Toon posts:

Router Noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mischien een domme vraag, maar ik ben nog steeds aan het leren:

Wanneer ik de beschikking heb over een Checkpoint FireWall-1 i.c.m. een vaste glasvezelverbinding met een Ethernet koppelvlak naar het Internet, kan ik deze dan met de externe interface rechtstreeks koppelen zonder een router ertussen?
Gaat dit werken?

Wat zou een reden kunnen zijn om toch gebruik te maken van een router?

Verwijderd

Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn wil je hier antwoord op kunnen krijgen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, het -kan- wel denk ik... maar dan moet iedere machine die er achter hangt een statisch IP dat ook daadwerkelijk op het internet kan bestaan hebben + een goede routingtable. Veel werk...

Kan die firewall niet als router dubbelen?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
De firewall voert NAT uit voor de machines die daadwerkelijk contact maken met het Internet, zoals de proxy en mailservers. Alle clients gaan dus via een proxyserver en vervolgens naar de Checkpoint en naar buiten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Als je al loopt te NATten hoe je natuurlijk niet nog een router ertussen te hangen :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ik mag aannemen dat je een routed subnet toegewezen krijgt met zo'n verbinding :?

Misschien kun je wat meer informatie geven over je situatie? Het zou wel helpen als je even een schetsje in Paint maakt met een opsomming van de aanwezige apparatuur en configuratie.
Pagina: 1