Hoe een divx lichter rippen?

Pagina: 1
Acties:

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58
Ik maak een werkstuk over toekomstbeelden en visies en ik gebruik daarvoor de film'"The Matrix". Nu wilde ik bij mijn digitale product een paar voorbeeldfilmpjes zetten en daaronder de visie van de maker etc. Ik heb dus de divx van the matrix en ik kan met behulp van virtual Dubt perfect kleine stukjes film halen uit die divx. Maar dan nu het probleem.., ze zijn veels te donker als je ze afspeelt met windows media speler. (geripped in divx5.01)

Ik kan mijn leraar niet vragen om totaal andere codecs te installeren, ja, de divx codecs dat wel, maar dat is tegenwoordig haast standaard. Ook moet het windows media speler zijn, want het komt in html te staan. Dus de opties veranderen in windows media speler zit er dan ook niet in.

Wat ik dus wil is het stukje film lichter uit de divx rippen. Dit lukt trouwens wel als ik het naar uncompressed doe (is het al een stuk lichter), maargoed..., het wordt dan allemaal iets te groot :P
Hoe kan ik dit doen?

BF1: Don-Panio

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

Filter 'Brightness/Contrast' in VDub al geprobeerd?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Volgens mij kan je in DivX 5.01 zelf ook brightness etc. instellen.

Siditamentis astuentis pactum.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meestal kan je bij de Preferences van DivX ook de contrast / brightness instellen

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:51

Halfkakkende

Vandring

Je kan ook in je driverinstellingen de brightness van je overlay instellen.

MUZIEK!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58
Boegie schreef op 13 October 2003 @ 12:20:
Filter 'Brightness/Contrast' in VDub al geprobeerd?
Jaaa!, ik heb er helemaal overheen gekeken dat dat ook kon. Ik deed altijd "recompress" en dan bestaat die optie niet.
Tnxs! (en degene die gereageerd hebben!)

BF1: Don-Panio

Pagina: 1