Ik heb een probleem met het delen van bestanden. Heb een netwerk tussen xp pro(pc1) en home(pc2) via een router. Met pc1 heb ik geen enkel probleem. Wil ik daarentegen op pc2 in verkenner via netwerklocaties rechtstreeks 'SharedDocs op pc2' openen, crasht mijn explorer. Doe ik dit via netwerklocaties>volledig netwerk>...>pc2>SharedDos lukt dit me wel. Hoe komt dit???
Dus je kan wel via PC1 de shares op zowel PC1 en PC2 benaderen, maar niet via PC2 de shares op je eigen computer PC2, maar dan wel weer op PC1?
Heb je je shares al eens opnieuw aangemaakt?
Heb je je shares al eens opnieuw aangemaakt?
[ Voor 15% gewijzigd door jazz op 13-10-2003 12:41 ]
Jepzz hebik al geprobeerd. Ik heb ook eens het doel van die snelkoppeling bekeken en die springt automatisch op douments and settings/.../shared folder/ ipv bij alle andere gedeelde mappen: \\'pc2'\shareddocs !!!
Verwijderd
Typisch probleem door de hoge MS beveiliging, hoe hard crashed ie? Soms doet ie het namelijk zo maar weer opeens na 2 minuten...
Crash is niet zo hard, kan gewoon weer explorer openen nadien, toch vind ik dit een irritant probleem...en hoop op een oplossing.
Ik heb dit probleem ook gehad. Maar dan in een domein situatie. Geregeld dat de XPhome bak (die in de werkgroep stond dus niet in domein) een account had die rechten had tot de rest van het domein. Toen deed ie het perfect.
Je kan dit doen door via het config scherm, bij de user die ingelogt is op de XPhome bak, een netwerk ww toe te voegen. Dit netwerk ww moet dan een account zijn van de XPpro Bak
Je kan dit doen door via het config scherm, bij de user die ingelogt is op de XPhome bak, een netwerk ww toe te voegen. Dit netwerk ww moet dan een account zijn van de XPpro Bak
snachts werkt alles beter .....
Verwijderd
Draai je toevallig e-mule???? Wij hadden de nieuwe versie van e-mule geinstalleerd en we hadden het zelfde probleem
Ik heb ook nog het probleem dat ik enkel kan delen via NWLink Netbios. Is dit normaal of heeft mijn probleem hier mee te maken? (draai geen e-mule)
Pagina: 1