Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet
ik zou zeggen, maak de kast open.
en kijk of je een geluidskaart kan vinden, zoja lees wat er op de chips staat, en gooi dat in google.
heb je een onboard geluidskaart?? dan kijk je welk mobo je hebt. zoek type nummers op je mobo en gooi dat in google.
en kijk of je een geluidskaart kan vinden, zoja lees wat er op de chips staat, en gooi dat in google.
heb je een onboard geluidskaart?? dan kijk je welk mobo je hebt. zoek type nummers op je mobo en gooi dat in google.
thnx ik dacht er net aan en ik ben op dit moment niet in de gelegenheid die kast open te trekken en ik durf het niet aan het haar zelf te laten doen..... ach waarom ook niet
kan niet veel kwaad.
gewoon de stekker uit het stopcontact trekken en kijken maar.
alleen hopen dat er geen isa geluidskaart inzit. (isa wordt niet ondersteund door xp namelijk)
lijkt me vreemd met een duron 900, maar je weet nooit.
alleen hopen dat er geen isa geluidskaart inzit. (isa wordt niet ondersteund door xp namelijk)
Dat ISA niet ondersteund wordt door winXP is onzin.damster schreef op 13 October 2003 @ 13:52:
kan niet veel kwaad.
Heb namelijk zelf hier nog een p2-450 staan met een p2b mobo (ISA dus), en daar werkt mijn oude sb16 nog prima in.
ISA werkt en als het PCI is kun je desnoods een programmatje downen die alles van je PCI bus dumpt.
In linux is dat gewoon cat /proc/bus/pci/devices (mocht je een knoppix of zo hebben)
In linux is dat gewoon cat /proc/bus/pci/devices (mocht je een knoppix of zo hebben)
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Verwijderd
2 jaar geleden zat er heus geen ISA kaart meer in hoor.
Het is te hopen dat het een instapmodelletje Soundblaster Live is. Dat kun je dan zo zien, dat staat er met koeieletters op. Als het één of andere goedkope kloon is, moet je even noteren wat er op staat maar vooral ook wat er op de grootste chip staat. Dan kan je aan de hand daarvan achterhalen wat voor chipset het is. C-media chips bijvoorbeeld, worden op tig goedkope kaartjes gebruikt. Maar C-media drivers werken voor allemaal.
Dus pen en papier bij de hand en openschroeven die kast!
Het is te hopen dat het een instapmodelletje Soundblaster Live is. Dat kun je dan zo zien, dat staat er met koeieletters op. Als het één of andere goedkope kloon is, moet je even noteren wat er op staat maar vooral ook wat er op de grootste chip staat. Dan kan je aan de hand daarvan achterhalen wat voor chipset het is. C-media chips bijvoorbeeld, worden op tig goedkope kaartjes gebruikt. Maar C-media drivers werken voor allemaal.
Dus pen en papier bij de hand en openschroeven die kast!
Verwijderd
sisoftware downloadenTerrorMachine schreef op 13 October 2003 @ 13:45:
Hallo
een vriendin heeft een pc gekocht (2 jaar geleden) bij de Makro.
een eager (laser) met een duron 900 cpu,
TNT2 video kaartje
(her) kent iemand dit systeem
zo ja weet iemand wat voor een geluidskaartje er in zit?
We hebben het ding geupgrade van Win ME naar XP
en die herkende de geluidskaart niet meer
thnx in advance
Verwijderd
Met aida32 kun je achterhalen wat voor kaart er in je systeem zit.
Kijk maar eens op aida32.hu
Kijk maar eens op aida32.hu
Als het goed is heb je ook de stapel CD's mee gekregen waarop drivers en software terug te vinden is. Ook XP zou tijdens de eerste controle al aangegeven hebben welke driverssoftware problemen zou gaan geven.....
Het beste is gewoon de kast open maken en kijken wat de kaart (of onboard chip) aangeeft.
Het beste is gewoon de kast open maken en kijken wat de kaart (of onboard chip) aangeeft.
Geen Cd's slechts een recovery partitieSinclair schreef op 13 October 2003 @ 14:13:
Als het goed is heb je ook de stapel CD's mee gekregen waarop drivers en software terug te vinden is. Ook XP zou tijdens de eerste controle al aangegeven hebben welke driverssoftware problemen zou gaan geven.....
zonder bruikbare drivers
Pagina: 1