Wireless lan (met WEP)/ Domein aanmelding

Pagina: 1
Acties:

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Ik heb het volgende probleem, het is de bedoeling om een laptop draadloos op domein te laten inloggen hier... nu doet zich het volgende voor:

Zoals te zien is in de situatie hier onder dus wireless Lan en het volgende gebeurt:
De WEP sleutels worden pas gechecked na aanmelding in windows... Maar we willen nou juist op domein aanmelden via wireles... Gevolg is dus dat WinXP pro meld dat ie het domein niet kan vinden...
Is hier een oplossing voor ?? ik heb hierover op de site van belkin niks kunnen vinden...

Situatie:

1 wireless access point met WEP encryptie ingeschakeld (belkin 54mbit 802.11G)
2 Compaq laptop met belkin 54mbit kaartje (ook hier de WEP sleutel op ingesteld)
3 Win2000 Domein

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:20

Arno

PF5A

Ik heb laatst een PDF gelezen over hoe ze dit deden op de TU/e. Hier hadden ze radius authenticatie gebruikt voor de PDF en als je dus een geldige W2k login had kreeg je verbinding met een AP. Het is dus wel mogelijk ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
waar vind ik deze PDF ?? daar komt nog bij dat er hier trouwens met roaming profile's gewerkt wordt... dus een goeie domeinaanmelding is wel van belang...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Op de site van Compaq is er wel een tooltje (Odyssey), dat WEP en LEAP ondersteunt, dat gebruiken wij hier op't werk ook. Het werkt nog niet echt ideaal (we moeten het hier nog verder testen).
Ik weet wel niet of het enkel werkt met de opbouwmodules van compaq of ook met je Belkin-kaartje.

Odyssey

edit:

Linkje toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 13-10-2003 14:55 ]

Verwijderd

Plopeye schreef op 13 oktober 2003 @ 12:02:
Ik heb het volgende probleem, het is de bedoeling om een laptop draadloos op domein te laten inloggen hier... nu doet zich het volgende voor:

Zoals te zien is in de situatie hier onder dus wireless Lan en het volgende gebeurt:
De WEP sleutels worden pas gechecked na aanmelding in windows... Maar we willen nou juist op domein aanmelden via wireles... Gevolg is dus dat WinXP pro meld dat ie het domein niet kan vinden...
Is hier een oplossing voor ?? ik heb hierover op de site van belkin niks kunnen vinden...

Situatie:

1 wireless access point met WEP encryptie ingeschakeld (belkin 54mbit 802.11G)
2 Compaq laptop met belkin 54mbit kaartje (ook hier de WEP sleutel op ingesteld)
3 Win2000 Domein
Is het probleem inmiddels opgelost !?

Ik heb hetzelfde, ik heb een usb netwerk punt aan mijn server 2003 en
een pcmcia kaart in mijn laptop !

Werk ook met roaming profiles, en krijg dus geen beveiligde verbinding voor elkaar !