voor 7% gewijzigd door wkunee op 15-10-2003 10:31 ]

Pagina: 1