Verwijderd

Topicstarter
Laten we het hier eens over hebben want dat zal ongetwijfeld bij de tweakers veel voorkomen oh ja om gelijk maar eens iets neer te zetten:

Regelmatig drinken tijdens het werken/spelen met de computer zorgt voor een betere afvoer van afvalstoffen die de RSI bevorderen. Drink alleen geen cola deze drank bevat een stof die juist het tegendeel bevordert.

hehe laat ik nou net cola heeeeeel erg lekker vinden.

Verwijderd

Topicstarter
remove deze maar jongens geen intresse voor

Verwijderd

Voor zover ik RSI altijd heb kunnen begrijpen uit lezingen e.d is RSI een aandoening die voortkomt uit een groep factoren. Stress, weinig licht, verkeerde houding, werkdruk, verkeerde materialen, etc. Had nog nooit gehoord dat Cola niet bevorderlijk is voor het tegengaan van RSI. Interessant, heb je toevallig ook nog een bron erbij waar er meer over te lezen valt.
Zelf ben ik gelukkig nog niet geconfronteerd met RSI in mijn omgeving. Ik let er dan ook zelf veel op, veel beweging, koffie drinken, lopen, slap ouwehoeren met de schoonmaakploeg. Het enige wat ik perse weiger te gebruiken is die irritante anti-RSI progjes als workpace etc etc. Van die up-poppende-mannetjes die me gaan vertellen, tijdens een moeilijk probleem, dat ik moet gaan springen en rekken als een acrobaat. :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 12:04:
Ik heb een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif voor je aangemaakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43

Masselink

Voor de dorst

als je al zover heen bent met RSI dat het wel of niet drinken van Cola het verschil moet maken, dan wordt het tijd om de computer eens uit te laten !

Koffie en meer...

Verwijderd

Masselink schreef op 13 October 2003 @ 12:08:
als je al zover heen bent met RSI dat het wel of niet drinken van Cola het verschil moet maken, dan wordt het tijd om de computer eens uit te laten !
LOL idd, maar dan toch wil ik graag nog eens hier meer over lezen. Iets wetenschappelijks ofzo.

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

Eelke Spaak

- Vlad -

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 12:04:
20 minuten is niet zo heel lang op W&L hoor; 't is hier geen P&W :Y)

TheStreme - Share anything with anyone

Verwijderd

Ik heb wat contacten met de ARBO wereld en heb gemerkt dat zowel de ARBO artsen als ARBO verpleegkundigen het bestaan van RSI erg in twijfel trekken of het slechts bij hoge uitzondering als werkewlijke RSI beschouwen. Kortom, het is een hype. Dit geldt overigens ook, zij het in mindere mate, voor burnout.

Mijn stelling is niet dat RSI niet bestaat. Integendeel, de eerste meldingen van de ziekte komen uit de middeleeuwen, hoewel de ziekte destijds de monnikkenziekte werd genoemd. De ziekte kwam destijds alleen bij monnikken voor en werd veroorzaakt door het dag in, dag uit overpennen van boeken. Ze kregen klachten aan hun rug, nek, schouders, polsen en armen. Dus voortdurende bewging van dezelfde spieren heeft mijns inziens nadelige gevolgen voor het lichaam.

Nu wordt er tegenwoordig echter te snel geroepen dat het om RSI gaat. RSI treed niet op bij mensen met een doorsnee kantoorbaan waarin mensen echt niet non-stop aan het typen of muizen zijn. je hebt meetings, telefoongesprekken, koffiepauzes etc. Dit geeft echt in bijna alle gevallen genoeg ontspanning om RSI te voorkomen.

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
hmmm, ik heb RSI, en ben het daar niet mee eens. Ook als je voldoende ontspant kan RSI optreden. Het is echter geen aandoening die je alleen oploopt door veel achter de pc te zitten. Eerder door een combinatie van factoren. Dus weer genoemde stress, werkhouding etc.
Dat de ARBO het als een hype beschouwt lijkt me ook wat overdone, bewijs hiervoor is de grote RSI trainingen vanuit de ARBO dienst, en het aantal RSI consulenten dat elke zichzelf respecterende ARBO dienst rond heeft lopen.

Iets meer vooronderzoek voordat je een dergelijke uitspraak post lijkt me op zijn plaats.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

"laten we het hier eens over hebben" voldoet niet aan de eisen voor een topicstart. Aangezien je niet in de SG kan, gaat dit topic dicht. (Als een andere poster behoefte heeft aan een RSI topic kan hij die natuurlijk hier of in SG starten).

P.S. Mr. Liu en enkele anderen: ik waardeer jullie topic reports en assistentie, maar zie ook Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics . Liever niet reageren in topics of op topicstart(er)s die je onzinnig vind: daarvoor zijn topic reports en meldingen in SeM voldoende. Ik ben ook per MSN/ICQ/mail bereikbaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Confusion op 13-10-2003 13:23 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.