Toon posts:

Probleem met voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een andere videokaart,

Abit Geforce3 Siluro VIVO

Maar ik heb er een probleem mee, ik draai Windows XP prof. en als ik een spel speel dan start de computer opnieuw op.
Ik heb de allernieuwste drivers gedownload van Nvidia. Maar het helpt niks.
Nu dacht ik zelf dat het aan de voeding ligt. Ik heb een voeding van 235Watt ;(

Kan het daar aan liggen of zijn er meerdere opties?

Bedankt!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja, daar kan 't aan liggen. Er zijn ook meerdere opties. Me dunkt dat je het eea eens moet proberen ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
Als je alleen de videokaart vervangen hebt, dan weet je dat het daar aan ligt...

Of de video kaart zit er niet goed in.
Of de videokaart is kapot,
Of de videokaart vraagt te veel stroom....

Als je denkt dat het laatste is, dan een andere voeding (bij een vriend) zoeken en testen....

Zelf testen is de enige manier om er achter te komen..... Kunnen wij niet vanaf hier doen ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Als eerste raad ik je aan om dit te doen:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Verder zou het best kunnen dat je voeding het niet trekt, want 235 Watt is niet bijsterveel. Wat is de rest van je systeem? Want met een Pentium 3 zou het misschien nog wel gaan, maar met een P4/AMD niet.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 1400 met 400Mb RAM en een hd van 60 Gb.

Verwijderd

Topicstarter
Kep een nieuwe 300Watt voeding gekocht maar het helpt niet echt! :(
Weet iemand nog wat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom nu elkekeer in Windows trug.... :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kies eens een andere driver waarvan bewezen is dat die stabiel is (42.70 43.03) Wat voor kaart heeft er hiervoor in je systeem gezeten? Kan zijn dat de oude drivers een beetje tegenwerken. Probeer eens met een detonator destroyer de drivers te verwijderen en daarna nwe te installeren.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een Hercules Prophet 4500 XT met TV-out erin gehad maar die kaart zuigt..... :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Die Prophet 4500 die is toch op basis van de Kyro II chipset? Dat waren idd geen hoogvliegers, zeker niet als je ze vergelijkt met de kaarten die Hercules nu produceert :)Probeer anders een verse Windows install, dat wordt heel vaak aangeraden als je vitale hardware upgrade ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een KyroII chipset.
En een schone installatie heb ik ook al gedaan maar helpt ook niet |:(

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 11:16 ]

Verwijderd

en als je die ouwe kaart er nu in zet ? of gewoon een andere ?
als die dan nog het probleem geeft kan je er vanuit gaan dat het aan andere onderdelen van je computer gaat ..
misschien ESD (electronic static discharge) schok gehad ofzo en is er iets beschadigt .....
...succes...

Verwijderd

Staan de settings wel juist in het bios.
Grafische kaart instellingen.
Zet alles eens 1 stap terug, van 4 x naar 2 x etc

Verwijderd

Topicstarter
In mijn BIOS kan ik alleen maar 4x aan of uit zetten, maar als ik het uitzet slaat ie vast
Pagina: 1