• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik heb een aantal topics gevonden met hetzelfde probleem als wat ik heb, maar nergens wordt de oplossing gegeven helaas :'(

Na ActiveSync te hebben geinstalleerd start ik het op en begint het zoeken naar een apparaat. Hij checked de COM-poorten en de USB-poort. M'n iPaq H5450 zit via een USB-hotsync-kabel verbonden. Na het scannen van de poorten geeft ActiveSync aan dat USB-poort wel beschikbaar is, maar er gebeurt verder niets. Ik kan op next klikken, maar dan start het scannen weer van voor af aan.

Op m'n iPaq gebeurt er verder ook niets. ActiveSync op de iPaq staat ingesteld op USB-connection. Als ik op de iPaq ActiveSync opstart krijg ik de melding dat ik eerst een partnership moet establishen. Volgens diverse websites moet er automatisch iets gebeuren bij de eerste keer syncen, zodat er een partership wordt gemaakt.

Wie heeft er een tip of weet wat ik fout doe :? :>

Verwijderd

Je gebruikt ActiveSync 3.7.1?

• MP83
Van het weekend geprobeerd met 3.7 en vanochtend met 3.7.1. Beiden hetzelfde probleem ;(

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:54

MaDLiVe

.-Observer-.

(jarig!)
Vind windows wel een apparaat? Met andere woorden ziet windows de ipaq wel?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Het scannen van de poorten is inderdaad een beetje vaag. Ik had ook verwacht dat ik door next direct een connectie ging opbouwen. Helaas niet.

Heb je al eerder een partnership aangemaakt? Zo ja, verwijder die eens (Via File; Delete Partnership). Uninstall ActiveSync eens en verwijder ook eens de directory op je harddisk). Verwijder eventueel handmatig de partnership in de directory C:\Documents and Settings\[Profielnaam]\Applicationdata\Microsoft\ActiveSync\Profiles

Reboot ff, steek de kabels erin, reinstall Activesync en sluit IPAQ aan. Dan moet ie als het goed is een partnership aanmaken.

• MP83
Windows vindt bij het aansluiten wel een apparaat: HP USB. Hij geeft dan ook aan zie ik nu net dat er een probleem is gevonden. Als ik op dat tekstje vanuit de tray klik start Windows Help, maar geen relevante informatie :(

Een partnership is nog niet gemaakt. Ook in het dropdownmenu op de pda staan nog geen gevonden PC's. Herinstalleren van ActiveSync, rebooten en opnieuw proberen lost het probleem niet op :(

[ Voor 31% gewijzigd door MP83 op 13-10-2003 20:57 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:54

MaDLiVe

.-Observer-.

(jarig!)
Mr.Blonde schreef op 13 October 2003 @ 20:55:
Windows vindt bij het aansluiten wel een apparaat: HP USB. Hij geeft dan ook aan zie ik nu net dat er een probleem is gevonden. Als ik op dat tekstje vanuit de tray klik start Windows Help, maar geen relevante informatie :(

Een partnership is nog niet gemaakt. Ook in het dropdownmenu op de pda staan nog geen gevonden PC's. Herinstalleren van ActiveSync, rebooten en opnieuw proberen lost het probleem niet op :(
Als windows de ipaq niet correct installed zul je met active sync ook niets kunnen beginnen.

Ik neem aan dat je XP gebruikt en dat je sp1 hebt geinstalled? Verwijder anders het goedje eerst uit apparaat beheer. Plug dan eerst de craddle correct in (incl adapter) en plug daarna eerst de ipaq erop.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• FastWallie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik had hetzelfde probleem:

Je moet nog aangeven op je IPAQ (in Programs- Active Sync- Tools) dat je connect via IR

http://www.jawal.nl

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:27
FastWallie schreef op 19 november 2003 @ 11:08:
Ik had hetzelfde probleem:

Je moet nog aangeven op je IPAQ (in Programs- Active Sync- Tools) dat je connect via IR
IR :?
Dat is dus infrarood en de TS zegt dat ie gewoon een USB kabel gebruikt.
Bij mijn Ipaq staat ie ook gewoon op USB ingesteld (Enable synchronization when cradled using:).

Ging gewoon vanaf de eerste keer automatisch bij mij.

edit: activesync 3.7.1 + WinXP SP1 + Ipaq 1915

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 19-11-2003 11:23 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik weet niet hoe je het ding aansluit (laat staan of je het probleem nu nog hebt), maar sluit de cradle iig eens aan op een van de "directe" USB poorten op je moederbord (de 2 die doorgaans naast keyboard/muis zitten). Daarbij het ik hier, ware het met een serial cradle gisteren gehad dat het ding weigerde om herkent te worden (ActiveSync geeft zelf een error dat hij het aangesloten apparaat niet herkent) wat enkel door een harde reset (sniff, alle data weer kwijt) verholpen kon worden....

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 12:46
Heb ook wel eens gezien dat bijvoorbeeld ZoneAlarm de connectie met tegenhoudt. Denk niet dat dit in dit geval de oorzaak is, maar mocht je een firewall geinstalleerd hebben, schakel die dan eens uit..
Pagina: 1