Netwerk werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:14
Ik heb al een hele tijd hier thuis een netwerk draaien dmv een cross-cable tussen 2 PC's. Bij mij komt het internet binnen, en dat stuur ik met WinProxy door naar de andere PC. Dit heeft altijd gewerkt, tot gister.
Gister ben ik naar een lannetje gegaan om te gamen met een aantal vrienden, maar toen kon mijn PC ineens niet meer op het netwerk komen. We lieten DHCP gewoon een IP toewijzen, maar dan kreeg ik bij beide gewoon 0.0.0.0 toegewezen... We dachten toen dat er misschien iets kapot was gegaan, dus hebben we toen een andere netwerkkaart geprobeert -> zelfde probleem. Andere netwerkkable -> zelfde probleem. We hebben het op een gegeven moment maar opgegeven, en ik ben op een andere PC verder gegaan...
Nu, weer thuis, werkt mijn netwerk nog steeds niet, terwijl het dus wel heeft gewerkt... ik begrijp echt niet wat het probleem is... :?

Bij "ipconfig /all" zie ik dit
Dit zijn de details van de lan-verbinding
En dit zijn de eigenschappen van de TCP/IP

Ik hoop dat ik zo voldoende info heb gegeven om het probleem duidelijk te maken, en dat het probleem zo opgelost kan worden, want dat netwerk moet wel weer gaan werken... :'(

edit:
Ik heb trouwens wel verbinding... maar dat is ook alles... klik

[ Voor 7% gewijzigd door Goku33 op 13-10-2003 13:49 ]

Verwijderd

zitten jullie in de zelfde werkgroep ?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Heb je soms Kazaa? New.net kan ervoor zorgen. Run eens spybot.
Verder... smijt WinProxy er eens af (die kan ook de boel door elkaar gooien) of kijk die instellingen na.
@Sark: Werkgroepen hebben daar nog niets mee te maken

[ Voor 14% gewijzigd door Guru Evi op 13-10-2003 13:53 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Het probleem is dat de drivers van je netwerkkaart het ingevoerde IP-adres niet pikken. Flikker al je netwerkprotocollen eens weg, deïnstalleer je netwerkkaart zonodig, en reboot dan. Windows XP zal ze automatisch toevoegen bij het opstarten, dus alleen het IP-adres instellen zou voldoende moeten zijn.

Je zou eventueel op internet naar een nieuwe driver kunnen zoeken en die nog even installeren. Het probleem ligt 95% zeker bij de software die je netwerkkaart bestuurt.

Edit: @ Pieter_Stoffelen: dat verklaart niet waarom een ingesteld IP-adres niet verschijnt in de werkelijke instellingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 14:02 ]

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 17:46

Pietertje

The Rock

Ik denk dat je in XP een network bridge aanglegd had tussen je PPP adapter en je netwerkkaart, en dat die nu weg is. Heb je al geprobeerd die weer terug aan te maken?

• Kosh66
  • Laatst online: 15-08 00:27
Gebruik je over het LAN 1) DHCP of 2) Statische IP's ?

1) Doe eens in winipcfg release en vervolgens renew voor de LAN-interface.
2) Kijk dat je IP's binnen hetzelfde subnet zitten b.v. 192.168.0.x en subnet 255.255.255.0.

Let erop dat je inderdaad in dezelfde werkgroep zit en dat de shares open staan die je wilt delen. Als je user-based inlogd, moet je zorgen dat minimaal een account op beide PC's aanwezig is met dezelfde rechten.

Verwijderd

ik snap je probleem niet ?

Is het probleem dat beide computers elkaar niet meer kunnen zien?
of is het probleem dat de andere computer geen internet meer heeft ?

btw heb je al gepingt

Verwijderd

Dit is het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/netwerkprobs.GIF

Zie je die 0.0.0.0? Daar zouden IMO 192.168.1.1 en 255.255.255.0 moeten staan conform de instellingen..

• Kosh66
Hij draait toch XP hè? Laat hem eens de LAN-netwerkverbinding proberen te repairen.
XP kan dat toch?

• Goku33
Sark: zitten jullie in de zelfde werkgroep ?
Jup, allebei in THUIS
Guru Evi: Heb je soms Kazaa? New.net kan ervoor zorgen. Run eens spybot.
Verder... smijt WinProxy er eens af (die kan ook de boel door elkaar gooien) of kijk die instellingen na.
Ik heb Kazaa Lite, wat ik eigenlijk nooit gebruik. Ad-aware vond alleen maar Tracking-Cookies. Aan winproxy is niets veranderd bij het verplaatsen naar die lan, dus daar zal het probleem niet liggen. Winproxy draait ook niet als ik hem niet handmatig start.
JSS: Flikker al je netwerkprotocollen eens weg, deïnstalleer je netwerkkaart zonodig, en reboot dan. Windows XP zal ze automatisch toevoegen bij het opstarten, dus alleen het IP-adres instellen zou voldoende moeten zijn.
Netwerk kaart heb ik al verwijdert, en die werd na een reboot ook weer herkend en geinstalleerd. Ik zal zometeen die hele netwerk verbinding eens deleten. Ik vertel het resultaat zo nog wel.
Pieter_Stoffelen: Ik denk dat je in XP een network bridge aanglegd had tussen je PPP adapter en je netwerkkaart, en dat die nu weg is. Heb je al geprobeerd die weer terug aan te maken?
En hoe doe ik dat?
Kosh66: Gebruik je over het LAN 1) DHCP of 2) Statische IP's ?

1) Doe eens in winipcfg release en vervolgens renew voor de LAN-interface.
2) Kijk dat je IP's binnen hetzelfde subnet zitten b.v. 192.168.0.x en subnet 255.255.255.0.

Let erop dat je inderdaad in dezelfde werkgroep zit en dat de shares open staan die je wilt delen. Als je user-based inlogd, moet je zorgen dat minimaal een account op beide PC's aanwezig is met dezelfde rechten.
Ik gebruik op beide PC's statische IP's.
Bij "ipconfig /renew" staat er: "De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan".
IP1: 192.168.1.1 - SUBNET1: 255.255.255.0 GATEWAY1: GEEN
IP2: 192.168.1.2 - SUBNET2: 255.255.255.0 GATEWAY2: 192.168.1.1

• Goku33
ikzelf:Ik zal zometeen die hele netwerk verbinding eens deleten. Ik vertel het resultaat zo nog wel.
Hoe verwijder ik mijn netwerk verbinding eigenlijk? Ik trek eerst de netwerk kabel eruit (ik krijg dan wel de melding dat er een netwerkkabel niet goed is aangesloten), maar als ik dan de verbinding wil deleten staat er dat het niet mogelijk is...
Sark: btw heb je al gepingt
Werkt ook niet, krijg een time-out.
Kosh66: Hij draait toch XP hè? Laat hem eens de LAN-netwerkverbinding proberen te repairen.
XP kan dat toch?
Waar vind ik die optie?

• Kosh66
quote]Goku333 schreef op 13 October 2003 @ 14:34:
[...]
Waar vind ik die optie?[/quote]

[...]
Rechtsklikken op "My Network Places" selecteer properties.

Idem voor Local Area connection en dan op repair klikken.

[ Voor 30% gewijzigd door Kosh66 op 13-10-2003 15:52 ]

• Goku33
Die optie kon ik niet vinden, 'k heb geen repair knoppie...

De opslossing:
Ik heb een nieuwere driver van de realtek site gedownload, en nu krijgt mijn pc wel weer gewoon het ip nummer dat ik opgeef...
Pagina: 1