Toon posts:

CD brander reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik laats RH Linux 9.0 installeerde liep de instalatie vast op een lees fout en moest ik rebooten. Dit is niet zo heel erg maar nu reageerd de cd speler (mijn brander) niet meer.
Ik heb de Cd wel uit de brander gekregen (met dat gaatje op het frontje). En linux met mijn andere (dvd) drive geinstalleerd, nu werkt Linux helemaal naar behoren alleen reageerd de brander nog steeds niet.

Na gezocht te hebben via google en GoT search heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.
Ik weet dat dit probleem vaker voorkomt (daarom zit dat gaatje ook voorop de speler) Alleen kan ik nergens vinden hoe ik mijn brander nu weer gebruiks klaar maak.

-=edit=-
oh ja, het is een hp brander 4x multiread oud dingetje (maar wel mijn enige brander )
Ik heb hem niet geflashed en omruilen zal denk ik niet meer gaan (hij is heel veel jaren oud)

Na zoeken met google alleen het zelfde probleem tegengekomen (en dan meestal met windows) ik ben dus ook via google te weten gekomen hoe ik mijn rommetje nog uit de drive kon halen.
en op GoT alleen andere problemen gevonden die over cd-rom drives gingen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 13:27 ]

Verwijderd

Ik denk dat je dit beter in het linux draadje kan posten, ik gok dat daar meer kenners komen!?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dit probleem komt vaker voor onder windows dan onder linux en omdat het om hardware ging d8 ik dat het hier beter paste, maar ik zal het ook wel ff in NOS posten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Crossposten is niet gewenst op GoT. Sla de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) maar op na :)

Om uit te sluiten dat het aan Linux of de CD brander ligt: probeer een ander OS of hang de CD brander in een ander systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
de brander hangt gewoon k zet de pc uit en bij het opstarten werkt ie gewoon niet (ledje knippert maar de brander reageerd gewoon nergens op (dus ook niet op de eject knop)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat voor brander? Merk? Heb je hem geflasht? Ik had en Aopen brander geflasht en toen deed hij het niet meer, ook geen reactie en lampje brandde nog wel, omgruild voor een ander hardware onderdeel...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
-=edit=-
Zie openings post

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 13:28 . Reden: zie openings post ]

Verwijderd

Topicstarter
is er echt niemand die een oplossing heeft (behalve nieuwe kopen --> oerang is een arme student)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 12:53:
is er echt niemand die een oplossing heeft (behalve nieuwe kopen --> oerang is een arme student)
Ik denk dat dat toch de oplossing is, bij Megapool Hoogliet voor 49 euro een lite-on 52x24x52...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb precies 3 euri over om een brander mee te kopen (en dan kan ik dus voorlopig niet meer roken, en als je nicotine junk ben is dat wel ernstig). Over een maand krijg ik pas weer geld binnen.
Ik vind het niet erg om een nieuwe te kopen (als ik het geld had) maar ik begrijp niet dat dat ding blijft hangen. ik heb er geen cd-rom vernietegende dingen mee gedaan.

Mischien flashen? (en hoe gaat dat in linux? (ja dat moet in NOS))

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als het een 4-speed dingetje is ben ik er zeker van dat het niet de nieuwste is. Misschien is het ding wel gewoon oud en de dagen zat. Hang het ding zoals eerder al gesuggereerd eens in een ander systeem met bijvoorbeeld een Windows-versie. Als hij dan ook niet reageert heb je een redelijke kans op RIP.
Flashen lijkt me hier niet echt een optie, omdat de brander het van het ene op het andere moment niet meer deed.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij deed het niet meer nadat de instalatie van Red Hat linux door een error werd afgebroken (waarschijnlijk door de toen nog brakke moederplank). Daarna reageerde hij niet meer op input (k denk in een mount blijven hangen al weet ik niet of dat wel kan).
En zoals ik al eerder zij (in de openings post) is het wel een bekend probleem (daardoor vond ik de oplossing van het ook-al-reageerd-de-rom-niet-meer-toch-eject-gaatje) Alleen nemen de meeste mensen daar genoegen mee of zo :?
Pagina: 1