Toon posts:

[LCD-TFT touchscreen] scherm met rj-45 aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na wat gerommel op de zolder van de zaak vond ik een tft-touchsreenscherm met een rj-45 (cat5)aansluiting. Door nieuwsgierigheid moest het scherm natuurlijk uit elkaar en zag ik een print, waarop het tft-scherm (mitshubishi) en het touchscreen (elo) was aangesloten. Ook een inverter was aanwezig en op de grote print aangesloten.

Nu de vraag:

Weet iemand hoe ik dit ding op een standaard videokaart aansluit? Alle communicatie gaat hier namelijk over de 8-polige rj45 stekker...

Zelf zat ik te denken dat die grote printe een soort van ingebouwde KVM extender is, maar wil toch even vragen of jullie bekend zijn met dit systeem en in hoeverre dit is aan te sluiten.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Grote kans dat het rs-232 (serieel dus) is.

maar als ikhet goed begrrijp, heb je dus geen vga aansluiting?

[ Voor 44% gewijzigd door Jelmer op 13-10-2003 13:49 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
RJ45 is toch UTP :/

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 14:28

wasco

brightest crayon in the box

in da KVM-verhaal lijk ik wel te geloven. Hier bij mij op de firma doen we ook soms in grote tft/lcd screens en daar werken we ook vaak met kvm en aanverwante om cable runs te vereenvoudigen, zeker als er touch bij moet.

edit:: utp cable is vrij goedkoop en ook bestand tegen invloeden van buitenaf (straling etc). daarom is het hét medium bij uitstek om over relatief grote afstand kabels te verlengen.

[ Voor 30% gewijzigd door wasco op 13-10-2003 14:06 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59
Hoeft niet perse utp te zijn hoor, bij ons in de winkel verkopen we ook RJ45 naar serieel adaptertjes, in de zin van draadjes omleiden.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

UTP naar serieel verloopjes zie je ook heel veel bij het beheer val telefooncentrales. Ideaal; kun je gewoon inpluggen op een RJ-45 wandcontact en vervolgens via je patchkast naar je telefooncentrale.

@DustMan4u: Als ik de site in je Sig open krijg ik van McAfee Virusscan een melding dat het een Trojan wil installeren. Zou ff naar je settings kijken, en dat als de donder uit je sig halen. BVBD!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Wat ik denk is dat die RJ45 stekker voor het touchscreen gedeelte is en dan moet er nog ergens een video aansluiting zitten, althans zo een scherm heb ik eens uit een KPN internet kast geschroeft.. die hingen vroeger op het centraal station. daar zat een RS232 aan en een compoort voor het touchscreen gedeelte, misschien zoals ik al zei is dat die RJ45 aansluiting.

-edit: typo-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Jelmer: Jij snapt het!

Het enige wat er dus aan zit is een RJ-45 poort waarin een cat5e kabel zit shielded (STP dus...) Zowel de signalen van het touchscreen als het tft-scherm moeten hier door. Is namelijk de enige aansluiting op de print waarna deze print zowel de tft, touchscreen als de inverter aanstuurt...

Ik vraag me dus af welke techniek hier achter schuil gaat, zodat ik kan kijken of ik wat kan bouwen om dat ding aan me gewone pc te hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 15:00 . Reden: typo ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Waarom zoek je niet even met vriend google naar wat meer info over het scherm;
staat vast een type nummer op e.d.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 13 oktober 2003 @ 15:05:
Waarom zoek je niet even met vriend google naar wat meer info over het scherm;
staat vast een type nummer op e.d.
Heb me al helemaal blind lopen zoeken op het net... Geen typenummers oid, kan alleen zien dat de tft van mitshubishi is en het touchpanel van elo, maar die print waar het allemaal aanhangt heeft geen enkel typenummer/merk...

/me komt hier al wat langer om te weten dat google en de search eerst bekeken moeten worden... :+

• avon
Misschien moet je het woord 'Mitsubishi' even goed spellen!

http://www.pac.co.nz/pages/producttouch.htm

[ Voor 75% gewijzigd door avon op 13-10-2003 15:19 ]

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:57 ]

• avon
Misschien kun je deze link beter pakken http://www.elotouch.com/

Pagina: 1