[nt4svr] cd-rom speler verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb een probleempje met een windows nt4 server.
De server doet het prima, alleen wil ik nu de cd-rom speler er uit halen (heb ik nodig voor een andere pc)

Zodra ik dit doe, en de computer weer aan zet krijg ik een memory dump met de melding "inaccesible boot device: , hang ik de cd-rom speler er weer in, dan boot de server weer zonder problemen.

moet ik de cd-rom speler eerst ergens uninstalleren ofzo? ik kan gen lijst met hardware vinden in het configuratiescherm.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
Al uitgezet in je BIOS?

• AtlonXP1800
ja, in de bios staat hij gewoon uit

• jazz
Stond hij in slave met een hdd-drive oid? Check je jumper settings in dat geval.

• AtlonXP1800
hij stond inderdaad in slave met een hd, maar de hd staat nu gewoon als master.

• jazz
Kijk of er een jumperinstelling op de harddisk zit 'single master' ipv 'master with slave attached' waar hij waarschijnlijk nu op staat. Anders jumper je hem als 'cable select'.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer altijd eerst zelf even te zoeken, en geef dan de resultaten die je vond in je startpost, en leg eventjes uit wat het probleem was. Als ik zoek op jouw probleem kom ik een aantal support artikelen tegen:

STOP 0x0000007B: Inaccessible Boot Device After Removing CD-ROM
Troubleshooting Stop 0x0000007B or "0x4,0,0,0" Error

Met zoeken op de keyword "remove cdrom windows nt4" had je in de google groups ook dit nog kunnen vinden:
click

Al met al denk ik dat je net iets meer moeite had mogen doen. Mocht de aangereikte informatie toch niet voldoende zijn, open dan maar een nieuw topic met daarin meer informatie, zoals wat je allemaal gevonden hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.