Toon posts:

Novell database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb novell 5.1 draaien maar nu moet ik de database repareren.

kan ik dit doen terwijl iedereen aan het werk ik of moet ik dit doen als de mensen van het netwerk af zijn??

Wie kan mij hierop een antwoord geven?

Verwijderd

Database ? Ik neem aan dat je de DSrepair wil draaien.

Ik doe het gewoon tussendoor, maar wil je zekerheid (en is je netwerk niet te groot) gewoon iedereen laten uitloggen. Tijdens de repair is de db gelocked en kan niemand btw inloggen, de mensen die reeds ingelogd zijn kunnen wel gewoon doorwerken.

Verwijderd

Topicstarter
kun je me ook vertellen hoe lang dit ongeveer duurt?

Verwijderd

Ligt ook een beetje aan hoe zwaar de db corrupt is en of je een full of unattended of ... doet. Maar meestal binnen is hij binnen 1 minuut klaar (en die van ons > 10 MB).

Verwijderd

Met een automatische DSRepair zijn de gevolgen voor gebruikers niet of nauwelijks te merken. OK, ze kunnen een paar seconden niet inloggen, maar dan wacht de Novell Client gewoon omdat hij niet meteen kan inloggen. Ik doe een DSRepair gemiddeld elke week 1 keer. Het uitvoeren van een DSRepair is absoluut aan te bevelen.

De duur van de reparatie ligt aan het aantal objecten en het aantal corrupte objecten dat je in de DS heb. In de regel is ie binnen 10 seconden klaar (als je het regelmatig doet). Doe het de eerste keer tijdens de lunchpauze of aan het einde v/d dag, als 90% v/h personeel weg is.

Verwijderd

Klinkt allemaal wel een beetje eng. Je weet niet wat je moet doen om de NDS te repareren, wat ga je doen als de DB na de dsrepair niet open wil? Ik zou eerst een dagje documenten gaan lezen bij support.novell.com

Verwijderd

Topicstarter
Dan wil ik "repair time stamps ander declare a new epoch" wil opstarten vraagt die om de administrator...

Kan het zijn dat die niet bestaat bj mij of moet er een administrator staan.

Ik log er wel altijd onder in, maar deze werk niet... :'(

Verwijderd

Uhm, Repair timestamps / declare new epoch is best heftig hoor. Tenzij je synthetic time stamps hebt, lijkt me dit niet nodig. Waarom wil je dit soort repairs uitvoeren? Beschrijf je problemen even, dan kunnen we beter adviseren.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende:

Als ik de Novell server gewoon draaiend heb krijg ik steeds de waarschuwing "synthetic time is being issued on partition "T=qqq" " Dit heeft volgens mij te maken dat een waarde van iets in het netwerk ver in de toekomst ligt.

Nu staat er op de Novell site dat je dat via "repair time stamps ander declare a new epoch" moet doen, maar ik krijg dan steeds die vraag van de administrator die hij niet kend.

Als ik een administrator invul krijg ik de error -601

Verwijderd

Synthetic time geeft idd aan dat iets een timestamp heeft die in de toekomst ligt. Misschien is er iets mis met de timesync configuratie, zorg dat dat iig goed is voordat je verder gaat.

Ik neem aan dat jij de beheerder bent. Geef jezelf supervisor rechten vanaf de root. Dan zou je de repair moeten kunnen starten.

Verwijderd

Topicstarter
de timesync configuratie staat helemaal goed ingesteld. dus daar kan het niet aan liggen. Zijn er nog andere mogelijkheden om de synthetic time weer in orde te krijgen???

Verwijderd

zal dan toch met dsrepair moeten. 601 kan ook komen omdat je niet je context meegeeft. probeer eens aan te loggen met .cn=<userid>.ou=<container>.o=<org>.

Kijk ook even naar : http://support.novell.com...archtid.cgi?/10018956.htm

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 14:26 ]

Verwijderd

die 601 heeft inderdaad te maken dat je bij je username en pass niet de voorvoegsels CN= en O= meegeeft.

Bij de timesync-config kun je het beste effe kijken wat voor Timesync Time Sources, Timesync Type, Timeserver Type je hebt ingevuld, respectievelijk loopback-adres en REFERENCE en SINGLE. Maar dat ligt meer aan je server-situatie, primary-secondary model...

Daar maakte ik ooit domme fouten mee :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dat cn=username en o=.. gebruiken dan??

Voor alle gebruikers in Novell staat "cn="

Maar moet ik bij het inloggen of bij wat anders die cn en die O ook gebruiken? :?:?

Verwijderd

je moet inloggen met:

.userid.<container1>.<container2>.<containerX>.<org>

je kunt zien in welke container je zit door op een client NetWare login te starten en dan onder Advanced te kijken. De waarde die dan bij "Context" staat, moet je bij DSRepair achter je userid zetten.

succes

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt allemaal het is gelukt!! _/-\o_
Pagina: 1