Asus WL300-G, 2 kleine vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik wilde graag de WL300-G gaan kopen omdat ik thuis draadloos wil internetten op m'n notebook. Nou staat er bij de specificaties 802.11G en ik heb een lankaartje waarop staat 802.11 B, gaat dit werken of niet?
Ook wilde ik de WL300-G op m'n vigor 2200E aansluiten, is dit ook mogelijk?

• Fire69
  • Nu online
Beide positief. Natuurlijk gaat het maar tegen 11mbps gaan aangezien je kaartje maar een 802.11b is. :)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Een B kaartje werkt met een G router en andersom .... andere vraag durf ik geen antwoord op te geven aangezien ik de vigor niet ken.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Vincent17
  • Laatst online: 19-07 00:20
Thx, maar ik zie net bij dezelfde winkel dat deze:Asus Spacelink WL-500B router een stuk goedkoper is, zou dit ding ook moeten gaan werken en kan deze op de vigor router aangesloten worden??

[ Voor 4% gewijzigd door Vincent17 op 13-10-2003 14:53 ]

Verwijderd

Voor de eerste vraag: zie de gegeven antwoorden :P De 802.11g-standaard is backwards compatible met 802.11b :)

Voor de tweede vraag: een Access Point zelf kan altijd gewoon op een router of switch aangesloten worden. Stel je AP dan in als "bridge".
Als je een wireless router koopt in plaats van een Access Point wordt het al weer ingewikkelder. Je zet dan een router achter een router, en moet met verschillende subnets en routing tussen die twee gaan werken.
Een gewoon AP achter een router is vele malen makkelijker dan een router achter een router. Als het enigszins kan: doe dit :)

En die 500B is natuurlijk goedkoper omdat die zelf ook maar 11Mbit aankan, in plaats van de 54Mbit van de 300G. Met het oog op de toekomst doe je er wellicht verstandig aan om toch voor de -G te kiezen. Dan hoef je later enkel nog een -G kaartje voor je laptop te kopen en je zit op 54Mbit :)

Omdat deze vragen tot de basiskennis van Wireless-netwerken worden gerekend gaat je topic op slot, maar je hebt in principe genoeg info om lekker te gaan klooien met WLAN.
Deze topics bevatten heel erg veel informatie die je eventueel nog kunnen helpen met je keuzes:
FAQ - Network Troubleshooting

Veel succes :)

Dit topic is gesloten.