Toon posts:

magnetische beeld + het valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een pc van iemand overgekocht en een manitor erbij gekregen..
nou alles doet het goed maar ik instaleer hem is opnieuw en ik verander de resolutie...
alles nog steeds goed...
op een gegeven moment slaat de monitor uit, hij gaat weer vanzelf aan en dan is het beeld ineens magnetische getrokken...

Nu zit er een knop op die monitor voor het magnetischeme maar dit helpt dus niks...

Ik zou ook wel een screenshot willen maken maar dit is win2k dus dan heb ik de paint versie waar je nog alleen bmp kan saven en dat wordt een beetje erg groot...

En nu valt hij af en toe nog uit hoe kan ik dit oplossen?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En als je de frequentie veranderd van die resolutie, veranderd dan je vreemd beeld ook?
Dat het soms uitvalt is best vreemd.

Ik heb het wel eens gehad met mijn 17" bak. Als ik het op 1280x960 op 72Hz zette, dan viel ie ook 'soms' uit omdat die frequentie op het randje zat wat de monitor aan kon.

Maar globaal lijkt het wel of gewoon dat ding gaar is :{

C:\>_

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Screenshot nemen is nogal zinloos als het scherm kaduuk is hé...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de frequentie van het refreshen veranderd maar hij ging niet hoger dan 75 waar hij al op stond...

resolutie veranderen werkt ook niet...
als ik hoger probeerde(80) dan ging heel het beeld naar het midden en toen even uit...
net als dat je een t.v. op standby zet...
DieterVDW schreef op 13 oktober 2003 @ 11:54:
nee hoor want hij neemt de screenshot met magnetischeme ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 11:59 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

DieterVDW schreef op 13 October 2003 @ 11:54:
Inderdaad... kan je die monitor niet testen aan een andere computer? Of een andere monitor aan deze computer?

edit:
Bekijk die screenshot eens op een moment dat de monitor verder wel goed werkt... als de vervorming echt in het plaatje zit dan ligt het niet aan de monitor. Probeer de refresh-rate eens terug te zetten op 60 Hz...

[ Voor 30% gewijzigd door ericding op 13-10-2003 12:01 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
ericding schreef op 13 October 2003 @ 11:59:
[...]

Inderdaad... kan je die monitor niet testen aan een andere computer? Of een andere monitor aan deze computer?
slim id dat ik daar niet op ben gekomen |:(

ff uitproberen hopen dat zus het kan begrijpen :)

Verwijderd

Als die ook op je screenshot zit, dan is het dus zeer zeker niet je monitor, maar is je driver gaar oid

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een screenshot gemaakt en dan naar de andere computer gekopieeerd en het is dus niet zo dat het op de screenshot ook magnetische is...

ik heb inmiddels ook deze monitor op de andere computer uitgeprobeerd en daar was hij ook magnetische...

kan ik nu beter een nieuwe monitor kopen(of 2ehands) of er met zo'n ding over gaan ben ff de naam kwijt maar dat het niet meer magnetische is...

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

Als de degauss ook niet meer wil helpen dan wordt het idd tijd voor een nieuwe monitor vrees ik... :'(

Verwijderd

Topicstarter
degaus was toch zo'n anti magnetische ding...

is dat duur of kan ik dan ook ergens laten doen?

en anders maar gewoon een nieuwe monitor kopen :'(

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 13:33:
degaus was toch zo'n anti magnetische ding...

is dat duur of kan ik dan ook ergens laten doen?

en anders maar gewoon een nieuwe monitor kopen :'(
Uhh degauss zit toch al in die scherm? (je zei dat je een anti-magentische iets had aangezet, ik neem aan dat dat degauss is ;) )

Verwijderd

Topicstarter
o dat knopje op die monitor heet dat zo :o

Ja dat schud het een beetje en het trilt en dan blijft het hetzelfde...

er staat tenminste een plaatje op van een magneet met een streep erdoor...

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Ik heb geprobeerd de frequentie van het refreshen veranderd maar hij ging niet hoger dan 75 waar hij al op stond...

resolutie veranderen werkt ook niet...
als ik hoger probeerde(80) dan ging heel het beeld naar het midden en toen even uit...
net als dat je een t.v. op standby zet...
Dat is dus precies wat je niet moet doen. Angezien je monitor die frequentie niet in combinatie met die resolutie aan kan, moet je juist lager gaan draaien. Probeer es 72 Hz op 1280X1024 of 75 Hz op 1024X768

Uiteindelijk zijn er nog zat oudere 17" monitor die niet eens boven de 60 Hz kunnen draaien op 1280 ( mijn vorige Philips bv ) en dan op de tussenliggende mac-resolutie van 1152 ( dacht ik zo uit mijn hoofd ) net op 72 Hz kunnen draaien.

Kortom je zult dus of de resolutie of de frequentie lager moeten zetten. Hoger geeft juist een averechts effect.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik nu juist heel de tijd....
Pagina: 1