Toon posts:

[Geforce3] p4p800+geforce3 instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb net het volgende systeem binnen:

(Jup heb de search gebruikt, maar niets gevonden :*) )

Asus p4p800
P4 2.8 ghz
1024 dual channel pc3200 memory
120 maxtor ultra ata 133
Asus Geforce 3 deluxe (de eerste batch dus voor de Ti reeks)
Thermaltake v1000d case
350w silent LEvicom voeding..

Het systeem draait op de oude drivers die bij de kaart zitten (12.10 versie) maar
SUPER traag, elk spel loopt trager dan me 2.0 ghz met een ati 9200 :(

met elke laatste versie (45.33 enzo ) loop het systeem ZWAAR instabiel.. beeld flikkert, grfx breken op.

Kan het zijn dat de Geforce 3 niet lekker loopt op dit mobo? Neem toch aan dat die geforce nog best mee zou moeten kunnen, heb er 2 jaar geleden een bak geld aan uit tegeven en zou nu niet graag weer een nieuw kaartje moeten kopen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 12:59 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je je chipset drivers geinstalleerd? Wat is "trager". Is een GF3 niet trager dan een rad9200 dan? Probeer versie 40.72 WHQL eens, die is zwaar stabiel. (en past wat beter bij die vidcrd)

Verwijderd

Topicstarter
oki thx for the tip..

volgens mij is een geforce3 delux beter dan een ati 9200 of ik zie het anders :)

traag as in 500 3dmarks2003.. das toch wel ruk voor zo'n systeempje

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24
De laatste goedwerkende drivers van nVidia zijn de 43.03 drivers, de rest heeft allemaal renderfouten.

Run eens een programmatje zoals MotherBoard Monitor en kijk naar je 5 en 12 volt lijnen, als die veel afwijken kan het zijn dat de voeding niet 100% is. Probeer dan een andere voeding. Mocht het systeem dan nog instabiel zijn, probeer dan een andere videokaart en probeer de GeForce 3 in een ander systeem.
Je moet gewoon systematisch alle hardware bij langs gaan om te zien wat het probleem is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Zal dat es doen.. draai nu ook win2000 zal es over gaan naar Winxp kijken of dat wat helpt

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Welke score had je dan verwacht voor een oude nog niet een 100% DX8 compatibele kaart, als je hem gaat testen met een DX9 bench ?

Ik weet niet wat een GF3 in 3D Mark 2003 wel zou moeten doen. Maar wat misschien interessanter is, om es te zien wat je 3D Mark 2001 score is. Want in DX9 is een GF4 of lager diep triest traag. En volgens mij moet je gewoon online bij futuremark kunnen kijken wat anderen zo al halen met een GF3, heb je meteen vergelijkingsmateriaal.

Probeer anders driver versie 42.82 eens. Die werkt bij mij het beste en snelste tot nu toe. Net ff sneller dan 44.03 en duidelijk sneller dan de 45.xx serie

[ Voor 15% gewijzigd door CARman op 13-10-2003 19:44 ]

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Verwijderd

Ja, kijk eens naar je score in 3dmark 2001 SE. En ik denk wel dat zo'n GeForce 3 TI deluxe evenwaardig is of zelfs beter als een r9200. Ik zou zeggen probeer gewoon ff zoveel mogelijk drivers, en je voeding testen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voeding is prima, heb eff andere gefroceerin geprikt (geforce4 ti4800) systeem loopt als een trein..

geforce 3 terug geprikt, zeer onstabiel.. kaartje naar de maan denk ik zo.. tijd voor een nieuw kaartje..

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24
Heb je de videokaart zelf al in een ander systeem geprobeerd?
Kan best zijn dat de hardware gewoon een conflict heeft en het zou zonde zijn om een goede kaart weg te gooien.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Nopes.. alleen in een oude K62-400mhz draait het kaartje nog wel okie..ah well..morgen maar een ati 9600pro kopen dan :)
Pagina: 1